Templebar D-kuld

Så længe han virker livlig er det godt. Jeg havde i et kuld på 5 en lille pige som vejde 52 gram ved fødslen. Hun tog heller ikke rigtigt på de første og dage og nåede at tabe sig til 50 gram. Jeg støttefodrede så meget jeg kunne, men ikke om natten. Efter 3-4 dage begyndte hun at tage på og efter en uge kunne jeg helt stoppe med at støttefodre.
Har du hørt om “The MIracle Nippel” En gummi tut til at sætte på engangssprøjter ? Jeg købte dem på nettet efter at have set Anne-Grethe fra Nadicats havde lagt en video op, hvor hun brugte den. Efterfølgende har jeg haft købt en pakke hos en udenlandsk standholder på en Viking Cats udstilling.

De er piv dyre men alle pengene værd, Tutten er ret lang i det og killingerne fatter lyn hurtigt hvad den skal bruges til og suger sig fast.
Hvis du får behov har jeg en ubrugt her i Herlev.
Jeg har også lige købt gedemælk i Irma i går. Så her kan du også få noget.

1 Synes om

@Wijelo, Lone hvis ikke Mette er interesseret så vil jeg gerne købe din “miracle nipple”.

Det er Mette, så jeg kører til Herlev i løbet af eftermiddagen :slight_smile:

Men hvis jeg ikke tager meget fejl, vil den udenlandske standhaver, Lone taler om, have stand på udstillingen i Slagelse om 14 dage, så det kan være en god idé at kigge der forbi (hvis du da ikke allerede har tilmeldt :slight_smile: )

1 Synes om

Hvis det er muligt at købe på udstillingen vil jeg også nok have et par ekstra.
Der røg told på da jeg købte på nettet.

De er ret solide og renser man dem godt så kan de holde længe.

1 Synes om

Det kunne være fedt, hvis vedkommende var tilstede. Umiddelbart regner jeg med at skulle med. Men det er samtidig den eneste uge manden og jeg kan holde bare lidt sommerferie sammen, så hvis vi skal ud og rejse, så ryger TICA udstillingen til fordel for det i år…

1 Synes om

Godt nok på hollandsk, men jeg gættede rigtigt Miracle Nipple Speentjes

Hvis du ikke kan være der, vil jeg gerne købe nogen for dig. Det finder vi bare ud af. Det er meget billigere end at købe dem på nettet, med forsendelse og evt. told.
Vi kan bare aftale nærmere, hvis det bliver aktuelt.

1 Synes om

Det skal jeg prøve at huske Lone og tak :slight_smile:
… ellers vil Charly sikkert gerne hjælpe. De kommer så vidt jeg ved om søndagen.

1 Synes om

I dag har min lille orange mand ikke alene forsvaret sin tilkæmpede pat mod sin uvorne søster, der prøvede at tiltvinge sig adgang under hans mave, han har skam også været på tur helt alene til den anden ende af fødekassen :hjerte:

Jeg har på nuværende tidspunkt stor tiltro til ham og har derfor endnu ikke været en tur i Herlev, men holder (naturligvis) muligheden åben for, at tingene ændrer sig i løbet af weekenden :slight_smile:

12 Synes om

Lige med jeres snak om Miracle Nipple. Jeg mener også Klubben for den hellige birma sælger dem :slight_smile:

Jeg krydser fingre for mindstemanden!

1 Synes om

Lillemand (som nok kommer til at hedde Dun Donovan) klarer sig stadig fint i kampen og tager en smule på for hver dag :hjerte:

Alle navnene er nu fundet og de er som vanligt lidt kringlede :wink:

Templebar Drunken Duchess (bliver i katteriet)
Templebar Diana Daria of Seasedge (skal til opdrætter i Canada)
Templebar Dame and a half (skal enten til England til kæl eller til opdrætter i USA)
Templebar Duke of Gogarty
Templebar Desmond Tutu
Templebar Dalcassians Folly
Templebar Dun Donovan

Alle drengene er pt. ledige, men 1-2 af dem er så pæne, at de indtil videre er reserveret til opdræt/udstilling.

7 Synes om

https://www.facebook.com/templebar.burmese/videos/992269154438218/

Lillemand er orange :hjerte:

3 Synes om

Jeg tænkte det samme, men var ikke sikker nok til at skrive det, og var i tvivl om det var Linda selv eller klubben, men mener at huske det samme :slight_smile:

Inden jeg så videoen, nåede jeg lige at tænke: Hmmm, en ny farve…? :thinking: :laughing:

Nu kan det godt være, jeg igen blamerer mig med min manglende viden, men jeg bilder mig ind, at man i Frankrig og andre fransktalende lande har orange abyer?

Når farvekode n = sort (noir), så tænker jeg, at farvekode o = orange?

I Danmark hedder den dog cinnamon (ja, det hedder den altså også på dansk) og bliver ofte bare kaldt rød.

Tager jeg helt fejl?

ABY o i DK bliver kaldt sorrel :slight_smile:

De farvekoder er universelle og bruges af alle forbund, der bruger EMS (eller i GCCF GEMS) koder :smiley:

Burde han så ikke hedde Donald Trump? :cool:

4 Synes om

Som Pernille skriver bliver cinnamon ticked tabby hos ABY/SOM kaldt sorrel, ligesom sort ticked tabby bliver kaldt vildtfarvet :slight_smile: Sorrel har intet at gøre med det røde gen, men er som du skriver baseret på cinnamon. Genetiske kode for orange/rød = O (stort O), ems-kode for rød = d. Genetiske kode for cinnamon (sorrel) = b1, ems-kode = o (lille o) :slight_smile: Ems-koderne har ikke noget at gøre med de genetiske koder :slight_smile:

2 Synes om

Det vil jeg sgu ikke byde den stakkels dreng :grin::grin:

3 Synes om