@Lonse er blevet en anelse mere fristet af de håndarbejde bøger, jeg tro der vil være større chance for jeg kunne gå igang med noget, når jeg selv har bøgerne.
har du kun købt dine bøger fra ny eller har du købt nogle brugt og er de så ok og købe brugt? Undskyld jeg spørger
Spørger dig da jeg har på fornemmelsen du har en par stykker i bogreolen
Jeg har en god stak i reolen
Men jeg tror de fleste af mine er købt fra nye, men jeg jagter dem også primært i Netto og lign hvor de er billigere end i boghandlen
Er det mon bare mig, eller er det her efterår indtil videre meget mildt? Jeg plejer at være vildt kuldskær, men jeg har ikke lukket op for varmen endnu. Et par eftermiddage syntes jeg, det blev lidt for køligt herinde og lukkede op, men måtte lukke igen om aftenen eller næste morgen, fordi det slet ikke var til at holde ud.
Jeg klager bestemt ikke - heller ikke i lyset af, at jeg nok havde varme på i lang, lang tid i forår/sommer, hvor det var koldt. Jeg er bare lidt forundret, for det ligner mig slet ikke
Det er ikke kun dig Det er mildt. Jeg tror også, det hænger sammen med rolige vindforhold. Jeg bruger i hvert fald ikke mange træpiller endnu, men har dog sat varme på i stuen.
Jeg fryser så jeg går helt levende, kan slet ikke få nok tøj på, så jeg kan holde varmen uden for, men det er mig den er galt med. Men tænkte i går ved der var 5-8 sommerfugle da jeg i går eftermiddags var i haven lige lidt, og så gå turen var en par mælkebøtte ved og springe ud. Og en anden slags ukrudt blomst. Men samtidig har fuglene og rådyrene allerede ribbet alle de røde bær i træerne om bag ved huset hele vejen hen, det plejer og være meget senere, gerne først efter første gang frost.
Nu er jeg jo “velsignet” med vinduer fra gulv til loft og i nærmest hele gavlens bredde, så jeg oplever jo en del drivhuseffekt. Men i går måtte jeg have min blæser tændt, for ikke at sidde og svede. Det er ret tosset, her i oktober.
Der er generelt milde temperaturer i år, og ja de dage det ikke blæser hjælper det også. Sidste år synes jeg det blæste hele tiden Jeg synes også det er skønt, og nyder de fantastiske rideture det giver
Det er helt fint - mere af det, tak! Eftersom gasprisen for os, der er pisket til at fyre med naturgas, er steget så meget at vi vinteren over skal forvente at give 700-800 kroner mere pr. måned for at holde huset varmt, og elprisen til varmepumpen og andet godt er steget fra kr. 0,20 for et år siden til kr. 2,25 pr kW igår på den nordiske elbørs! Så det haster ikke med lavere temperaturer, thank you very much…!
VH
Susanne
Xion, vores aldrende bimse på 15, er til ‘frisør’ i dag. Han kan ikke længere overskue at passe den pragtpels, som han ellers nærmest har holdt alle årene, og nu var særligt hans bag blevet så knudret, at vi mennesker heller ikke længere kunne følge med.
Jeg håber, at det går. Det er blot et af mange alderdomstegn som et kommet til i løbet af det sidste års tid (eller to?), og det er lidt svært at se ham smuldre væk.
Bambina (13 år - korthåret) er begyndt at filtre … jeg fjerner det jeg får lov til, lidt af gangen, for hun er ikke begejstret for det
Hun har jo ikke så meget sul på kroppen og det er ubehageligt for hende at blive redt i bund med en kam … så lige nu bruger jeg en filtkniv, den finder hun sig i … sådan da
Pøj-Pøj med Xion …