Tanker i oktober

Jeg har en god stak i reolen :sweat_smile:
Men jeg tror de fleste af mine er købt fra nye, men jeg jagter dem også primært i Netto og lign hvor de er billigere end i boghandlen :slight_smile:

1 Synes om

Tak for det, :tak:

Jeg tænker mere over det :smil:

Med venlig hilsen beimis ejer

Jeg har meldt mig ind i Ældre Sagen. Det må være på tide nu :joy:

10 Synes om

Jeg synes simpelthen ikke den her uge vil tage ende… i går ville jeg have det var torsdag :expressionless: Så er der altså længe til weekend :woozy_face:

2 Synes om

Sådan er nogle uger bare … jeg har også glædet mig til weekend lige siden mandag morgen :s:

3 Synes om

Slutspurt… :slight_smile:

2 Synes om

Kom ud og gå 1 1/2 time i dag, sikke en dejligt vejr, :slightly_smiling_face: ikke en vind rørte sig

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

Er det mon bare mig, eller er det her efterår indtil videre meget mildt? Jeg plejer at være vildt kuldskær, men jeg har ikke lukket op for varmen endnu. Et par eftermiddage syntes jeg, det blev lidt for køligt herinde og lukkede op, men måtte lukke igen om aftenen eller næste morgen, fordi det slet ikke var til at holde ud.

Jeg klager bestemt ikke - heller ikke i lyset af, at jeg nok havde varme på i lang, lang tid i forår/sommer, hvor det var koldt. Jeg er bare lidt forundret, for det ligner mig slet ikke :uha:

4 Synes om

Det er ikke kun dig :slight_smile: Det er mildt. Jeg tror også, det hænger sammen med rolige vindforhold. Jeg bruger i hvert fald ikke mange træpiller endnu, men har dog sat varme på i stuen.

3 Synes om

hmmmm…jamen her er da oss hele 4 grader …højsommer…brrrrrrr

3 Synes om

Jeg fryser så jeg går helt levende, kan slet ikke få nok tøj på, så jeg kan holde varmen uden for, men det er mig den er galt med. Men tænkte i går ved der var 5-8 sommerfugle da jeg i går eftermiddags var i haven lige lidt, og så gå turen var en par mælkebøtte ved og springe ud. Og en anden slags ukrudt blomst. Men samtidig har fuglene og rådyrene allerede ribbet alle de røde bær i træerne om bag ved huset hele vejen hen, det plejer og være meget senere, gerne først efter første gang frost.

Med venlig hilsen beimis ejer

Ja, du har nok ret i det med vinden. Når det blæser, plejer den at gå lige gennem marv og ben på både huset og mig :slight_smile:

1 Synes om

Nu er jeg jo “velsignet” med vinduer fra gulv til loft og i nærmest hele gavlens bredde, så jeg oplever jo en del drivhuseffekt. Men i går måtte jeg have min blæser tændt, for ikke at sidde og svede. Det er ret tosset, her i oktober.

2 Synes om

Der er generelt milde temperaturer i år, og ja de dage det ikke blæser hjælper det også. Sidste år synes jeg det blæste hele tiden :slightly_smiling_face: Jeg synes også det er skønt, og nyder de fantastiske rideture det giver

2 Synes om

da jeg kørte fra træning i går kl 17,15 var der 17 grader :smiley:
Det var helt surrealistisk lunt og rart :slight_smile:

Jeg klager dog slet ikke :slight_smile: Det er så dejligt! :smiley:

3 Synes om

Det er helt fint - mere af det, tak! Eftersom gasprisen for os, der er pisket til at fyre med naturgas, er steget så meget at vi vinteren over skal forvente at give 700-800 kroner mere pr. måned for at holde huset varmt, og elprisen til varmepumpen og andet godt er steget fra kr. 0,20 for et år siden til kr. 2,25 pr kW igår på den nordiske elbørs! Så det haster ikke med lavere temperaturer, thank you very much…!
VH
Susanne

4 Synes om

Xion, vores aldrende bimse på 15, er til ‘frisør’ i dag. Han kan ikke længere overskue at passe den pragtpels, som han ellers nærmest har holdt alle årene, og nu var særligt hans bag blevet så knudret, at vi mennesker heller ikke længere kunne følge med.
Jeg håber, at det går. :crossed_fingers: Det er blot et af mange alderdomstegn som et kommet til i løbet af det sidste års tid (eller to?), og det er lidt svært at se ham smuldre væk. :slightly_frowning_face:

3 Synes om

:kram:

1 Synes om

Bambina (13 år - korthåret) er begyndt at filtre … jeg fjerner det jeg får lov til, lidt af gangen, for hun er ikke begejstret for det :surrender:
Hun har jo ikke så meget sul på kroppen og det er ubehageligt for hende at blive redt i bund med en kam … så lige nu bruger jeg en filtkniv, den finder hun sig i … sådan da :rolleyes2:
Pøj-Pøj med Xion …

4 Synes om

Runes ekskæreste er færøsk og har lige lagt en tekst op på Instagram, hvor hun vist skriver noget om Rune. Den smule vi kan få ud af det er vist positivt :sweat_smile:

Rune spørger så, om der ikke godt nok er en på Kattegale derfra. Jeg grinede vist lidt for højt, da jeg forslog ham lige at skrive til Hrönn og høre, om hun ikke godt nok er fra Færøerne :lol:

4 Synes om