Tanker i Maj

Så må vi jo heller have en tråd for maj, selvom det burde være April, det her år er gået mega hurtigt indtil nu :uha:

4 Synes om

5 Synes om

6 Synes om

Om præcis 4 uger, får jeg nøglen til mit nye hjem :danse:

14 Synes om

Øv, Kolbjørn har lige nedlagt en solsort. Nå, jeg må ud og se om jeg kan få bjerget liget, men det kan godt blive svært.
Man skulle da tro at fuglene kunne indse at man ikke skal opholde sig i en katteindhegning, men nej :cry:

4 Synes om

:raised_hands:t3: Tæller dage til begge ponyer skal på hingste besøg! :heart:

7 Synes om

Samme hingst, eller? Og spændende. Hvem har I valgt og hvorfor? :smiley:

FNUG …FÅ GABET UD AF MIN IS… … …gid du får hjernefrys :innocent:

3 Synes om

Tæller dage til en mulig avlkilling titter frem for første gang. :heart_eyes_cat:
Kun 2 måneder hvis ellers parringen har været succesfuld :hugs::heart_eyes_cat:

6 Synes om

Nej de skal ikke til samme hingst :wink: Da hopperne har hver deres styrke/svagheder.

Fie er en slank(sporty) hoppe og er tæt på maks mål for standartstørrelse, så hende har vi fundet en lidt mindre hingst til ( kåret i II kl. A med 40 point) men med masser af bevægelse, og en farve vi ønsker at arbejde mere med nemlig, Mushroom. Dem er der ikke mange af, og det er kæmpe plus at hingsten ud over farven, netop også har en super spænende stamtavle som matcher Fies godt. Og så håber vi på en Standart størrelse følle (min 100stg) i Mushroom så kryds lige især for farven det andet burde været ret sikkert. når han er 94 og hun er 105 som 3års (max er 107). Fie er nemlig bære af Mushroom, så med sikkerhed får vi et afkom som bære genet, men 50/50 om føllet bliver selve farven.

Remco v.d Kastanje
image
4

Asti er den type jeg elsker ved shetlænder, den gode gammeldags kompakte pony og her er vi gået meget mere efter linjer, og netop den type så det bliver denne smukke røde herre på 99stg - hingsten er ud af Marshwood linjer som er nogle fantastiske hollanske linjer! Samt han har lidt mere lemmer, som Asti mangler. Og faktisk også avler til Asti der har ham. (hans afkom er bare så MUMS så vi håber på en som hende her bare med hvidt også) :grin:


En af hans døtre.

Zeldzaam e. Geldersoord
Kåret i 1. Klasse

Han har fået sin livstids licens/endelig kåring.

Begge hingste også testet fri fra SA som giver dværgføl. (ikke et krav at hingsten eller hoppen er testet) men vi har valgt alle hingste fra som ikke er testet.

9 Synes om

Det er lidt sjovt at få ryddet op i gemmerne. Fandt lige kontrakterne fra næsten alle mine killinger. Gad vide hvor resten er blevet af :gruble: Nå de dukker nok op, når jeg kommer langt nok ned i bunkerne :tihi:

6 Synes om

Det kan være ganske sundt at flytte, hvis man ser på oprydningseffekten :wink: og det er ofte en lang tur ned af memory Lane på godt og ondt :heart:

2 Synes om

Troede sgu’ lige et øjeblik, at du mente killingerne… :scream_cat: :grin:

3 Synes om

Smukke hingste begge to - og gode overvejelser bag valgene :ok: - men især Fie’s date er dæleme en steg! :heart_eyes: :racehorse:

Har set ham før, og savlet over farven - håber I rammer de rigtige 50 %… :crossed_fingers:

1 Synes om

Vi har nemlig også mødt ham da vi var nede og kigge på deres rødbroget afkom Xenia :heart_eyes: han er mega lækker og kæmpe plus med farven nu vi er så heldige at have en bære af det :grin: så totalt win/win at han matcher og har farven også. :crossed_fingers:t3:

Han ser mig lidt højrøvet ud :hoho:

Og så det seriøse spørgsmål… Hvordan ser en dværg lige ud? Jeg troede de var en form for dværgheste :see_no_evil:

2 Synes om

:smirk: alle shetter er mega højrøvet :see_no_evil:

De ser sådan her ud og døjer ofte med allllt muligt :pensive:

1 Synes om

Og som kanin opdrætter af hermeliner hvor dobbelt dværge også forekom og ved hvor meget de døjede med alt og typisk ikke blev ret gammel skal vi ikke stå med sådan et føl når vi kan undgå dette


billede

1 Synes om

Nøj, hvor er omplacering af voksne katte bare ikke nemt!

Søde, tossede Banshee lever ikke et 100% optimalt liv her i huset, men på ingen måde et dårligt liv heller… og allerede dér kommer udfordringen jo: Hvornår tipper balancen, så det er bedst at omplacere? Jeg havde faktisk fundet et hjem til hende hos en erfaren katteejer med indhegnet have og en lidt ældre hunkat som selskab. I teorien kunne det jo ikke være meget bedre.

Men jeg kan ikke tage springet - lige nu. Det kan godt være, hun skændes med nogle af kattene lidt oftere end jeg ville ønske, men når jeg i går eftermiddags kunne tage et billede af samtlige 5 katte i huset i en rigtig burmeserbunke og ved frokosttid idag fandt hende sammen med “kæresten” (Cocky, der er i løbetid), så går det bare ikke skidt nok :frowning:

Så nu venter vi lidt og ser tiden an… Potentiel ny ejer var heldigvis forstående :smiley:

11 Synes om

Det river bare på en helt anden måde, når det er de voksne der skal ud i den store verden :heart:

2 Synes om