Tanker i Februar 2018

Ja, jeg morede mig også lidt over den her overskrift på dr.dk i morges:

Hvis så det havde været virkelig alvorlige frostgrader - som -20 eller den slags. Men vi er vel ikke engang på tocifrede grader endnu?

1 Synes om

Nej, men cykelen fryser nu allerede ved -1. Min har allerede givet mange problemer i denne vinter. Nogle gange er den frosset i styringsmekanismen, så man ikke kan dreje :grimacing: Men bortset fra det, er jeg nu enig i at mediernes dækning af lidt sne, er ret latterlig :slight_smile:

1 Synes om

Det er ikke så meget det, at de har en artikel om, hvad man kan gøre, hvis låsen fryser. Men hvorfor skrev de den ikke allerede, da der var -1 grad? Det var faktisk også mest den sidste del: Sådan klarer du frostvejret. Om et øjeblik kommer der en, der hedder: Sådan klarer du storkonflikten, som giver anvisninger på, hvordan man hamstrer mest muligt gær.

3 Synes om

så’n ser det ud her…billedet er taget ned mod skoven…og den kan man ikke se for bare …snefog

9 Synes om

Kære krop - vi er enige om at dette er falsk alarm ikke?
Jeg har ikke tid til at blive syg, nu kun 3 dage får der flytter en ny kat ind i det lille hjem…

når man regner chill faktor med ligger jeg rundt -20 (little stiff fingers)
der var lidt opklaring, så startede storekost, indvendige kabler var frosset, et leje var frosset…måtte ha’ gang i værktøjet…skraldenøglen frøs …
fik l**** til at spille…fejede 50m vej…og så åbnede himlen sig og skidtet væltede ned…og det gør det endnu…der er kommet ca 15-20 cm reel sne, driver er op i ca ½ m nu

1 Synes om

Claus har (heldigvis!) fri i denne uge. Én af kollegerne har i dag haft en langsommelig tur hjemover: Der er ca. 200 meter fra personalets p-hus på Vejle Sygehus bare ned til Horsensvej. Det tog en time bare at komme så langt :yikes:
Vi har lige været i Føtex - stort set ingen biler på vejene, ej heller på p-pladsen deroppe. I aften har jeg fuldt hus på arbejde; spændende at se om alle når frem!

Endelig blev det juleaften :heart_eyes: Velkommen hjem lille Rose :heart:

26 Synes om

Hej smukke Rose og velkommen til KG :slight_smile:

1 Synes om

Sikken en smuk Rose, der er ankommet til Marianne og KG, velkommen :thumbup:

3 Synes om

Somalier er bare smukke! Glæder mig til at se mange flere billede af den lille dame.

Hvor gammel er Rose - hun ser ret ung ud.

1 Synes om

Jeg nyder det også :hjerte: Desværre er det sidste gang jeg får den del af huset at se i snedække :hjerte: Kommunen har besluttet at rive det ned af hensyn til almenvellet :cry: Her skal være en cykelsti i stedet. Men forhåbentlig får kattene og jeg lov at blive i den anden længe - og bevare haven som den er :kryds: Men der er store omvæltninger forude uanset hvilken skæbne de beslutter for huset :s:

1 Synes om

Der skal helt sikkert nok komme billeder og opdateringer :heart: Rose bliver 18 uger i morgen og jeg har ventet for evigt på hende :joy:

5 Synes om

:disappointed: :disappointed:

Nej?!

Det lyder som det rene galimatias?!

Og meget utrygt for dig

:kram:

:paw_prints: :paw_prints: hvad er det man gør for at undgå at få stød, når man nusser katten :paw_prints: :paw_prints:

Damm!! Det har været slemt de sidste par dage :paw_prints:

Det problem har jeg desværre hver eneste vinter, men jeg er så også typen der selv får stød på det meste, hele året rundt. Heldigvis er det normalt kun om vinteren jeg også får givet kattene stød.

1 Synes om

Håndcreme eller fugtede hænder. Det er den tørre luft, som er synderen.

1 Synes om

Der går penge ind på kontoen i morgen
Ikke at jeg har gået og talt dagene, eller noget … :snydt:

9 Synes om

Det gør jeg aldrig… :snydt:

2 Synes om

:blush:

Tak, Ea – jeg er os den elektriske type – jeg får stød på næsten alt. :grin: