Tanker i juli

Det er da vældig så kække i alle sammen er :crazy_face::smile:

3 Synes om

Det er ikke alene et spørgsmål om økonomi - den er “kun” en del af det samlede billede. Det er også et personale spørgsmål. Sonja har slidt og kæmpet i årevis, og der er bare ingen fridage til sådan en som Sonja. Frivillige er jo ikke forpligtede til at møde op og tage sine vagter, men det er Sonja, også selv om hun evt. har influenza. Så hun er slidt nu, og den ene ansatte der har været, har de ikke kunnet beholde. Så der mangler hænder, og der mangler også en der har det forkromede overblik over det svære ting som regnskaber, ansøgninger om legater og ditten og datten. Det kan ikke hænge sammen mere, fordi Sonja ikke fortsat kan løfte opgaven alene med kun nogle få frivillige. Desværre.
Afdelingen i Hobro overtager så konceptet Min Ven Katten - og vi må håbe at nogle andre griber bolden mht. herreløse katte i området…
VH
Susanne

9 Synes om

Hvis du mener Odense området, så er der 4 eller 5 organisationer der som allerede har hittekatte på dagsordenen.

Jeg har ikke selv lige checket antallet, det var Sonja der fortalte det, da jeg snakkede med hende for et par måneder siden.

Sonja har gjort et kæmpe arbejde gennem mange år, kan godt forstå hvis hun trænger til en pause/andre til at tage over.

1 Synes om

Så må den her fugtige hede gerne stoppe… Jeg er så træt af at få det dårligt hele tiden :frowning:

2 Synes om

Har malet sokkel i dag. Regnbræmser afsluttede jobbet for mig :grimacing: 6-8bid, en benaday og godnat! Kæft nogle lortedyr, det gør ONDT.

2 Synes om

Må godt nok sig din kat var godt nok uheldigt :cry: Men dejligt det er bedre :slightly_smiling_face:

Med venlig hilsen beimis ejer

Rikke skrev til mig lige før…

Bagagerummet på den sorte bil stod åbent i dag, efter vi havde handlet. Så havde Jesper åbenbart lukket det senere, og naboens unger kom og sagde, jeres bil blinker…

Så var katastrofeblink igang, og Minions sad inden i🤣

Haaaloooo…jeg er her :joy:

14 Synes om

Klog kat, at kunne gøre opmærksom på sig selv i bilen :grin:

4 Synes om

Ja :grin:

3 Synes om

Det er vist også en aby :smiling_face_with_three_hearts:

4 Synes om

Ja :smile:

4 Synes om

Beimis hjalp lige dyrelæge med og holde huslejen hjemme i aftes :slem: dygtig eller noget.

Mandag omkring aftensmad mad tid, havde han været oppe og slås, lidt løse totter nogle små riser og en sår ved øret, fik ham gået igemmen, men han er jo tilpas, holdt øje med det, men ude katte vil komme ud for det en gang imellem.

Observeret i løbet af dagen to katte jeg ikke havde set før på min gå tur og en der kom snigende tæt ved huset, heller ikke havde set før, der kommer en sort cirka en gang hvert 14 dag og går ind i laden. Kan ikke lukke af, døren i stalden, står hele tiden åben på klem, svalerne skal have lov at komme ind og ud. Og lade port er der lavet en hul der for neden til katte der.

De katte har jeg så i løbet af ugen fået mistanke om ,hvor de kommer fra,

Tirsdag beimis til pas, han var over det
Fredag nat kl 4 fejler beimis intet, men kl knap 6 sidder han og vil ind og have mad, humpende, og fået løse hår, går ham igemmem, måtte rør ved ben, ikke flere rifter. Og han er meget sulten, lægger sig og vasker sig, der efter til kravlede op i køleskab efter jordbær, og hjalp med og hive vasketøj ned af snoren, jeg konstatere allerede han er bedre, men give ham til middag om dyrelægen om skal se ham, han vil med på gå tur løber efter dyr, fanger sommer fugle, ved og hoppe op i luften og spurter frem og til bage, han hjem i laden og sover lige så meget på den dårlige ben som den gode.
Han går med mig på gå tur omkring kl 18 igen, det ikke så langt, ham op i digen og lurer efter mus, jeg ind efter blevet godt våd, da det begynder og regne, bemis bliver ude, kl 9 kommer ham humpende og vil bare snakkes med, han vil klister op af mig. Han lægger sig ind på badeværelset gulvet med den sted der er mest varme på,
Jeg henter min dyne ned og finder en tæppe han kan ligge på. Og en anden tæppe til mig selv hvis min dyne er for varm. Han bliver rullet ind i tæppe og min dyne og vil ligge ved mig. sådan ligger vi natten til lørdag, men han spinder til mig på tilpas måden og kl 12 og 2 og 5 spiser han igen meget mad i alt 2 poser glider ned plus tørfodder, han vil ud kl 5 han humper ud i lade og op i høet, og ligger så så langt han er. Går og tjekke ham nogle gange, kl knap 8 :30, ville gå ud efter noget i fryser, og derefter hente ham ind.
Men da jeg når ud, kan høre en kat sige sådan den der du er dum lyd, jeg går hutig igemmem stald ,lade og op af trappen, beimis ligger bare sover og så flyver en af de nye fremmede katte på ham, men bliver alligevel væk da jeg går op og skælder ud, den kat længer ind i halm, beimis hen og gemme sig i hø langt inde. Går og tjekker hver cirka halv time om han kommer frem. Kl 10 kan se ind i den hul han er væk, fra første sted.

Pludselig omkring kl 16 sidder han oven trappen og snakker med mig, han vil bæres ned. Han ind og spiser lidt. Nå jeg bliver an anelse pylleret, får mig selv snakket ned og giver ham imens jeg laver mad tid til og se hvordan han har det, efter en lille time og maden er færdig , vi spiser og han ligger bare.
ringer til dyrlæge, jo han vil se ham, så vi afsted.
Beimis var så tilpas ved dyrlæge. På nær da dyrlæge ville tage temperatur, der kom bagdelen helt ned i borden og beimis fortalte ham en par boglige ord. :knotten:
Men ellers fik beimis tjekket dyrlæges computer og hans lomme for indhold. Og fik tjekket fjern betjening til bordet
Og dyrlægen var ikke uden humor. Han skulle nok ikke have fjerne alle de dårlige tænder, der skulle nok have været en dårlig, for så var han nok ikke blevet så over frisk og skulle slås så meget :wink:.

Beimis fik to slags piller med hjem morgen og aften. Og beims blev sendt på ferie i nat. For Hvis nu jeg ikke kunne holde ham inde. Også jeg kunne få ro jeg går jo helt fra snøvsen og er pylleret. Så har sovet 3 timer i streg hold op det er godt. Jeg er så glad for den mulighed var der

Men nu savner jeg beimis vi skal hente ham kl 8

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

Beimis lader da også til at gøre sit bedste for at gøre dig bekymret :uha: Jeg håber, han snart kommer sig over sine sår ved medicinens hjælp.

Men trist med de katte, der er blevet forladt - både for dem og for dig og Beimis. Havde du nogen, du kunne kontakte? Kattens Værn eller Dyrenes Beskyttelse?

3 Synes om

Hvem f… giver sig til at slå græs en søndag morgen kl. 8? Så stræber man da nærmest efter at lægge sig ud med sine naboer :uha:

3 Synes om

For os med små børn kan kl. 8 nemt komme til at føles som et stykke oppe af formiddagen, det er nemt at glemme at andre ikke har det sådan :sweat_smile:

I den anden ende kommer vi nemt til at sidde og tænkte “hvem fanden slår græs efter kl. 18, det er jo midt om natten!” :joy:

7 Synes om

Ja og så især på en dag, hvor folk måske har holdt fodboldfest i går :grin: Der var dæleme stille i kvarteret, da vi gik morgentur kl. 7.30. Vi mødte ikke engang en hundelufter.

3 Synes om

Ja, altså vi er snart nået til frokost! :grin: Vi har spist morgenmad, gået tur, været på legepladsen, spist formiddagsmad og været i bad - og klokken er 9.30 :grin:

5 Synes om

Ja han var meget aktiv kl 4 i nat der begyndte han og lege med bord tennis bolde ned af træ trappe, det fik han ikke ros for men da jeg hente ham kl 8:30 lagde han og gemte sig, men havde spist i løbet af natten og morgen, han klager sig lidt, jeg følte også han var meget varm. Men her er det meget lummer, det gør det ikke bedre. men han humper meget hurtigere, ikke pause for hvert eller hvert andn trin. så lige nu overveje jeg om jeg lige skal give ham lidt tid, han er mere aktiv og følger med mere interesse, appetit fejler slet ikke noget, han har spist lige som han plejer. Faktisk mere.

Med venlig hilsen beimis ejer

Jeg kontakte kommunen i fredags og de ville vende tilbage, det følger jeg op på når de åbner i morgen præcis kl 8

6 Synes om

God bedring til Beimis. :heart:
Jeg håber at din kommune vil gøre noget ved de efterladte katte, så Beimis kan få sin ejendom for sig selv igen.

3 Synes om

Det er simpelthen spildt arbejde at forsøge at vaske vinduer indvendigt i udestuen med de tre røvhuller! :crazy_face:
I det mindste VED jeg de var snude og potefri i få sekunder :smile:

8 Synes om