Tanker i oktober

Hvis ingen andre vil, så må jeg jo, tænk løs :thumbup:

6 Synes om

Jeg har allerede tænkt masser af tanker, de fleste er bare omfattet af almindelig censur af hensyn til befolkningen, så de skal ikke stå her :slem: Inside words and outside words, you know :wink:

2 Synes om

Weekend! Og hu ha som jeg har ventet på den :slightly_smiling_face: Jeg har til og med fri :clap:t2: I morgen står den på 50 års fødselsdag hos en kammerat, så søndag bliver formentlig en rigtig sofa dag :sunglasses:

5 Synes om

Måske jeg skal have valgt nogle julekrus… Har kun kigget siden sidste december :ups:

4 Synes om

Endnu et vennepar venter en dreng, og jeg var løbet tør for sutte adapter dimser i drenge farver, eftersom jeg nærmest ikke kender nogle overhovedet, der har fået piger de sidste år, så det måtte jo bestilles :slight_smile: Jeg faldt over et rigtig godt tilbud, så nu har jeg bestilt 75 stk i blandede farver, til både drenge og piger, jeg tror ikke jeg løber tør lige foreløbig :joy:

6 Synes om

Du må sætte alle dine venner i gang med at formere sig, så du kan få brugt adapterne :klappe:

Pssst - hvad er en adapter til sutter? :huh:

2 Synes om

Det er sådan en dims man kan sætte en bestemt type sutter i :slight_smile:

2 Synes om

Ja, min eftermiddag er også fløjet afsted med at være arrig og have røde kinder :argh: (Mest på mig selv, og ret meget på FIFe BRC)

1 Synes om

Min franske opdrætterkollega har slået dette op på face, hvis det er på baggrund af en EU regel, så var der rart om det også kom til at gælde i Danmark.

Depuis avant-hier, les animaux de compagnies ne bénéficient plus de la garantie légale de 2 ans comme sur les biens meubles. Le législateur a enfin compris que ce sont des êtres vivants susceptibles d’être malades et qu’en dehors des “vices rédhibitoires” prévus au code rural, l’éleveur n’est pas responsable. Cela mettra fin aux multiples procès qui se terminaient TOUJOURS en défaveur des éleveurs.

Cette ordonnance est une mise en conformité avec la loi européenne et entrera en vigueur au 1er janvier 2022.

Siden i forgårs har kæledyr af virksomheder ikke længere den 2 års juridiske garanti som i løsøre. Lovgiveren har endelig forstået, at det er levende væsener, der sandsynligvis vil være syge, og at opdrætteren bortset fra de ′′ rødhibitoriske laster der er fastsat i Landdistriktskoden, ikke er ansvarlig. Dette vil ende de mange retssager, som ALTID endte i avlerne nederlag.

Denne ordre er en overholdelse af europæisk lov og træder i kraft den 1 januar 2022.

https://www.legifrance.gouv.fr/jorf/id/JORFTEXT000044125847

@Jeanette - Jeg forstår ikke helt oversættelsen, men der er nogle nye regler på vej. Du kan læse om det på dansk her :smil:

1 Synes om

Pampasgræs i min forhave :slight_smile:
Og en Palmelilje i blomst :slight_smile:


16 Synes om

Da jeg ikke kan en dyt fransk, så er det google translate på bedste vis :tihi:
Men som jeg forstår det, så er dyr ikke længere en del af købeloven og derfor ikke de to års garanti som med alt andet man køber.

Tak for linket :slight_smile:
Kan se at levende dyr ikke er nævnt med et ord, som jeg læser det ja så er vi endu mere forpligtet til erstatning med hensyn til salg af killinger

1 Synes om

Det er da lidt vildt med palmeliljen, er det ikke? Mine har blomstret for første gang i år, men det er da flere måneder siden, og de ser ikke ud til at have mere i sig i år :slight_smile:

3 Synes om

jeg tænkte det samme som @galath det er godt nok flot den blomster så meget. Den jeg har står max 14 dage. Misforstår mig ikke @Coon_Danica jeg er total fortabt I din flotte have :blush:Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Ja, omme i haven har de almindelige med grønne blade også blomstret for længst. Men den med stribede blade blomstrer først nu :blush:

5 Synes om

Hvor er den flot
Hvad hedder den, Knerk er vild med den

1 Synes om

Det er en stribebladet Palmelilje.

3 Synes om

Fik lige en notifikation om, at jeg 7 års “jubilæum” på kattegale - tiden flyver :smiley:

5 Synes om

Jeg har også 7 års jubilæum i dag. :slight_smile:

4 Synes om

Og også jeg :wehu:
Tillykke til mine med-jubilarer :flag:

4 Synes om