Tanker i marts

Sigga er nem at stikke, så det skal nok gå godt.

Ellers kører du bare til Kbh og afleverer hende hos mig. :yum:

Tro mig, jeg har overvejet det! Men hun vil nok enes bedre med damens hund end med Mimi og Fanni :lol:

2 Synes om

Det hååååber jeg…

Hold da kegle Walker Bulldog er vaks, lukkede døren op for knerk han når ikke mere end lige ind før jeg se den bette bandit spæner ind under bilen , for 2 sek senere at fortsætte ud på eventyr :tihi:

Hvad er Walker bulldog for en voksen kan nok ikke kravle under bilen efter at have åbnet døren for knerk…
jeg har ret sjove billeder i hovedet lige nu

Der mangler vist et par ,
Walker bulldog er knap 9uger og en rigtig bandit

7 Synes om

Det er godt løgnen findes – for tænk hvis alt man hørte var sandt.
- Albert Engström

4 Synes om

Ah, tak Trine - det havde jeg slet ikke tænkt på. Hvilket jeg burde have gjort, for jeg er jo selv blevet spurgt om det i forbindelse med blokader. Og har læst om bivirkningerne. Det må jeg huske på, hvis dyrlægen ikke siger noget om det.

Vi har været til kiropraktor. Birk har en let låsning imellem skulderbladene, og er åbenbart ret låst i venstre side af nakken.

Nu bliver det så spændende med hans reaktion på behandlingen. Det kan være alt fra intet til konstant skrigen eller søvn. Hvis det er skrigen, så kommer kattene til at elske ham i weekenden :joy:

Jeg tror, han hørte efter… I går tog han kun 3 timers middagslur, og sov så et stræk på 6 timer i nat. Dygtig dreng :heart:

14 Synes om

Så var der hul igennem! :hushed:
Jeg har ikke hørt fra nogen i min familie (på Island) siden jul, men nu har to af mine søstre ringet, indenfor en time
Den ene ville gi’ mig penge (arven efter min mor) og den anden ville bestille overnatning om 14 dage … OMG! … huset ligner stadig et væltet lokum :panik:

10 Synes om

Hvordan gik det så med at besøge damen med hunden? :relaxed:

Det gik på mange måder ok. Hunden gøede en del da vi kom. Men jeg satte Siggas kasse på gulvet og åbnede den, og efter 10 min kom hun ud og gik en runde i stuen. Hunden gik lige bag hende, men holdt 5 cm afstand, så han slap med et hvæs. Efter runden lagde Sigga sig under sofaen og hunden lå lige uden for, og så lå de der og kiggede på hinanden, men uden ballade i 1,5 time. Da vi skulle gå blev det så lidt opkørt, fordi jeg måtte ned og ligge på gulvet for at få Sigga ud, og så blev hunden lidt ophidset og gøede igen. Men den var ikke aggressiv.

På søndag kommer damen og hunden så her, så hun kan lære at stikke Sigga.

Damen vil gerne passe og har mod på at lære at stikke. Og jeg er egentlig ikke bekymret for hunden. Men jeg er lidt bekymret for om det kan blive for meget for damen at styre begge dyr i forbindelse med stik. Og om hun kan få fat i Sigga, hvis hun ikke lige kommer hen for at blive stukket - for hun kan ikke lokkes, hvis hun ikke vil - slet ikke hvis der er en hund. Damen er nemlig ældre, har dårlig ryg og er dårligt gående. Og Sigga kan være hurtig og gemme sig, når det passer hende.

Men nu må vi se, hvordan de næste par møder går. Ih hvor er der mange bekymringer ved at have sådan et gammelt kattekræ! Jeg er dog igen imponeret og stolt over Siggas evne til omstille sig til nye omgivelser. Og hun har været helt sig selv i eftermiddag og aften, så hun er ikke påvirket af dagens udflugt.

Tak fordi du spørger :slight_smile:

14 Synes om

Hvis det går godt med at stikke, kunne du måske foreslå damen at når hun skal stikke Sigga, at hun så lukker hunden inde i et andet rum imens. Det er jo kun et øjeblik og ville lette situationen en del. :slight_smile:

6 Synes om

Ja, det har jeg også tænkt på :slight_smile: Åh hvor jeg håber det bare går godt. Og det er sikkert bare mig, som er pylret kattemor :ups:

1 Synes om

Det skal man da også have lov til at være. Jeg er selv ret pylret, mit “held” er så at jeg aldrig tager nogen steder og derfor ikke behøver pasning til mine. :grin:

1 Synes om

Og hvad så?

Du har en ældre dame, som kræver medicin. Selvfølgelig er du bekymret :slight_smile:

Her kan jeg blive bekymret for, om en kattepasser glemmer at fodre. Og de har generelt nok mad til flere døgn, så det er ikke reelt et problem - men det er manglende medicin.

8 Synes om

:joy: Lige det fik mig sådan til at grine, sådan havde vi det også da jeg skulle føde den første. Vi havde aftalt når det skete så ville mine forældre lige kigge til hunde og katte inden de kom ud på sygehuset hvis nu vi ikke nåede at fodre ect.

Vi måtte virklig hurtig ud af døren og trods alt hasten tror jeg manden panikkede for han ville lige fodre inden (og det var der altså ikkd tid til!) mine forældre grinte sådan da de så vores 3 hunde med 3 fyldte skåle som var de 3 store schæferhund :joy::see_no_evil: Og det samme med kattende. Han havde bare skovlet op uden at tænke som om de skulle have mad til 1 hel uge.

7 Synes om

Måske har besøget hos hunden alligevel mindet Sigga om, at jeg er ret sød. Jeg har i hvert fald lige fået en ordentlig godnatvask på pande og kinder :tihi: :love:

12 Synes om

Okay det lyder rimeligt fredeligt. :blush: Har du overvejet at lade sigga blive i sine vanlige og kendte omgivelser og så lade damen kigge hen til hende et par gange om dagen? Eller synes du så hun er for meget alene?
Jeg er altså også meget pylret med pasning af mine katte. Især gamle Frida der jo også får medicin hver dag. :inlove:

Ja det går jeg lige og overvejer. Synes bare det er svært at bede en dårligt gående, ældre dame gå hen i mit hus 2 gange om dagen med 12 timers mellemrum - selvom det kun er 150 m. Og jeg tror også hendes motivation er, at hun synes det kunne være hyggeligt at have Sigga at være sammen med. Men jeg må prøve at snakke med hende om det.

1 Synes om