Templebar D-kuld

Jools er godt i gang med at bage sit næste kuld og hvis man går ud fra hendes størrelse ved knap 5 ugers drægtighed, så er der mere end én :crazy_face:

Jools%20knap%205%20uger%20dr%C3%A6gtig

20 Synes om

Ja hold da op hvor er det tydeligt :grinning:
Her i huset venter Yomiko killing omkring 22-25. juli og hun har også tydelige små buler i hver side, men ikke så store som Jools har.
SÅ mit gæt er at Jools får 4-5 stk. og vi får 3 stk. her i huset, for her er der meget tydelig forskel på siderne lige nu.

1 Synes om

Det er ca. samtidig med Jools :slight_smile: Hun har dag 63 den 22. juli, men sidst gik hun til dag 69.

Jeg satser på, at noget af det er fedt eller bare meget store killinger, for jeg vil i hvert fald nødig have mere end 5.

Jeg er ret sikker på, at Jools ikke går til dag 69 denne gang. Hun er godt i gang med at finde egnede steder at føde og især Cocky kan mærke, at der er “noget i luften” og klistrer ligefrem til sin mor det meste af tiden :slight_smile:

Vi har dag 62 i dag, så de kan - stort set - for min skyld bare komme an. Jeg vil dog helst have, at de venter en dags tid, så de sidste forberedelser er ordnet.

15 Synes om

Tidligere i dag fik Cocky at vide af sin mor, at hun ikke måtte gå for langt væk og det er altså farligt at rende på de hylder, så kom da ned altså, mor bliver ked af det :frowning:

Jeg gætter på, hun bliver lige så meget hønemor som sidst :hjerte:

7 Synes om

Så kom de!!

7 styk født inden for ca. 1 time - det går satme stærkt, når hun går i gang, den lille :hjerte:

Der er én, der hænger en del efter de andre i størrelsen, men indtil videre kan han selv finde ud af at finde en pat, så vi krydser fingre. Ellers har de en rigtig fin størrelse, så det var ikke det bare fedt, hun havde i maven :wink:

67162716_2487291004840079_3798481729556054016_o

30 Synes om

ih så fine de er :smiley:

Ihh … tillykke med dem :smiling_face_with_three_hearts: :hugs:

Stort tillykke med dem :smiley::heart::denmark::tada:

Stort tillykke med killingerne :heart_eyes::ballon::ballonbamse::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Sikke et flot stort kuld :inlove:
Her venter vi stadig Yomiko er på dag 64-65 og vil ikke have jeg går for langt væk, men jeg tror ikke det sker på denne side af midnat.
Hun vil stadig gerne jagte en sommerfugl, selvom maven er i vejen :hjerte:

5 Synes om

:ballon: Stort tillykke med alle sammen :flag: Hun er en bette dygtig mormis :smiling_face_with_three_hearts:
7 er mange men hysterisk morsomt når de fiser rundt med pufhaler og raserer hjemmet :heart_eyes:

3 Synes om

Stort tillykke :flag: med kuldet. Der bliver liv og glade dage om nogle uger… :smiley:

Tillykke, og det lyder da som en fantastisk fødsel, 7 smuttet på en time. Det er er da ret hurtigt er det ikke? Jeg er jo ikke vanvittig erfaren ud i kattefødsler nu de ikke vil samarbejde herhjemme :wink:

Ja, Jools er mega dygtig og indtil videre meget overskudsagtig (hun var nu heller ikke en voldsom hystade sidst). Hun har været ude af badeværelset to gange, hvor babyerne sov og haft besøg af både Cocky og Dopey, der var meget nysgerrige, men mest ligger hun ved sine babyer og spinder :hjerte:

Der er en, som er noget mindre end de andre, så ham støtter jeg lidt - primært ved at holde ham oppe, mens han dier, så han ikke skal bruge energi på andet end at die - og håber det bedste :slight_smile:

Og jo - 7 på ca. en time (startende med 5 på 35 minutter) er meget hurtigt, så der er ikke noget med at tjekke køn og vægt og alt det fancy mellem killingerne. Den slags får vi styr på bagefter :wink:

8 Synes om

Stort tillykke med syvlingerne Mette og Jools :denmark::heart_eyes::heart:

Tillykke med de små fine basser :flag:

Hjertelig tillykke med killingerne

Jools er super cool og afslappet og ligger det meste af dagen for åben badeværelsesdør. Cocky og Dopey har været inde og kigge et par gange, mens Banshee udmærket godt ved, de er sindssygt farlige :crazy_face::crazy_face::crazy_face:

Jeg bruger faktisk generelt ikke at veje killingerne, så længe de ser fede og lækre og aktive ud, men der er en mindstemand, som er bagud på point og ham vejer jeg et par gange om dagen. Han har ikke rigtig taget på, men er fint aktiv og kan selv finde og holde fast i en pat. Siden fødslen er han også gået fra at ligne en tynd fugleunge med tvistet bagkrop til “bare” at være mindre end de andre. Så jeg tror på ham :hjerte:

12 Synes om

Dejligt det går fint med ham :hjerte: - det er aldrig rart når der er en som hænger i bremsen. Hvor lille er han og for stor forskel er der mellem størst og mindst i kuldet ?
Yomiko fødte i går morges 4 killinger på lidt under to timer, hvilket jeg syntes var fint for en førstegangsfødende.
Størst en dreng på 104 gram og mindst en pige på 74 gram. Morgen vægt på de to er nu 120 og 90. Min næstmindste som var 78 ved fødslen havde kun taget 4 gram på til 82 og hun har store problemer med at komme til en god dievorte. Hun blev født sidst og var meget påvirket efter fødslen - skulle gnubbes lidt ekstra og pustes forsigtigt i munden for at live op. Hun virker ikke så stærk som de andre, men jeg håber hun retter sig. Hun er varm og putter sig godt i bunken med de andre.

7 Synes om

Han vejer kun ca. 50 gram, så der er ikke meget at give af, men han holder fint fast på dievorten, når han får fat i den (den del kan være lidt af en udfordring, så jeg holder ham til nogle gange om dagen). Den største ligger på omkring 86 gram, så han kan være svær at slås med, når han er sulten. Jeg bruger normalt ikke at veje mine killinger særligt systematisk, så længe de ser ud til at trives og i det her kuld skal jeg jo også tænke på, at de er en del flere, end jeg er vant til, så selvfølgelig er der grænser for, hvor meget de vejer :slight_smile: