vi har jo lige fået vores coon ional og vi har snakket lidt om at udstille ham, bare helt og aldeles for sjov, så i første omgang er det måske en hobby-udstilling og noget racefremvisning vi vil prøve, men måske osse en jyrak udstilling, men vi har en masse tanker omkring det at udstille.
har vi tålmodighed til at være på en udstilling fra tidlig morgen til udstillingen slutter
hvad nu hvis ional smutter fra os/stewarden. han er nemlig ikke speciel glad for at blive løftet
hvordan og hvorledes med bad, er det en absolut nødvendighed at vaske og bade katten inden man tager på udstilling med den
Jeg vil foreslå at I prøver at tage med Gitte på en udstilling, for hvis usikkerheden om han smutter fra jer er tilstede under showet så kan han mærke det og så kan Gitte træde til
Og ja udstillinger er skønhedskonkurrencer, og kattevask er en del af det for en smuk ren pels der lægger sig smukt om katten er det et flot syn og hos Maine Coon skal pelsen føles silkeblød
Træn ham i det med at blive løftet og båret og strukket allerede nu. Han gider ikke. nej. Men det er jo en del af processen at vokse op, at man lærer at finde sig i ting man ikke gider :høhø:
Der er jo i øvrigt en lille racefremvisning i Plantorama her d. 18. august - det er sådan nogen som mig, Kira, Tine L., Bente Haneben og lignende der kommer - hvis I har lyst til at afprøve det der. Og der er vask jo så ikke påkrævet
Men ellers så vil jeg sige at ja, med en maine coon så er en vask påkrævet for at tage den med på en udstilling. Og det er i øvrigt slet ikke så vanskeligt og bekymrende at lære at gøre, som man nogle gange tænker inden
Helt enig med Camilla træk lidt på Gittes erfaring ang .udstilling men også ang ional.
Og så er det bare med at øve at strække ham når i lige går forbi ham oc blive rørt de stede en dommer vil røre.
Men bed Gitte om hjælp med evt show vask første gang og alt andet i kommer i tvivl om .H
Om I kan holde ud at være på en udstilling så længe må I jo prøve og se
Mike, min kæreste var med på en udstilling et tidspunkt, og selvom at Hector både fik cert, biv og nom er det altså sidste gang for Mikes vedkommende for han syntes det var slemt at være der sååå længe.
Jeg synes tiden går hurtigt
Tror sagtens I kan trække på Gittes erfaring inden for udstillingsystemet og mht grooming osv
Og samtidig så kender Gitte Ional´s styrker og svagheder eftersom at han kommer fra hendes opdræt, så at blive taget under vingerne af opdrætteren selv er ikke en dum ide at starte med
Der er jo faktisk en hobbyudstilling i næste måned. Min Ven Katten afholder den årlige udstilling her i Odense. (Og så kunne jeg også få lov at se ham IRL )
[QUOTE=Johnny;1108914]vi har jo lige fået vores coon ional og vi har snakket lidt om at udstille ham, bare helt og aldeles for sjov, så i første omgang er det måske en hobby-udstilling og noget racefremvisning vi vil prøve, men måske osse en jyrak udstilling, men vi har en masse tanker omkring det at udstille.ar vi tålmodighed til at være på en udstilling fra tidlig morgen til udstillingen slutter ;:
.Om tålmodigheden er der må, I jo gøre op med sig selv, for er man der først, fanger bordet:D
hvad nu hvis ional smutter fra os/stewarden. han er nemlig ikke speciel glad for at blive løftet
hvordan og hvorledes med bad, er det en absolut nødvendighed at vaske og bade katten inden man tager på udstilling med den[/QUOTE]:
.Om tålmodighedeb er der må, an jo gøre op med sig selv, for er man der først, fanger bordet:D Det hæner engang imellem, at der smutter en kat, men på en udstilling bliver de indfanget i løbet, af ingen tid ( også fordi der altid er nogen til at lukke åbne dører!
Det godt. at træne kattene i at blive håndteret ! her træner vi killingerne til Best in show og det må gerne være andre personer,- Herer det lille Marie med Gatteau
Jeg ved intet om Cooners pels, men hverken mine Burmesere eller Singapura får vasket pels
Cats og Conni
vi kender jo mange som kan og vil hjælpe os hvis vi nu engang prøver at tage på en jyrak udstilling, men vi ved osse vi har gitte som gerne hjælper os på rette vej og ja hun kender jo ional og hans psyke og ved hvor hans grænser er. der går jo nok lige et stk tid inden vi har lært ham at kende ordentligt.
det kunne være enormt hyggeligt at tage ud til plantorama, men indtil vores sammenføring er ved at være i hus skal vi ingen steder med ional og ja indtil vores tøser har acceptere ional helt er det nok heller ikke smart at tage ham med ud og han så lugter af vildt fremmede katte når han kommer hjem. sammenføringen er det vigtigste for os lige nu og det er der vi bruger vores tid og energi
indtil videre er det jo osse bare strøtanker omkring det at udstille, men mon ikke vi prøver at udstille ional når der igen kommer en hobby-udstilling her i det østjyske og så må vi tage den derfra
[QUOTE=gitteholgaard;1109007]jeg skal nok lige kontakte jer ang. det her. men jeg ville tage i plantorama hvis Eva har flere pladser oppe ved jer
[/QUOTE]
Jeg har nemlig lige præcist ét enkeltbur, der ikke er taget endnu
Joe men det gi’r bare ikke et realistisk billede. Som tilskuer kommer man nemt til at kede sig - det har man sjældent TID til som udstiller. Jeg har i al fald ikke L
Jo, men hvis man følger en udstiller, dvs. starter med at stå op før fanden får sko på og står i indtjekningskø i 5 graders frost, fordi de andre udstillere ikke har styr på deres ting (og man selv har kvajet sig ved at komme midt i myldretiden :)) og derefter får lov at slås med at sætte burgardin op osv. osv. osv., SÅ får man en idé om, hvad der kræves Man går selvfølgelig også først hjem sammen med den udstiller, man følger - ikke noget med at smutte midt i sceneshowet
Du mangler lige den med, at katten gør stort i kassen, mens man står udenfor i kø, hvorefter man kan kæmpe med køkkenrullen og katten for at få den bare nogenlunde præsentabel til dyrlægen…