Tanker i januar 2018

Mange tak :smile:
Nu venter jeg spændt på at hører fra manden hvordan det kommer til at gå i næste runde. :pray:t3:

1 Synes om

Det står lige. Der er brug for din stemme.https://kattegale.dk/t/uge-2-regnvejrsdage/236145

1 Synes om

Argh! Har jo ikke brug for strøm på indhegningen for at holde Sigga inde, da hun maks kan hoppe 1,2 m. Men måske skal vi have det for at holde andre katte ude. Vi har lige i fællesskab jaget en fremmed kat væk fra haven. Sigga reagerer heldigvis ikke lige sp kraftigt som da naboens katte på Nørrebro kom over på vores altan. Men hun er klart på vagt. Og jeg er bare bange for, at hun skal blive angrebet - hun er jo en gammel kat efterhånden, som aldrig har skullet forsvare et territorium. Nå i første omgang må det blive udeadgang sammen med mig. Og så må vi tage den derfra…

hvor meget træ bruger du på en sæson
hvor lange stykker kan du tage
og ikke mindst…har du mulighed for at stable tørt …til hele sæsonen

på denne tid af vinteren er det dyrt at få tørt træ …frisk koster til gengæld ikke meget - savet og kløvet løvtræ ca 200/300 pr m3 her omkring (m/u snyd)

Men vil det hjælpe med strøm? Kan fremmede katte ikke bare komme over taget? Hvis de kan komme ind andre steder fra end der, hvor du kan sætte strøm op - fra taget eller fra naboers skure m.m. - så er det sikkert bedre uden strøm, hvis du kan undvære det for Siggas skyld. Ellers kan fremmede katte blive fanget og panikslagne uden at kunne komme ud igen, fordi der er strøm på. Og du får sværere ved at jage dem ud igen. Med mindre der da er en låge i baghaven?

Jeg kan ikke svare dig på det, for jeg har ikke brugt brændeovnen en sæson endnu. Og desuden kan jeg ikke finde ud af de mystiske mål, der bliver brugt.

Min brændepusher er billig, han leverer, og han stabler! :slight_smile: Jeg har undersøgt mulighederne for at få en palle eller en trailerfuld andre steder, men der er stort set ikke noget udvalg, og så er det meget dyrt. Frisk træ kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget lige nu. Men jeg har masser af overdækket plads ved huset.

Så i den forgangne uge har jeg for første gang haft tændt for varmen i mit lille hus. Og det var selvfølgelig lige, da det begyndte at blive rigtig koldt udenfor, så det var slet ikke tilfredsstillende. Når man har vænnet sig til brændeovnsvarme, er det godt nok svært at undvære :s:

Det er lidt pudsigt :slight_smile: I går hvor Fatal fik en NOM var det nøjagtigt 1 år siden Shannon blev BIS… Mira må tydeligvis med noget mere for så går det godt :smiley:

7 Synes om

Tra la la, tror jeg skal satse på at få alle kasser placeret i deres respektive rum i dag, inden Claus har fri :slight_smile: Manden slæber tydeligvis bare kasser rundt, uden at overveje deres indhold, så kassen med ting til stue og køkken, vi har haft på lager hos hans forældre, jo den står da oppe i kontoret :joy:

1 Synes om

Sidder og opdaterer… Næste udstilling for mig er Horsens i JUNI!!! Det er jo ganske enkelt skrækkeligt :astonished: Nå men arbejde, udland osv, det kan ikke blive anderledes :slight_smile:

:tihi: Man ved manden har hygget sig utroligt meget på udstillingen i weekenden - når han lige frem selv er igang med at planlægge hvilke ham og Tonto skal til næste gang. :hjertehop: Hvor er det skønt, han også er blevet bidt af det. Og vi nu endelig har én som kan bruges til at udstille, det er jo bare super hyggeligt. Nu glæder mig jeg bare til datteren får en alder hvor hun syntes det er sjovt at komme med også. :grin:

12 Synes om

:astonished:

I går aftes sprang der en pære i en lampe, da jeg tændte den :joy:

Gad vide hvad det er der får det til at sige KNALD-BANG-FALDERA??

Sidder og overvejer om det er godt eller skidt de små sidder inde under sofaen og ryster… :roll_eyes:
Jeg har strømpebukser på i dag og da jeg kom fra job, jordede de alle 7 op af mine ben på en gang og jeg må indrømme at jeg skreg højt, hvilket så havde den konsekvens at de blev ret bange og slap grebet igen… :flushed: Jeg er spændt på at se mine ben i aften når jeg skal af strømpebukserne af :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Synes om

:grin::grin:

Kender det, dog kun med to…aw!!!

Et par hyggebukser med snor i livet: aw!!

Et tørklæde med frynser: aw!!

Forklæde med bånd rundt om livet: aw!!

Hænder der tager det legetøj vi lige leger med: aw!!

:grin::grin:

5 Synes om

Jeppe flyver rundt og dræber legetøj, han er ligeglad med hvad det er, der skal bare leges :joy: Men okay der er også en del plads, nu vi har slæbt et sofabord, barbordet og spisebordet ud i den nye lejlighed, så det skal udnyttes :slight_smile:

7 Synes om

Nå, åbenbart kan man også bruge sine penge andre steder end Ebay :flojte: Jeg kom i vert fald til at købe et nyt køkken igår… sådan et fint udstillings-et, som vi så må håbe passer i det nye hus! Så kom dog ud af mit huuuuuuus, tålmodigheden lider slemt i øjeblikket!!

8 Synes om

Men man gør de gode fund på ebay :yum:

10 Synes om

I love it :slight_smile: Det er godt nok fint :slight_smile:

1 Synes om

Åhh ha kan alt for godt følge dig i utålmodigheden, jeg syntes der er 100 år og en evighed til på fredag :surrender:

1 Synes om

Hvis jeg kigger bagud, så besluttede vi os den 14. juli - det synes jeg er læææænge siden nu :slight_smile: Vi så det kort (og uproduktivt!) igen i september, og Claus kan stort set ikke huske hvordan det ser ud indeni! Jeg har kigget en del på billeder, inden mægleren tog dem ned, så jeg har lidt mere fornemmelse - men langt hen ad vejen føles det lidt som at have købt i blinde fordi det er så længe siden… Nå, men imorgen om 14 dage… og det er vel også så småt tiden at begynde at lede efter en murer, for sådan en får vi brug for…

6 Synes om

:money_with_wings:
Jeg vil os lære at købe ting på e-bay…har aldrig prøvet det :grin: men kan se, at det er et MUST at få det lært :money_with_wings:

1 Synes om