Tanker i maj 2021

Han skal jo møde kattene … kan de ikke lide ham, er der intet at bygge videre på :klappekat:

10 Synes om

Nej helt klart - penge er ikke alt :yum:

2 Synes om

Tjekker lige min mail, da jeg venter 3 pakker…
Post Nord har skrevet til mig i dag, onsdag d.5.5. kl 18.43 ?!

Hos mig er klokken 17.03

Nå, men pakkerne skulle stå ved min dør
:grin:

3 Synes om

Sad igår og kiggede husannoncer - lidt for sjov og lidt for alvor (det er altid interessant at følge markedet for den type bolig, man har, synes jeg). Prisniveauet for et hus som mit er ubetinget afhængigt af afstanden til København, så jeg ville se, hvad andre huse i nogenlunde samme størrelse i nærheden af København lå til og fandt dette:

https://www.edc.dk/alle-boliger/jyllinge/4040/indelukket-15/?sagsnr=40402251&utm_campaign=boligsiden&utm_source=boligsiden_dk&utm_medium=exitlinks&cid=boligsiden_website

Først lagde jeg mærke til kattelemmen i døren til udestuen, men tænkte, at det kunne da godt blive en udfordring at holde kattene inde… så opdagede jeg pludselig, at der ikke alene var trådhegn på et stykke, det var også med indhak, så der er pludselig en grund med kattesikker (ikke nødvendigvis Cocky-sikker, dog) have :hjerte:

I en relativt ideel verden er prisen endda ikke det store problem og huset er større end mit nuværende, plus at der muligvis ville være plads til at holde egen hankat :slight_smile:

9 Synes om

Du har godt nok talt om at flytte i mange år nu :grimacing:

Vi har i dag brugt fem kvarter på at køre hjem fra IKEA… Normalt tager det 25 min…

Det her er ikke ligefrem min dag :roll_eyes:

Ja, og jeg har for længst besluttet ikke at flytte foreløbig, men det ændrer ikke på, at det er interessant at holde øje med markedet, når man ejer en bolig. Og hvis jeg var interesseret i at flytte, var dette hus et oplagt valg af flere årsager.

1 Synes om

Jeg bruger selv meget tid på at se på lejligheder :grin: selvom jeg ikke vil flytte

Jeg ejer skam også min lejlighed, og når jeg ser hvad andre tilsvarende lejligheder koster, bliver jeg endnu gladere for at bo her :grin:

Ca 90 m2 fordelt på to store stuer ensuite, stort soveværelse, stort badeværelse og spisekøkken — og for al den herlighed betaler jeg 3.500,- kr om måneden, incl varme og internet

Mangler bare en have, så har jeg alt hvad jeg drømmer om

Og jeg bor i København, hvis nogen skulle have glemt det
:grin:

2 Synes om

Men så var det godt du kom til online møde og snakkede med alle os andre :slight_smile: det må have ændret dagen til at være næsten perfekt ;-p

1 Synes om

Rigtig god bedring til Zilla og håber det går godt med Silas i morgen

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Tak, vi slipper nok ikke for en tur til Dyrlægen imorgen. Synes ikke det virker til at hun har været ordentligt smertedækket idag, især her sidst på dagen.

1 Synes om

Hvordan går det med Zilla i dag så? Hvis jeg må spørge :ups:

Med venlig hilsen beimis ejer

Ja, det må du gerne. Jeg har skrevet en opdatering andetsteds, troede det var her :smirk:

Vi var til dyrlægen, der var en infektion på vej i den hævede side. Hun havde ikke feber endnu men var i den høje ende af normalt, så hun har fået antibiotika, metacam og yderligere et morfinpræparat så smerten rammes fra flere steder, og et kvalmestillende præparat. Så nu ligger hun og sover.

3 Synes om

God bedring med hende :slight_smile:

2 Synes om

Jeg er træt :sover:. Tror minimum klokken har været halv to inden jeg faldt i søvn og vågnende så lidt i seks, stod op og lavede havregrød til de to andre tobenede beboere og så er resten af tiden ellers gået med at sortere mini tobens legetøj :sleeping:

3 Synes om

Ja god bedring med Zilla :kryds:

2 Synes om

Jeg tror det er noget genetisk …

3 Synes om

Denne gang lykkedes det dyrlægen at få Silas lagt til at sove, så de kunne få taget røntgen og fjerne en stribe tænder. :+1:
Den ene kindtand, som de havde vurderet dårlig ved sidste besøg, var heldigvis “bare” ramt af paradentose, så den og en af de små bagerste kindtænder i overmunden måtte ud. De har også fjernet en stribe af de små fortænder, som har været sære altid. Men intet af det lignede TR og resten af bisserne blev bare renset og poleret :grinning:
Når han er helet op, skal vi igang med noget tandbørstning, så vi forhåbentlig kan forebygge yderligere tandproblemer.

Det er dejligt at det er vel overstået med hans operation og skønt at have den lille søde fyr hjemme igen :heart:

8 Synes om

@Vipstosen tak for opdatering :smil: og stadig god bedring med Zilla :kryds:

@NinaA lyder som om det var en hård omgang for Silas: :pensive: Men lyder som om det er gået godt også god bedring med Silas :kryds:

Med venlig hilsen beimis og beimis ejer

2 Synes om

Jeg håber at Silas snart er ovenpå igen og at han vil finde sig i at få børstet bisserne. :kryds:

2 Synes om