Så kom vi af med 2017 … det bliver spændende, hvad 2018 har at byde på.
Jeg og kattene har været alene hjemme, der bliver skudt en del, meget mere end jeg har oplevet før i de 5 år jeg har boet her.
Tøserne gemmer sig på 1. salen (dumt, for der lyder knaldene endnu højere …), men Spotty og Bøllen ligger ved mine fødder … de er da påvirkede af larmen, men stoler på, at jeg nok skal passe på dem
Jeg hører musik, Eric Clapton, og har skruet godt op … det dæmper larmen lidt
Her var der også meget mere skyderi, end jeg husker fra sidste år. Ikke så meget i løbet af aftenen - eller for den sags skyld i dagene forud - men omkring kl. 23.30 begyndte det at tage til, og fra kl. 00.00 til kl. 00.35 var det voldsomt. Sidste år synes jeg, at det var overstået langt hurtigere. Måske det tiltager i takt med, at finanskrisen slipper taget i folk? Eller også var der bare flere hjemme her omkring.
Kattene - ja, i løbet af aftenen ville de da selv ud flere gange. Der var ingen, der skød af helt tæt på, så de fik lov. Og så kom de ind imellem spurtende ind og så forstyrrede ud. Men ville ud igen straks efter. I den værste halve time var de klart påvirkede af, hvad der skete (og kom selvfølgelig ikke ud!). De var på vagt og meget optaget af larm og lys, men ikke vildt stressede eller panisk angste eller noget.
Vi gik i seng, så snart vi kunne sove for larmen, og her til morgen er alt ved det gamle. Havedøren står på klem, så de kan rende ud og ind, men det vil de ikke, for det regner udenfor. Så Chili ligger lige inden for døren og holder øje med solsorterne i tørvejr
Jeg var også alene med kattene - min mand tog til Boston lørdag for at holde nytår sammen med sin derboende søn og hans to små døtre.
Her var ikke så voldsomt med skyderi, men nok til at Nora blev meget utryg og gemte sig. De tre drenge tog det forholdsvis roligt, men det var tydeligt at de undrede sig over fænomenet
Jeg tænkte at det var bedst at blive oppe og have lys i stuen til det værste var overstået, så jeg har ikke fået sovet helt så meget som jeg godt kunne have tænkt mig. Men det må jeg så indhente den kommende nat
Jeg prøvede for første gang i mit liv at være den sure nabokone, som trampede ind til naboen og skældte ungerne (store teenagedrenge) ud. Jeg bor i et stråtækt hus og de fyrede alverdens krudt og raketter af kun 50 m herfra - så jeg var sur Loven siger, man skal holde en afstand på 200 m til stråtækte bygninger ved affyring af raketter, men det kendte de ikke noget til
Men det var først på aftenen. Kl. 00 var her ret fredeligt De gamle katte tog det helt roligt. Frida og Asta var lidt urolige over bulder og brag, men i dag er alt tilbage til normalen.
Øj jeg glæder mig til i morgen eftermiddag! Boligforeningen har op til 2 uger til at sætte lejligheden i stand, og i morgen er der endelig udflytter syn, og vi får besked om, hvornår de regner med at være færdige og vi får vores nøgler så vi kan få målt vinduer og genset, vores kommende hjem
De tager nytårsaften med bragen og lysglimt med noget, der tangerer sindsro, men når jeg så laver gennemtræk, fordi brændeovnen driller, og jeg skal lufte ud, og vinden så piber lidt i vinduessprækken, så går de fuldstændig i panik. Chili får tyk hale og spidse ører, og Asani gemmer sig under sofaen og kan dårligt nok lokkes ud med godbidder. Selv efter vinduet er lukket igen
Det er ligesom, at jeg jo har smadrer en rødvinsflaske nærmest i hovedet på Muffe, og han løftede ikke et knurhår. Men kommer vi bærende med noget herhjemme, fx stol eller papkasse, så styrter han væk…
Så er mareridtet heldigvis overstået, og der er et helt år til næste gang! ÅÅÅÅÅRH jeg haaaaader nytår!
Heldigvis var der ikke så mange kanonslag i området, som der har været andre år, det mindsker da støjniveauet en LILLE smule. Og Kilo bliver trods alt mere hærdet, som årene går. Men hun er dælme stadig ikke glad i armageddontimen fra lidt i 24 til omkring kl. 01! Jeg håber på, at hun - ligesom Bailey - fortsætter ‘hærdningen’ med alderen. Bailey var også skide bange som lille, men han er ret ligeglad nu - kun lige i midnatstimen måtte han lige et par gange ind og gemme sig under spisebordet, men kom hurtigt ud igen, da jeg lokkede med legetøj.
Simpelthen også så SKIDE irriterende, at folk fra haveforeningen her samler sig og stiller sig på ‘den store vej’ 50 meter fra mit hus! Ja, det er da rigtigt godt, at de ikke skyder af inde midt i selve vores forening - vi bor så tæt, og brandfaren er derfor større - men at de ikke tænker på, at dem der så bor i UDKANTEN af foreningen, lige ved siden af, hvor de stiller sig, så i DEN GRAD får langt mere støj hos dem! Jeg har gjort opmærksom på det før, men folk fatter bare intet…grrrr!!!
Jeg var lige ude for at se til genboens hus 00.15 i går som lovet - der var så meget krudtrøg i luften, at jeg faktisk dårligt kunne se de 50 meter op til vejen!! Sindssygt…
I nat dukkede der en amerikaner op på min liste over instagramfølgere … lidt forespørgsler har afsløret, at det er en fjern slægtning (som jeg aldrig har hørt om), noget med fælles tip-oldeforældre på min fars side.
Hun har en lukket profil, så jeg har ikke været i stand til at snage (endnu ), men jeg vil ikke blive overrasket hvis det viser sig at hun har katte … den interesse stammer nemlig fra den side af familien
Kom så maler folk, ring og sig at i går i gang med at male, så snart rengøringsmanden er færdig i vores lejlighed i dag Med det samme viceværten i går havde set, at rengøringen ikke var helt i top (omend meget bedre end i den allerførste lejlighed jeg var ude og se på), havde han fået fat i en, der kunne gøre rent Så i går fik køkkenet den helt store tur, og så ville resten få en omgang i dag, det syntes jeg er en skøn herlig start!
Efter at have set lejligheden helt tom, glæder jeg mig bare endnu mere til, at gøre det til vores hjemmebase, med vores møbler og ting
Hvordan kan et firma der sælger sikkerhedsudstyr, ikke være omfattet af loven om dør-/telefonsalg?
Er lige blevet ringet op af ‘‘Verisure’’ (d.v.s., jeg er blevet kimet ned af det nummer i gennem flere uger, men det er først i dag, der har været nogen i røret og ikke bare ‘‘dut-dut’’) og jeg gør opmærksom på, at jeg er på Robinson-listen og at de ikke må ringe til mig
Jamen, den lov var de faktisk ikke omfattet af, fordi det gjalt sikkerhed …
Øhh … jeg har sagt nej tak til telefonsælgere og er ligeglad med, hvad de prøver at sælge mig …
De eneste der ikke er omfattet er velgørende organisationer ( Unicef, Røde Kors mf)
Men hvis du har deltaget i en eller anden konkurrence og verisure har noget med den at gøre så må de gerne ringe.
Jeg deltager som regel ikke i noget, hvor der er en klausul, hvor man giver et firma lov til at kontakte én efterfølgende, så den køber (Haha!) jeg ikke
Det var så heller ikke det hun fortalte, men at de ikke var omfattet af den lov, fordi det handlede om sikkerhed og det er der jeg stejler, for det tror jeg simpelthen ikke på er rigtigt!
Nej tak-ordninger samt framelding af analyseinstitutter og andre
Analyseinstitutter og godgørende foreninger må stadig kontakte dig, selvom du er registreret på Robinsonlisten. Vil du også framelde dette, skal du kontakte de enkelte analyseinstitutter og foreninger og bede dem om at lade være med at kontakte dig. Virksomheden må ikke tage betaling for at notere, at du ikke vil have flere henvendelser.
Det skal gælde straks, uanset om du står på Robinsonlisten eller ej, og du kan klage til Forbrugerombudsmanden, hvis du alligevel får opkald fra virksomheden.
Hvis du vil klage til Forbrugerombudsmanden, kan det være nødvendigt, at du også sender en e-mail eller et brev til virksomheden, så du kan dokumentere, at du har frabedt dig reklamer og opkald.
2018 - håber i alle er kommet godt ind i det nye år…
Åhh hvor jeg nyder at være flyttede på landet, det har været den første nytår vi alle har nydt. Både mennesker og dyr, der fyres nemlig ikke ret meget af hver ude på disse kanter - så vi har været forskånet for dyr som ikke har været trygge pga. bang og brag. Hvor er det bare fantastisk, men stadig bor vi ikke langt fra to byer så vi kunne i ro og mag stille os ud på marken og kiggede på flot fyrværkeri men uden at få blæst ørene af pga. larmen.