Tanker i oktober

Det er ikke kønt, men hvis det bare er for en kort overgang, kan det måske gå an? Nok ikke på hovedtelefonerne, men i hvert fald forlængerledninger? Jeg var nødt til at sætte sådan noget på ledningen til min computer og ledningen fra min Chromecast en periode, da Chili ikke kunne lade dem være.

https://www.xl-byg.dk/shop/jo-el-cable-tidy-cover-2mtr-oe25-kabelskjuler-hvid.htm

1 Synes om

Det kan være vi skal prøve noget i den retning :slight_smile:

B’erne var slemme som killinger/ungkatte … jeg har ikke tal på, hvor mange mobil-opladere har måttet lade livet på den måde :argh:
Bøllen er stoppet med denslags skarnstreger, mens Bambina har taget den en tand (tøhø ) længere og kastet sin kærlighed på mine plastik-sandaler i stedet

2 Synes om

Jeg har aldrig hørt så mange, advarsler på Go’morgen Danmark, som her til morgen :scream: Man skulle tro det var et dødalvorligt emne, de tog op pga advarslerne. Men nææ nej. De havde en naturvejleder/jæger inde, der preparerede et rålam. Altså et ÆGTE rålam :scream: Uhhh ha så for sørensen da :scream: Først skar han skind af, så skar han kød af til programmets kok og efterfølgende skrællede han kraniet helt frit for kød (og øjne). Og alt sammen med gode og interessante forklaringer Og med værternes hav af advarsler til de stakkels uskyldige seere, der måtte se programmet. “Folk sidder jo lige midt i morgenmaden” - “Og hvad med børnene”…Hvortil naturvejlederen kunne fortælle at børn rent faktisk oftest er dybt fascinerede af og nysgerrige omkring hele processen :heart_eyes: stortsuk

2 Synes om

Vi har Hugo… Rune har taget konsekvensen, og købt trådløse hørebøffer.

Hugo er kun 4,5 år, så måske han vokser fra det :kryds:

1 Synes om

Ja, det var heller ikke børnene, der blev forargede og skræmte, da Zoo dissekerede Marius, eller når strandede, døde hvaldyr bliver skåret op på stranden. De synes, det er spændende.

4 Synes om

Lige præcis Ingrid. Marius havde jeg også lige i tankerne under én af advarslerne. Børn bliver bange, hvis deres forældre gør det til en ubehagelig ting, men ellers sejrer nysgerrigheden heldigvis oftest.

Og hvis voksne mennesker har brug for en advarsel pga dette… Aiiii, men jeg kan slet ikke have det.

Nu ligger der en ny ‘‘story’’ på Instagram, med de 5 killinger, jeg så blive født for 5 uger siden.
Jeg tror jeg bliver nødt til at smutte til Island og hente et par af dem … :lovelove::lovelove:

2 Synes om

Lidt lige som en bekendt, som var DYBT FORARGET over de reklamer TDC lavede med et par skuespillere i “nøgenkostume”… det var da ALT for galt at børn så det …
kanon at børn skal lære at menneskekroppen er dybt forargeligt og mærkeliggjort, ikke noget man skal se eller tale om … det skal jo nok give sunde kropsidealer.
og enhver kunne jo se det var kostume! I guuuuder!
Jeg forstår ikke at børn skal pakkes ind i de voksnes politiske overkorrekthed …
men okay jeg var også med til af hjælpe for et par siden på et dyrskue med at partere en råbuk for publikum, al kød røg på grillen lige efter til smagning, og sjovt nok var det især børn, som synes det var det fedeste at være med til :slight_smile: Flere børn var med henne og hjælpe med at trække skind af, røre ved knogler og kranie, en stak fingeren igennem et øje osv osv - og ingen af dem synes det var ulækkert, bare spændende og fascinerende, præcis som de fleste børn heldigvis opfatter verden :slight_smile:

4 Synes om

Det lyder som en skøn oplevelse både for dig og ungerne Pia :smiley: Jeg havde i hvert fald kigget på med nysgerrighed, men nu er jeg jo heller ikke i tvivl om hvor og hvordan maden bliver til og bliver ikke chokeret over hverken råt kød eller skeletter. Øjne der imod. Jeg hader øjne :joy: De er så klamme - og fascinerende. Adrrrr :joy:

Haha, jeg kan godt huske de reklamer. De var da så uskyldige som noget kan være. Men der er gået for meget beskyttersamfund i den. Alt skal skjules og puttes i kasser.

Jeg tror at børn der får lov at lære, røre, pille, smage osv får nemmere ved at være de fremtidige voksne, der IKKE har brug for at blive advaret om “kød, skind, kranier” og andet godt. Men jeg har nær familie, der uden tvivl har lært deres datter, at sådan noget er ulækkert. De kan godt ordne kød fra supermarkedet eller slagteren hjemme, men at se hvordan man håndtere et dyr, der oven i købet er nedlagt på aller sundeste vis, vil hun aldrig få lov til at opleve. Fordi forældrene synes det er for meget for et barn. Og hun udviser da også mange tegn på at rigtig meget er farligt. For det har hun jo lært og er blevet advaret om.

Mister for filan - som du da vokser lige nu.

I morges stod den på hygge i sengen, det var så skønt at han savlede som en gal.
Han opsøger mig mere og mere.
Han vasker stadig på Stine, som pænt nyder det.
Og han og Stine ligger tæt på hinanden, som I har set billeder af i billedtråden.

Det er så skønt at opleve - han har boet her i 7 måneder, bliver 3 på mandag, og har allerede været igennem en flytning sammen med Stine og jeg.

10 Synes om

Jeg havde ærlig talt overvejet, om det overhovedet gav mening at bruge omkring 5 timer i alt på, at kører til 1 års fødselsdag og hjem igen. For jeg regnede ikke med, at Victor gad os som han ikke kender så godt ret meget, når alle hans bedsteforældre var der. Men det har været hele turen, inklusiv en ryg der gør ondt, værd :slight_smile:

Han var virkelig bare sin mosters dreng :inlove: Jeg fik tilbudt hans mad, skulle have de største kram og fik så mange kæmpe charme smil :love:

11 Synes om

Vil gerne be’om Tídó og Klói … Login • Instagram

3 Synes om

Takker - sku’ netop til at efterlyse et link…! :wink::heart_eyes:
Nåe, ja - glemte da helt at ønske dig god tur… :sunglasses:

1 Synes om

Man ved man har gjort det godt når der kommer beskeder fra killingekøbere næsten simultant og næsten enslydende med “Vi er så glade for xxx hver dag, og vi har lært at spænde mavemusklerne og holde godt ved kaffen når der er fræs” :laughing::laughing:

9 Synes om

det beviser at man godt kan lære gamle mennesker nye tricks :hoho: :pote:

2 Synes om

Har endelig fået støttestøvlen af - og går da også nogenlunde på foden.
Men jeg har ret ondt i benet - håber det går over ellers må jeg på skadestuen igen og se, om der er noget galt. :disappointed_relieved:

2 Synes om

Da jeg brækkede anklen for 3 år siden og efter 10 uger endelig fik støttestøvlen af, så var jeg øm også i alt fra ankel til hofte. Hvilket nok også er fordi at man meget hurtigt mister muskler og senerne bliver “slappe”, så man lige så stille skal træne sig op. Har du gået med krykker? For det skulle jeg gøre igen i nogle uger efter jeg fik støvlen af (men min ankel var også brækket i 2 knogler) for at sørge for at jeg gik rigtig på den og ikke fik belastet den for meget i starten :slight_smile:

1 Synes om

Nej, jeg har ikke gået med krykker - men min skade var jo heller ikke nær så alvorlig som din.
Jeg har fået at vide, at jeg godt kan have smerter i foden et godt stykke tid endnu - det har jeg også, men jeg kan da gå på den.
I benet er det ikke lige meget hele tiden - men da jeg vågnede i morges havde jeg ondt i hele benet, men det er gået over igen.

1 Synes om

Er der ikke flere der har billeder til denne tråd? :slight_smile:

https://kattegale.dk/t/uge-40-det-gjorde-du-bare-ikke/237001/9