Tanker i september '26

Er der nogen af jer “hestepiger” der har tabt noget foran min hoveddør?
@DorteH@Beimis

12 Synes om

Gratis gødning til haven :smiley:

6 Synes om

Tja skal lige tjekke :joy:

Men nu du får det specielt leveret, det er bio nedbrydligt, økologisk, det må lige være for cirka 100 kr ,
Hestegødning - 2000 liter | 2000 liter | 4305029 https://search.app/egC6hF7N6FEVMNr77

7 Synes om

Der er da vist noget vi skal ha’ set på - vi forærer det væk…:thinking: :money_mouth_face:

6 Synes om

Det er sjovt nok det samme, jeg tager for at skovle det op … :wink:

Kan du ikke lige spørge først, næste gang … :huh:

7 Synes om

Næste uge i Rema1000 … nogen der kender foderet? :thinking:

4 Synes om

Jeg bor altså et fantastisk sted. :star_struck:

Tidligere på sommeren fik jeg naboens nyindkøbte cykel, som hun havde givet op på at samle, hvis havde mod på at prøve at få den køreklar.
Jeg fik den samlet, men da den skulle testes, måtte jeg konstatere at den altså ikke kunne cykles på. Selvom den lignede en cykel, måtte jeg have gjort noget helt galt. :grimacing::laughing:

Udover alle de andre tilbud her er, er her også et ugentlig (gratis) cykelværksted. Det er ikke en egentlig reperationsservice, men mere hjælp til selvhjælp, hvor frivillige cykelnørder med alt det rigtige værktøj gør/viser/laver, så man forhåbentlig ikke kommer igen med samme problem. :sweat_smile:

Jeg var afsted i går, og den kære mand arbejdede på min cykel i 1½ time, og vi grinte lidt af at det vist var meget godt at den ikke havde kunne køre, for den havde været farlig at cykle på. Nøj, der var meget galt med den samling. :grimacing::face_with_peeking_eye: Jeg hyggede mig, blev enormt meget klogere, og fik alverdens tips og råd til hvordan man samler cykel, og hvordan jeg med få billige indkøb kan optimere køreglæden på den, og vedligeholde den fremover.
Og bedst af alt, så kunne jeg cykle hjem! :heart_eyes:

17 Synes om

Nope. Men jeg ville måske være lidt skeptisk over for kattefoder, der er lavet af en Dogman …

10 Synes om

Det der spil, Final Fantasy, er altså rigtig godt for mig, kan jeg mærke. Det er udfordrende og stimulerer the little grey cells på mange måder. Det er et rigtig godt tidsfordriv for mig, når jeg nu ikke kan holde til at strikke og hækle :grin:

10 Synes om

Det var også min første tanke :tihi:

5 Synes om

Så tror da pokker at her stinker
Sådan en stak halm lugter fælt… Er bange for at det kommer til at hænge ved i noget tid…
Og her sad jeg i formiddag og troede at samtlige indbyggere havde tændt op i brændeovnen samtidig…

4 Synes om

Jeps … også når det bliver brugt til et halmfyr :argh:

5 Synes om

Hvor kunne mit liv være 10.000 gange nemmere, hvis jeg vidste hvor de ting jeg skal bruge befinder sig … :argh:

14 Synes om

Velkommen i klubben :tihi:

3 Synes om

Kender, jeg ved jeg købte 3 lagner til Balders seng da vi købte sengen… Hvem har kun kunne lokalisere de 2 af dem og har derfor været ude og købe endnu et, fordi 2 åbenbart er for lidt? :dokdok:

For ikke at nævne min elskede varmepude, der har været væk siden en gang sidste år :uha:
Ja ja, jeg kan da låne mandens, men det er jo ikke min :see_no_evil:

7 Synes om

Lige nu leder jeg efter min bøtte med assorterede skruer … jeg mangler nogle korte skruer til et projekt.
Jeg kan se den sk*de bøtte for mig, men har ikke haft held til at finde den … endnu :venter:

8 Synes om

Min genbo har vist lidt indlemmet mig som ekstra familiemedlem, der også skal fodres af og til. Det er næsten af for meget, men omvendt er det jo også bare så godt! :heart_eyes:

Menuen i dag:

I fredags fik jeg også en skål med noget der nok bedst kan beskrives som fyldt pasta i en yoghurtdressing med hvidløg med smeltet, krydret smør. Mmm!

Jeg prøver virkelig også at se om jeg ikke kan være lige så behjælpelig den anden vej, men det er svært! Da jeg var i Malmø forleden købte jeg lidt slik med hjem til hendes søn, hvilket hun blev enormt glad for - men det har jo faktisk kun fået hende til at skrue op for venligheden. :joy::smiling_face_with_three_hearts:

… jeg kommer jo aldrig til at flytte herfra. :laughing::face_with_peeking_eye:

17 Synes om

Det minder lidt om den ret, jeg fik på en lille familiedrevet syrisk restaurant i Sverige for en måneds tid siden - superlækkert! <3

4 Synes om

Det smagte også bare sååå godt! :star_struck:

Og det er helt tosset, for jeg kan da også koge ris, stege kød og hakke en salat (börek’en som jeg gætter mig til det var, der var i hvert fald spinat og feta i, ved jeg ikke om jeg kan lykkes med) - men det smagte jo bare meget bedre end hvis jeg selv have forsøgt. :face_with_peeking_eye:

8 Synes om

ChatGPT’s reaktion på kat på tastaturet er ret afslappet og ikke helt forkert :wink:

“Jeg synes i øvrigt, yt'''''''' meget præcist oversættes til: “SE MIG.” :joy_cat:

11 Synes om