Tanker i oktober

Jeg har engang delt et billede på FB af mig og Rune, hvor alle troede, vi var blevet forlovede :sweat_smile: Åbenbart holdt vi hænderne på en måde, så de troede, vi viste en ring :tihi:

4 Synes om

Ved ikke om du kender det grønne halsbånd fra dyrenes beskyttelse, men har du et af deres internater i nærheden så prøv at spørg dem om du kan få eller må købe et grøn halsbånd til at finde ejer… Jeg synes selv de er ret geniale til at tydeligt vise at man ønsker kontakt

Og nu tillader jeg mig at se om @louiseogbuster ved om man kan købe en der hvor hun arbejder og måske få hende til at sende den

3 Synes om

Den kender jeg ikke, den var godt nok meget smart, tak for oplysningen :tak:

Med venlig hilsen beimis ejer

I morgen om en uge…så starter jeg med det kørekort…jeg får det aldrig er jeg bange for…jeg terper teoritimer herhjemme til den store guldmedalje…via Bedrebillist.dk…jeg er allerede ved at give op…men det VIL jeg jo ikke…jeg VIL have det kørekort…basta…

16 Synes om

Det skal nok lykkes :slight_smile: Jeg kender en sød ældre dame, der fik sit efter hun var fyldt 68 :slight_smile: Jeg kan godt forstå det må virke overvældende, jeg ville nødigt skulle tage kørekort idag - men den frihed det giver er simpelthen guld værd.
VH
Susanne

5 Synes om

Jeg håber jeg kan…ja, den frihed…jeg føler virkelig mig som i et fængsel…jeg er vant til at vi kørte i weekenderne…nu kan jeg intet, ikke komme ud på de ture vi havde.heldigvis er familien så søde at tage mig med ud…men jeg vil SELV …lige når jeg har lyst…men tro mig…hvis jeg får det kørekort, så skal jeg give en tur til dem der sidder selv og ikke kan komme ud…hvis altså jeg får det kort…

12 Synes om

NÅR du får det kort … :wink:

9 Synes om

Kan du få dine søde børn eller børnebørn eller dem alle sammen til at hjælpe dig med at terpe? Det er altid lidt nemmere, hvis man har nogen til at hjælpe og støtte :slight_smile:

Når du nu kommer ud at køre i en bil og har lært det mest grundlæggende sammen med kørelæreren, kan du jo også få dine børn eller andre til at tage dig med til en stor, tom parkeringsplads et sted, hvor du kan køre rundt og skifte lidt gear og svinge lidt og lytte til bilen og dens lyde. Alene, vel at mærke. Det er sådan, man opbygger erfaring og rigtig føling med bilen.

Og prøv at lade være med at dømme dig selv ude på forhånd. At du kommer til at lave en fejl, er ikke det samme, som at du aldrig kan lære det. Og du VIL lave fejl - det har vi alle gjort. En positiv indstilling kan gøre en stor forskel. Det er jo en spændende udfordring, du tager fat på :rock:

9 Synes om

Jeg kender ikke det grønen halsbånd, desværre.
Men hvis det er noget DB har, så burde de i hvert tilfælde kunne hjælpe fra hovedkontoret.
Ellers prøv at ring til internatet i Tranbjerg - hvor jeg er - mellem 10 og 14 på 87334440. Ringer du i dag - mandag - er det den søde Matilde der sidder klar til at hjælpe. @Beimis

1 Synes om

Tak :tak: det vil jeg prøve og se om jeg kan

Med venlig hilsen beimis ejer

@line_refsgaard , @louiseogbuster @DorteH og alle i andre der siger det er det rigtigt det jeg gør nu.
Så er der bestilt halsbånd

Med venlig hilsen beimis ejer

8 Synes om

Nogle der er interesseret i en par herre fritidssko 46 ukendt mærke, kun brugt en landsskuet gratis?
Hvis vil jeg tage billed og lægge op

Med venlig hilsen beimis ejer

Hvorfor skulle du ikke det?

Når jeg tænker på hvor mange oggenokker med en iq omkring stue temperatur jeg møder derude, så er jeg ikke det fjerneste bekymret for dig!

Ja, der er en masse mystiske regler, men dem skal du nok lære.
Min køre lærer var super skæg
" Hvad vi du gøre her? sætte farten ned og lade den gamle dame gå eller give tegn med horn og lygter, så hun får et chok og falder ud på kørebanen? "

Sat op på den måde, så var svaret ofte ret lige til.

Og at køre - øvelse gør mester og nogle skal have flere timer end andre.

Min bror måtte have en del og også mere end en prøve, simpethen fordi han blev nervøs. når det bare var undervisning, var der ingen problemer.

Kan du sætte ord på hvorfor du tænker at netop DU skulle være så meget værre en flere tusind teenagere med uudviklede frontallapper og hovedet fyldt med hormomner og fester?

7 Synes om

Jeg bestod først 4. gang af samme grund :slight_smile:

2 Synes om

Virkelig underholdende bemærkning :joy:

1 Synes om

Det får mig til at tænke på dengang jeg studerede, og vi øvede eksamenssæt. Der var tit formuleringer om hvorvidt noget “altid/aldrig var gældende” - fx “ledsmerter skal altid behandles med NSAID”.
Vi havde så en underviser som læste spørgsmålene op med tydelige tryk på og langtrukkent “aaaltid!”, så vi alle klart kunne høre at det måtte være vrøvl. :joy:
Og selvfølgelig var spørgsmålene konstrueret så vi kunne forklare nuancerne, men det gjorde det også ret nemt at gennemskue at “altid/aldrig” betød at der måtte ligge mere i det (dog var det så selvfølgelig op til én selv at være i stand til at forklare nuancerne :slight_smile: )

3 Synes om

Dem kunne jeg godt være interesseret i

1 Synes om

Dagens arbejde, ser ikke ud af meget, men ryggen er færdig

12 Synes om

Min læn siger at det ser ud af rigtig meget! Godt gået! :thumbup:

5 Synes om

:slightly_smiling_face: Jeg prøver og få taget billed i morgen, i godt lys, men tør ikke lover alt for meget, som tidsplanen ser ud nu, skal der være 20 timer imellem kl 6 og 14, hvis jeg skal kunne lave alle mine opgaver i morgen,

Med venlig hilsen beimis ejer