Tanketråd for maj '25

Jeg elsker min kat… det gør jeg virkelig… jeg elsker min kat. Men nøj hvor jeg ikke elsker at skulle tømme kattebakken helt, skure den ren, fylde nyt grus i, slæbe det gamle ud i skraldespanden og støvsuge :s:
Nu er min ryg, hofte og knæ helt smadret og der er bare ikke mere at gi’ af i dag :s:

10 Synes om

Netto I Fuglebjerg har Latz 12x85g. til 17.50 kr. til og med lørdag i denne uge :yum:

10 Synes om

Tror luge jeg vil forbi vores bette og ae om jeg også er heldig

1 Synes om

Var det i beimis tid havde jeg stort ind, han elskede det, men hende her arddd :nauseated_face: hun vil ikke røre det

3 Synes om

Jeg er behørigt imponeret over drikke fontænen, den er totalt lydløs, som i helt lydløs, ikke engang i nat har jeg hørt noget som helst.

Og jeg har fyldt 1/2 liter vand i tidligere i dag, så kattene drikker også mere - nu står den også lige ved døren i stuen hvor kattene går forbi flere gange i løbet af dagen så jeg tror de alle har drukket der, så en kæmpe anbefaling herfra

13 Synes om

Jeg er vild med den åbenlyse forskel i prioriteringen mellem kattefoder og menneskemad. :star_struck::joy:

8 Synes om

Det sagde kattene jeg skulle … :cool:

7 Synes om

Så er de næste to julegave købt, ja nu var de de lige på den blå avis
Den første blev købt 8 februar
:juletrae04: så jule forberedelse er så stille startet :cool:

7 Synes om

Jeg har bestået indfødsretsprøven :innocent:

12 Synes om

Jeg får også lov til blive her… :smirk:

4 Synes om

Jeg plejer kun akkurat lige at bestå - men er heldigvis født med rødbedepasset, så det er risikofrit for mig at snakke højt om. :grimacing::sweat_smile::see_no_evil:
Men så skulle jeg da liiige prøve igen i år.

… det gik da så væsentlig bedre end forventet! :open_mouth:

7 Synes om

Dansk historie gav flest fejl hos mig :s:

1 Synes om

Jeg synes generelt også at flere af spørgsmålene er … sære. :see_no_evil:

2 Synes om

Trust me - de har været langt særere for år tilbage, der var jeg med sikkerhed blevet fulgt til færgen… :flushed::wave:

4 Synes om

Jeg tror, det skyldes, at de baseret på det forberedelsesmateriale, der er lavet. Der er nok en kontekst, som man ikke får med, når man bare får spørgsmålene.

Derfor kan man selvfølgelig godt undre sig over, hvad det er, man mener, der er væsentligt at vide for at få statsborgerskab :slight_smile: Jeg noterede mig, at der denne gang indgik flere spørgsmål om Grønland. Plejer der at være det? Eller bliver indfødsretsprøven nu også brugt til en form for rigsfællesskabsdiplomati? :wink:

5 Synes om

Ja jeg ville så ikke få statsborgerskab i år.
Jeg plejer at klare den,men i år bliver jeg altså smidt på porten :snydt:

4 Synes om

Måske mere hvad der rør sig i samfundet pt? :gruble:

4 Synes om

Nå og nu har mid og mis fra 3 til 4 :30 lagt og prøvet og finde en annonce på den blå avis som jeg åbenbart ikke fik gemt, drn er ikke sådan lige og finde, det var endnu en julegave ting
Mis hyggede sig med og ligge på tæppet og jeg ledte mere og mere og blev mere og mere irriteret og ikke kunne præcis huske annonce tekst

3 Synes om

Jeg plejer vist lige præcis ikke bestå, mere eller mindre hvert år, også i år med en enkel. Men hey, jeg har hellere aldrig sagt eller ment at jeg er god til den slags, så heldigt at jeg er så dansk som man vel kan blive. :grin:

4 Synes om

Ja jeg tør ikke tage prøven, for jeg er 2. generations indvandre, så man ved aldrig hvad de kunne finde på. Min farfar indvandrede fra Sverige og jeg skal ikke nyde noget af at blive sendt tilbage til Sverige :hoho:

10 Synes om