Tanker i Maj

Jeg var indtil i går i gang med, hvad der virkede som et evighedsprojekt, som jeg kun kunne hækle på kort tid at gangen inden det blev for hårdt ved mine arme… Så fandt jeg en fejl, efter 2 måneders on off arbejde og pillede det hele op i går, startede forfra med en anden størrelse hæklenål og nu er jeg nået længere end jeg gjorde på 2 måneder :joy:

Min veninde og jeg, har begge lært meget omkring at overveje, hvor store projekter vi kaster os ud i, siden vi startede vores forskellige tæppe projekter :tihi:

3 Synes om

Regnvejr. Det siler ned og har gjort længe nu. Fint for græsplænen :slight_smile: Og Søren Sko benyttede sig af det, tog en lille tur ud og til trods for at han for længst har fået fjernet alle tænder i munden, lykkedes det ham at fange en solsorteunge og få den slæbt med hjem! Sad udenfor døren og insisterede på at Claus lukkede ham ind med dagens rov!! Den kat altså…!

5 Synes om

Ingrid er kommet i sin første løbetid. :uha:

Hun er heldigvis noget sødere end sin mor. Hun kurrer en del, men vræler heldigvis ikke særligt meget. Mest inde i kattebakken, hvor rumklangen er god. :skrige: Hun holder pænt pauser i snakkeriet indtil hun kommer i tanke om, at hun er i løb og skal kalde.

Ingrid er svært skuffet over, at hendes højt elskede Tante Fanni ikke vil hjælpe hende med forårsfølelserne i kroppen. Fanni synes, at hun er træls og søger helle på hendes menneske.

Ingrids bror Frederik er for længst dømt ude, for han forstår ingenting. :huh: Han mistede størstedelen af sine hjerneceller, da han 14 uger gammel måtte aflevere sine boller hos dyrlægen. :klappe:

Ingrids udkårne bor i Tyskland, så der går lidt tid for de kan forenes. Han er chippet, så han forstår heller ikke, hvorfor tøserne skriger ad ham. Det er virkelig ikke hans problem. :tihi:

8 Synes om

Det er nu et anerkendelsesværdigt formål at være kærester :rock:

8 Synes om

Så er næsten alt pakket ned, med undtagelse af køkkenet. Det begynder jeg så småt på senere i dag og/eller i morgen. På fredag får jeg nøglerne og lørdag, kommer søn og svigerdatter og hjælper med at pakke resten af køkkenet ned, pille lamper ned og den slags. Håber også der bliver tid til at sætte persienner op i den nye lejlighed, så det er gjort inden jeg flytter ind.

I går hentede jeg “nye” spisestuestole. 6 rigtig pæne stole i egetræ, der passer til mit spisebord. Det har jeg ønsket mig længe, og pludselig var de der. 200 penge for alle 6 :grin:

Godt jeg kun har to vagter tilbage, inden jeg har 3 ugers ferie. Det er tiltrængt!

18 Synes om

:pray:t3: Første 2020 kylle :heart_eyes: en fin lille blå.

19 Synes om

En blød lille kylling i bløde små hænder :heart:

2 Synes om

Jeg kikker - sådan helt seriøst :no_mouth: - på en sweater til Knud.
Min lille siamesertrut har tabt sig et helt kilo på få måneder (fra 4,6 kilo til 3,6 :cry: ) , og han er virkelig skramlet at se på… Og nu hvor han faktisk er blevet helt ok med sin post-operations-bodystocking, er det måske en idé at vænne ham til at bruge en lille varm trøje. :thinking:

Blodprøver? Katte taber ikke af eget valg næsten en fjerdel af kropsvægten…
Bekymret hilsen
Susanne

4 Synes om

Så er der bestilt scanning til Asti :crossed_fingers:t3: 4. Juni, og vi har fået besked fra dem der har Fie at hun endelig er i brunst og bedækket første gang. :pray:t3: Så kan hun også snart få tid til scanning.

5 Synes om

Du kan tro, at han skal have taget en blodprøve. :slight_smile: Han fik fjernet en knude i brystvævet i tirsdags, men det var først dagen efter at jeg havde fået ham hjem, at jeg sammenlignede vægten fra sidste sundhedstjek med operationsvægten og fik et chok. Han spiser og har hele tiden virket helt som ham selv, så det kom helt bag på mig at det var så galt. :cry:
Men altså, han er i et forløb hos dyrlægen. Knuden er sendt til biopsi, næste skridt er blodprøver, ogjeg krydser hårdt for, at han ikke har canser eller noget andet fælt. :kryds:

(… Og ang. trøjen, så er shopping lidt min go-to når jeg er bekymret og mit hoved larmer. :see_no_evil: )

9 Synes om

Jeg forstår dig så godt :hjerte: Jeg finder også på noget at tage mig til, når jeg er bekymret - sidst fik hele lejligheden en rengøring, og jeg købte alt for dyre ting til gutterne :crazy_face:

Rigtig god bedring til Knud :ballonbamse:

2 Synes om

Hele formiddagen har Mister vandret rastløst rundt og snakket.
Hvorfor?
Jo, normalt indtager Mister sengen en times tid efter at jeg er stået og, og ligger sig oven i dynen.
Og i dag er det den ugentlig vaske sengetøj-dag og dynerne hænger derfor også til luftning.

Så ifølge Mister Er der ingen ordentlige steder at tage den 8-times skønhedslur der er nødvendig.

Det er endt med at han - hen omkring middag - har lagt sig på sig plads i vindueskarmen, og nu sover der.
Det er bare ikke så blødt og skønt som 2 dyner i en bunke, vel?..

11 Synes om

Det har ALDRIG været et problem, at hunden ville tage kattenes mad - før nu altså!
Det har altid stået oppe på et lille bord og sat godt ind i hjørnet. End ikke da hun bare var en langbenet stor hvalp, var det et problem. Hun kunne nemt være alene noget tid med den fristelse på bordet. Hendes næse har altid fortalt hende, at det duftede godt, men vidst at det var no go! Så hun tog det aldrig.

For et par uger siden stod det nok lidt yderligt, ninja var alene hjemme inde i huset et par timer. Da jeg kom hjem var skålen ryddet. Idioten her havde glemt om skålen var helt fyldt eller nærmest tom inden jeg kørte, så det var svært at skylde skylden på hunden.
Her til morgen tog jeg hende så for 4. gang med næsen i skålen! 10 minutter var hun “alene” - eller rettere jeg var bare lige hurtigt i bad og kiggede så ud og så hunden hoppede ned med forpoterne fra bordet.
Forb*ndede … Indtil nu, har det været når jeg ikke har været i huset og hun ikke har troet jeg opdagede det. tre gange er jeg så kommet ind lige som hun at lusket derfra. Den her gang kunne hun ikke rende fra det! OG skålen var lige fyldt op, så jeg vidste præcis hvor meget foder der var i skålen.

Nu er skålen jo så sat bag “tremmer”.
Google Photos
Det er ikke en løsning jeg er super glad for, men det er bare eneste rigtige sted jeg kan have det.
Jeg går ellers meget frem og tilbage der, så det skal nok give et par blå mærker på benene, men hunden skal ikke have held af at æde mere af kattenes mad.

… og hun har da så fået hele dagens madration her til morgen… Synd for hende, at hun ikke får aftensmad, men sådan er det jo, når man tager selv - efter man lige har fået morgenmad 2 minutter forinden!

I mit dybe indre skriger jeg K*TER! …

11 Synes om

Her venter Selma hund på at kattene spiser deres vådmad og så skal der slikkes skåle. Og top godt hvis de ikke har spist op. Man er vel bare en sund og rask hund. :grin:

1 Synes om

Selv det har Ninja aldrig fået lov til her. Fordi jeg er bange for, at Ninja vil begynde at brase ind og tage maden fra dem (det gjorde hun et par gange som hvalp … det skal ikke sætte sig som uvane). Og at hun skulle få smag for det.
Ninja har sin mad og lækre ting - og kattene har sine. Faktisk er den hund på madfronten normalt MEGET mere forkælet end kattene, så egentligt burde det ikke være for meget forlangt, at kattene trods alt har deres tørfoder i fred.

Men kræet er blevet lidt af en madtyv.
Og jeg ved hvad der har trigget det. Nogen har givet hende mad ved bordet, én gang.Jeg har en idé om hvem, men indrømme det vil de jo ikke.
Det irriterende er, at det har simpelthen startet en lavine af mad-stjælerier fra gulvet og tiggen af mad konstant. Og nu er det så åbenbart kattenes mad hun snupper, efter hun må have opdaget at jeg hverken vil have en hund, der tigger ved bordet eller stjæler tabt mad på gulvet (det er trænet til hudløshed som hvalp).

Nu er kattenes mad så sat bag tremmer, så må vi se, hvad hendes næste trick er.

1 Synes om

Det er altså også respektløst, især når ejer siger at det ikke er tilladt…

Endelig blev jeg klippet. Det var virkelig tiltrængt

2 Synes om

meget …
men nogen synes jo ikke det er at give ved bordet, hvis man sidder ude og spiser :s: især ikke hvis man ikke lige er ved et brod, men bare sidder og spiser på en træstub eller lignende.
så får hunden lige lidt hist og pist, og det kan Ninja bare ikke skelne.
Det er ved at blive bedre, især hvis jeg sidder ved et bord, men hun tigger stadig nu og da - både mad og drikke. Det er skide irriterende - et er, at jeg synes det er træls at blive overbegloet i hver eneste bevægelse, mens jeg spiser, af et par sultne hundeøjne. Men fra hundes perspektiv er det jo også et udtryk for en frustration. Hun har jo prøvet at få, ved det smager godt - og så sidder jeg bare der og vil ikke dele!
Det har givet lidt nogle strenge forhold omkring spisetid, men den uvane skal simpelthen pilles af. Også så hun ved, der ikke kan forventes noget - og dermed slipper for den frustration, når hun tigger uden held.

Men øv også, at kattenes mad nu skal pakkes sådan væk.
Kønt er det ikke og det fylder over det dobbelte af den gamle løsning.
Men kan da håbe at det bare er en periode. At vi om nogle måneder kan gå tilbage igen, når hun lige finder ud af, at jeg altså mener det. Hundemad til hunde, kattemad til katte - og at hun ikke både kan være hund og kat :slight_smile:

4 Synes om

Det lyder dejligt :smiley:

jeg glæder mig også til frisørtiden på fredag :smiley: