Tanker i oktober

Man ved man har gjort det godt når der kommer beskeder fra killingekøbere næsten simultant og næsten enslydende med “Vi er så glade for xxx hver dag, og vi har lært at spænde mavemusklerne og holde godt ved kaffen når der er fræs” :laughing::laughing:

9 Synes om

det beviser at man godt kan lære gamle mennesker nye tricks :hoho: :pote:

2 Synes om

Har endelig fået støttestøvlen af - og går da også nogenlunde på foden.
Men jeg har ret ondt i benet - håber det går over ellers må jeg på skadestuen igen og se, om der er noget galt. :disappointed_relieved:

2 Synes om

Da jeg brækkede anklen for 3 år siden og efter 10 uger endelig fik støttestøvlen af, så var jeg øm også i alt fra ankel til hofte. Hvilket nok også er fordi at man meget hurtigt mister muskler og senerne bliver “slappe”, så man lige så stille skal træne sig op. Har du gået med krykker? For det skulle jeg gøre igen i nogle uger efter jeg fik støvlen af (men min ankel var også brækket i 2 knogler) for at sørge for at jeg gik rigtig på den og ikke fik belastet den for meget i starten :slight_smile:

1 Synes om

Nej, jeg har ikke gået med krykker - men min skade var jo heller ikke nær så alvorlig som din.
Jeg har fået at vide, at jeg godt kan have smerter i foden et godt stykke tid endnu - det har jeg også, men jeg kan da gå på den.
I benet er det ikke lige meget hele tiden - men da jeg vågnede i morges havde jeg ondt i hele benet, men det er gået over igen.

1 Synes om

Er der ikke flere der har billeder til denne tråd? :slight_smile:

https://kattegale.dk/t/uge-40-det-gjorde-du-bare-ikke/237001/9

jeg brækkede en knogle i foden i gymnasiet, men blev belemret med en traditionel gips. Da den kom af havde jeg også ondt i nogle uger efter, i varierende grad, muskler og senere skal lige i gang igen.

1 Synes om

Tænk, at det kan være så svært at finde små lynlåsposer (til frø). Ja, jeg kan finde masser af dem på nettet - hvor jeg så kan få 1000 stk. og betale 4 gange så meget i fragt, som poserne koster :roll_eyes: Men de er ikke til at få i almindelige forretninger. Var inde i Panduro Hobby i går. De har dem normalt, men de var udsolgt - og de får dem først hjem igen engang i januar :roll_eyes:

Til sidst fandt jeg et sted på nettet, hvor jeg kunne nøjes med at købe 100 stk. og kun betale ganske lidt for fragt. Jeg ved godt, man kan opbevare frø på andre måder, men nu var det altså poser, jeg havde besluttet mig for, at jeg ville have! Men hvis der er nogen, der lige står og mangler sådan nogle poser (40 x 60 mm), kan de godt få tilsendt nogle stykker for portoen. Evt. inkl. frø af mørklilla pragtsnerle, som jeg tror, jeg må have mindst 500 af :slight_smile:

Ikea har nogle 0,4L til små penge

ebay? :slight_smile: der kan jo så være lang levering, men jeg købte en del lynlåsposer på ebay for nogle år siden (til madpakker til de små ørkenrotteunger, når de flyttede hjemmefra :slight_smile: )

Jeg var ude efter nogen på 40 x 60. Jeg så godt dem i IKEA, men jeg syntes, de var for store. Men nu har jeg altså også bestilt dem i Smykkebiksen :slight_smile:

Det er altså ikke det bedste at opbevare frø i plastik. Papir er langt bedre. Husk det næste gang du skal købe. :wink:

2 Synes om

På grund af fugt? Nå, men jeg synes ikke, det er første gang, jeg har stået og mangle nogle små plastikposer til alt muligt andet …

2 Synes om

Nemlig. De skal helst kunne ‘ånde’. Plastik er alt for tæt. :slight_smile:

Man kan også bruge teposer eller kaffefiltre. :slight_smile:

1 Synes om

Jeg bruger kaffefiltre nu :slight_smile: For den slags ved Hrönn jo også, og hun kom med en masse frø til mig sidste sommer. I kaffefiltre. De er bare ret besværlige at opbevare på en fornuftig måde - i forhold til mit organisatorgen :wink: Så jeg ville gerne have haft noget småt og firkantet. Men i virkeligheden er poser af papir måske nemmere, hvad det angår.

Man kan jo finde alt på nettet, og jeg har nu lært, hvordan jeg kan folde en masse forskellige typer af poser. Jeg har også fundet nogle skabeloner til poser, der skal limes. Og så fandt jeg et enkelt sted, hvor private faktisk kunne købe poser beregnet til formålet :hoho:

4 Synes om


hmmmmmm…
det er brunsvigerens dag …og jeg åd det sidste i går…bradepander var nu større i gamle dage

1 Synes om

Fedt at have fundet en kur, der virker - og som endda er rimeligt nem at “tage med i byen” og hvor man spiser sig mæt i fornuftige portioner, så der slet ikke er behov for at snacke :smiley:

4 Synes om

hvad er det for en om man må spørge? :slight_smile:

Skal de mon være større eller mindre end disse? :slight_smile:

(man kan finde “næsten alt” på ebay :ups: )

2 Synes om