Tanker i juli 2020

Lige nu:

7 Synes om

https://www.youtube.com/watch?v=oYk48j-uD0g

3 Synes om

Det lyder da lovende - hvornår scanner I igen, bare så jeg ved hvornår jeg må rette fingrene ud igen… :sunglasses:

1 Synes om

Manse’s list of misdemeanors er normalt kort, men efter i onsdags kniber det med pladsen bag på frimærket… :unamused:
Sidder og arbejder i drivhuset, da han kommer ude fra marken, med “noget” i munden - fasankylling, næe der er vist heldigvis for mange ben, så det må være en stor markmus eller rotteunge.
Og så læsser herren sgu’ 3 agerhønekylliger af - 1 død og 2 stadig levende… :see_no_evil: :pensive:
Dæleme ikke noget man får ros for - men hvordan beep bærer han sig ad med at fange de 2 sidste, med hhv. 1 og 2 i munden allerede?? :thinking:

5 Synes om

Ja undskyld jeg griner men det er da for sjovt et billede af Manse med munden fuld af fugle :joy::joy:

Tror du ikke, han har hapset dem alle tre i reden på én gang?

Jaws ?

Kyllingerne opholder sig typisk kun i reden i få timer efter klækning, og de så ikke helt nyklækkede ud.
Desuden tror jeg faktisk ikke, han ville opfatte dem som bytte, hvis de lå stille - det er i hvert fald normalt ikke tilfældet, når solsorteungerne lige er hoppet af reden.

Men det ville klart være den mest oplagte forklaring…

Hat trick… :smirk_cat:

Men det var sgu’ knap så festligt i situationen - heller ikke at aflive de 2…:sweat:
I det mindste åd han alle 3 - de er formentlig ligeglade, men det virker for mig knap så “slemt” som at de bare er sjove at fange.

2 Synes om

Ja det er lidt mere korrekt at han spiser dem, så døde de ikke forgæves!

1 Synes om

Ja, du fik både en grin og en græd herfra, for det er da tragikomisk… :rolleyes2:

1 Synes om

Mandag eller Tirsdag :joy:

Brugte dagen i går i køkkenet …
bagte fire store madbrød, som deles til 8 trekanter. Det plejer i hvert fald at blive de mest fantastiske sandwich-brød, så det håber jeg også disse bliver :slight_smile:
Så er der bagt drømmekage, syltet rødløg og lavet rådyrkebab.


Hytten er ryddet op, køkkenlåger og skuffer er tørret af, lamper vasket ned og alle andre overflader er der tørret støv af … selv badeværelset er gjort rent på nær gulvet.
To forskellige urtedressinger er lavet, foruden ti vandbakkelser er bagt …

I dag skal det støvsuges og vaskes gulv når hundene er lukket ud! :tihi:) , køkkenbordene skal lige køres over også, efter jeg har stegt kylling og bacon …

Til frokost kommer nemlig kollegaer på besøg, så skal have lavet vandbakkelserne færdig med dressing, agurk, feldsalat og røget kuller.
Og så skal der anrettes varmrøget laks, kuller, kebab og kylling/bacon og en masse tilbehør til “byg selv”-sandwich :slight_smile:
… og så drømmekage til kaffen :slight_smile:

Pyyyhh - og da jeg passer hund for forældrene i denne weekend, så skal begge hunde også lige luftes godt, sættes op i hundegården (så vi ikke også har to store hunde i min lille hus :see_no_evil: ), har også lovet dem at tænde op i deres fyr, så der er varme på huset til i aften også … :sweat_smile:

Godt jeg er vågnet op før mit vækkeur :hoho:
Kan vist lige så godt bare komme i gang! :sweat_smile:

… og bliver der rester, så kan ALT til dagens frokost enten bruges til i aften/i morgen eller smides i fryseren bagefter :smiley:
Især sandwich-brødene har jeg med vilje lavet kæmpe portion af. De er nemlig gode at have i fryseren til madpakker senere :smiley:

15 Synes om

Wau det ser godt ud, hav en skøn dag med kollegerne :hugs:

1 Synes om

Er i god tid, sådan rigtig god tid :tihi:
Har smidt mig på sofaen og slapper af - der går mindst en time inden jeg skal overveje at rejse mig …

KUNNE selvfølgelig lave de vandbakkelser om, som er faldet lidt sammen over natten, men jeg gider ikke :see_no_evil:
De smager jo ens … :stuck_out_tongue:

7 Synes om

jeg sov længe i sympati med at du var stået så tidligt op. Var vågen på samme tid, men da jeg læste hvad du skulle i gang med, blev jeg træt med det samme og sov yderligere 2.5 timer :slight_smile:
Lyder som noget af et gilde - når du er kommet på den anden side - deler du så ikke lige opskriften på kebab. Ikke at jeg lige har et rådyr der skal “kebabbes” men mon ikke andet slags kød også kan bruges :slight_smile:

3 Synes om

"Kom til " at stalke en genbo på nettet til formiddag.

Han bærer rygmærke, og der sker tydeligt ting på vores p-pladser på alle tider af døgner.

Har nu fået bekræftet det fulde navn og tilhørsforhold.
Er ved at tage mod til mig til at kontakte politiet med en bekymringshenvendelse.

Vores område har været virkelig hårdt ramt, ståret på ghettolisten, kommet af igen, og vi kæmper for at blive af den liste.

dokumenter de “ting der tydeligt sker” således politiet har lidt mere at gå efter og måske derfor tager en henvendelse lidt mere alvorligt.
De er sikkert udmærket bekendt med området, men alligevel.

Det taler vi også om at gøre.

Min udfordring er at jeg ikke kan se p-pladsen fra min lejlighed, kommer kun derud når jeg skal af med affald, så er der alligevel dagligt.
Heldigvis taler jeg godt med nogle der bor derudtil, så de kan notere også.

Medarbejderne i boligforningen har også - ovenfra - fået besked på at indberette når de observerer noget heroppe.

2 Synes om

Hvis du Googler kebab og onekitchenblog - så skulle opskriften gerne komme :slight_smile:
Jeg lavet sjældent af mere end 900g kød af gangen (det passer med vores poser rådyrfars).

Har man røremaskine er det verdens nemmeste måde at lave noget nemt “madpakke-kød” til sandwich, pita osv osv :slight_smile:
Det er en af mine yndlingsmpder at bruge rådyrfars på :slight_smile:

Jeg laver det sjældent ens fra gang til gang.
Bruger altid skalotteløg eller rødløg i stedet for alm løg - og krydderier og krydderurter kan jo varieres i det uendelige efter smag :slight_smile:

Jeg hælder det hele i røremaskinen, rører grundigt og har opdaget at laver jeg det lidt tyndere end hun gør, så kan jeg bedst lide det.
Og man SKAL huske at få det duppet tør bagefter og få det skildt ad inden det bliver koldt :slight_smile: det er noget svineri bagefter ellers :ups:

Men det smager SÅ godt :smiley: