Tanker i marts 2018

Alle kan glemme - så jeg synes det her beløb er helt hen i vejret, det er trods alt kun en bog. Jeg er stor tilhænger af gebyrer for udeblivelse fra undersøgelser hos læger/hospitaler, for der er i den grad mange der er (var!) flintrende ligeglade med deres aftaler - det ved jeg temmelig meget om. Og med et presset sundhedssystem, så er det ikke OK at tage en plads op for et andet sygt menneske bare fordi man er ligeglad/egoistisk. Men en bog og … 230,- …! DET er i min optik overkill i første potens!

2 Synes om

Uploader…

Herhjemme har vi jo også en kæmpesiataler…Alban med en vægt på 6,5 kilo pt. Han har været helt oppe på 6,9 engang. :persevere:
Han er en GROVÆDER af rang og det kan ses på sidebenene…selvom han fysisk ER en meget stor kat ift. hans to roomies, der ligger på 3,5 kilo hver, så er der altså også alt for meget fyld i hans deller. :wink:

1 Synes om

Har du gemt indlægget, før billedet er færdig med at loade? Eller kan det tænkes, det er for stort? Det er i hvert fald ikke kommet med.

Nå, forsøgte at vedhæfte et foto - det virkede så ikke, ser det ud til!!! Grrr…!!!

Nu måske??

4 Synes om

Ja, nu virker det :slight_smile:

1 Synes om

Jeg kan så sige, at det er meget værre at forlægge en lydbog lånt på biblioteket.

Jeg lånte en på et tidspunkt (mp3 cd lydbog), og fik den forlagt.
Jeg fik så varsling om, at den skulle afleveres, og kunne simpelthen ikke finde den… Heldigvis var det muligt at jeg online kunne forlænge lånetiden - det gjorde jeg et par gange, og i mellemtiden lykkes det mig så at finde den - den var smuttet ind mellem siderne på en bog, som havde ligget opslået på skrivebordet.
Men i mellemtiden havde jeg jo så på bibliotekets hjemmeside kigget efter, hvad det ville koste, hvis man skulle erstatte “bogen”. Og det var ikke småpenge… For eftersom de køber en sådan mp3 lydbog med udlånsrettigheder, så ligger den prismæssigt omkring de 4000 kr…
Hold da op, hvor var jeg glad for at jeg fandt den.

4 Synes om

Der ER skam stadig nogle der bare udebliver fra undersøgelser, der hvor jeg er pt er der ca 2 patienter hver dag der ikke kommer, eller ringer afbud.

Ja, det er sørgeligt. Men får de en regning fra jer af?

Det er indenfor det offentlige, og de må desværre ikke sende en regning…

Jeg skal lige korrigere mig selv - det er NETlydbøger jeg lytter til, så der skal ikke afleveres et fysisk medie :wink:
Men 4000,- … så turde jeg slet ikke låne en lydbog! Alle kan glemme, og 4000,- kan jo smadre mange menneskers økonomi.

Jeg kommer aldrig for sent til en aftale, så jeg har svært ved at forstå folks indstilling til at blive væk. Jeg skulle på mave/tarm kirurgisk ambulatorium på Køge sygehus, og netop fordi jeg kom i god tid, kom jeg til 30 minutter før … for tre før mig blev væk! Med al den egenbetaling der bliver lusket ind gennem bagdøren i det offentlige, er det uforståeligt at man ikke lige præcist på dette område bon’er folk big time!

7 posts were split to a new topic: En paddetråd

Sommertid og den første motorcykel er drønet forbi
Jeg har ikke noget i mod motorcykler, men her, hvor husene står så tæt på gaden, er der en forfærdelig larm, når de drøner forbi :surrender:

1 Synes om

HOV HOV … det er sød musik, ikke larm - godtså :stuck_out_tongue:

2 Synes om

loud pipes save lives

2 Synes om

Det er også fint nok, bare ikke foran mit hjem :sunglasses:

1 Synes om

Du skal da oss mærke det er forår

3 Synes om

Desværre - det er for sent, vi har valgt at holde vores årlige 5 dages MC træf lige akkurat ude foran din matrikel …

mc

Den body der…den er helt tosset siger Isolde.
Hun har gnavet den til en si og værst…ind imellem sidder hendes hjørnetænder helt fast i de huller hun har lavet i den, den ene gang var det lige så det blødte fra munden :disappointed_relieved:
Hun slikker og gnaver så jeg er ved at få pip …
Bare vi dog snart kunne få den dumme dragt af.
Det her har vi aldrig oplevet ved nogen anden mis før…det er så synd for hende :disappointed_relieved: