Tanker i Februar 2018

Jamen, Manse får skam også masser af pels-legetøj - faktisk alt det, han gider fange og æde, så det er oven i købet helt nyt hver gang… :smile_cat::mouse2::wink:

Det er heller ikke pelsen, der fik mig til at spørge ovenfor, men at det måske er noget ikke-fordøjeligt, der rasler inden i, og derfor kunne udgøre en risiko, hvis de altså finder på at sluge den?

3 Synes om

Tak og nej ikke præsenteret hende endnu.
Jeg får hende i aften, skal nok lave en i introduktionstråd i løbet af den næste uges tid :grinning:

3 Synes om

De fleste katte virker ret skarpe på hvad der er ‘rimeligt’ at gnave i og spise, mens nogle har lidt sværere ved at håndtere det, så det må den enkelte ejer nok vurdere.

De får jo spist en hel del ufordøjelig junk, hvis de følger deres oprindelige naturlige kostplan, så man skal nok ikke justere ens bekymringsniveau alt for højt op.

Jeg bekymrer mig reelt kun om (sikkerheds)nåle, bånd, garn og strimler, da det er det eneste jeg nogensinde har oplevet at en af mine katte håndterede på ‘problematisk’ vis… Og så er stearinlys selvfølgeligt bandlyst, sammen med drikke med høje alkoholprocenter (fuld kat=hazarderet kat som kommer til skade!).

4 Synes om

Enig, vores katte nyder godt af vi har været opdrætter af kaniner i 10år+
Så har ét helt lager i vores fryser af øre, haler, poter osv. som de kan hygge sig med, efter de er blevet tørret. :hoho: og når vores lager engang er tømt kan vi købe dem billigt af vores kanin venner.

2 Synes om

:blush:

De kan på ingen måde sluge den, men altid en god idé med sikkert legetøj :+1:

:blush:

Tusind tak, jeg må ind og købe et lager – især stribemis elsker den – hvis den ryger ind under møblerne, sidder han og kalder på den :grin:

2 Synes om

:blush:

Tusind tak, jeg må ind og se på det – men har det lidt stramt med f.eks. kaninhaler.

Købte et par stykker for mange år siden til Silke – de lå sammen med alt det andet legetøj – som jævnligt blev set efter.

MEN pludselig var der larver i hobetal :disappointed::disappointed: og det var fra kaninhalerne…

ADR!!

Måske har jeg opbevaret dem forkert…:blush:

:blush:

Tak…det vil jeg glæde mig til :paw_prints:

Hvor har vi grinet af Gustav i dag med de ting han siger…bl.a da vi var i Bilka…så ville de have legetøj og vi går hen og kigger og siger de kan finde en lille ting hver… men alt det de finder koster 300-400- 500-600 kr jeg siger så…det er kun til jul og fødselsdag at man får så store ting i dag er det kun en lille ting I kan få…vi går så rundt og kigger og kan så høre Gustav sige omme på den anden side af hvor vi er…Den her er godt nok lille…Mormor se her den her er godt nok meget lille ikk’…det var så et gevær til 400…vi var ved at dø af grin :joy:

2 Synes om

Jeg har lige tilmeldt to huskatte til udstillingen i Nyborg! :crazy_face:
Går med overvejelser om den ene skal have lov til at flytte med mig i mit nye hus og så er en udstilling vel det helt rigtige sted at teste om temperamentet er godt…
Det bliver spændende! :grin:

6 Synes om

Fik han så geværet??
Eller fandt han noget, der mere passede til mormor og morfars pengepung? :joy:

1 Synes om

Nej, han fik ikke geværet…han fik en minilæsser…og en anden dims som ALLE de andre børn har…sagde han og Clara og jeg kan ikke huske hvad sådan en hedder…en sjov gummidims som de kan trykke og kramme helt sammen og så folder den sig ud igen…og på vej hjem var vi på loppesjov og der faldt Clara for en guitar, hun var helt væk og ville så gerne have den. Først sagde vi nej…men hun fik jo lov :)…Da vi kommer hjem for at aflevere børnene siger far Jesper…Hvordan F…n kan I finde på at købe en guitar :rage:
Nå, men Clara glædede sig til at komme hjem og spille guitar for far og mor…
Lige før skrev jeg så til Rikke.
Har Clara spillet for jer i aften?
Ja, var svaret…Clara spillede den første halve time af Matador…Far Jesper spillede resten af tiden som Matador varede :sweat_smile:
Jeg vidste at han ville blive glad for den :joy:

7 Synes om

Min lille Clara pige :heart: med sin guitar som hun ikke kunne leve uden :slight_smile:
Og som hun sagde da jeg ville tage foto…det må du gerne…men jeg vil ikke spille når du tager foto :joy:

7 Synes om

Så er der kun en uge til…uha det bliver en lang uge…og jeg glæder mig såå meget…rigtig meget :heart:

8 Synes om

Jeg har fundet ud af, hvad jeg skal gøre for at få kattene til at drikke.

Vandskålen inde i huset bruger ingen af dem særlig meget, men Chili har altid, mens vi har boet her, været vild med at drikke af køkkenvasken. Hver gang jeg har haft vandhanen åben, kommer hun og slikker vandet op. Ikke altid så smart og desuden ikke særlig meget vand, hun får på den måde.

Så var det, at jeg i stedet fandt på at sætte en lille skål med vand i vasken. Bingo! Nu drikker de begge af den - også Asani. Det er det, man siger: Location, location, location :hoho:

9 Synes om

:grin: :grin: :grin:

Alligevel utroligt hvad de pelse kan opdrage os til

1 Synes om

:purple_heart:

Hun er såååååå klar til Danmark har talent

1 Synes om

Det sagde jeg også til hende…NEJ, det skulle hun altså ikke være med til sagde hun :sweat_smile:

1 Synes om

:blaafrossen: :fryser:

I dag har jeg kun lyst til at gemme mig i sofaen iført 117 lag tøj og under 117 lag dyner! Desværre er jeg nød til at vaske tøj, hvilket kræver at jeg bevæger mig udenfor flere gange. Nå men jeg dør nok af selvmedlidenhed før at jeg dør af kulde. :tihi:

6 Synes om

Det har altid irriteret mig, at min mobil ringer så kort tid at jeg ikke når at svare, medmindre jeg står med telefonen i hænderne når den ringer :argh:
En enkelt google-søgning skulle der til, for at kunne 3-doble ringetiden … google er min ven

6 Synes om