[quote=“Eva_K, post:43, topic:237653, full:true”]
Både-og
De begynder med D og har i større eller mindre grad en relation til Irland og aristokratiet 
Drunken Duchess stammer fra for en del år siden, hvor Sofie Plovdrup skrev på Facebook og bad om inspiration til deres Dobbelt D kuld. Mit eneste bud var Drunken Duchess, men det syntes Sofie ikke passede til en yndig fluffy birma. Så besluttede jeg, at kom jeg så langt som opdrætter, at jeg fik et D-kuld og der var en pige, skulle hun dælme hedde Drunken Duchess 
Det - sammen med det faktum, at Jools altid er blevet omtalt som Prinsessen på udstillinger - gjorde, at jeg valgte aristokrati som tema. Irland er altid med på en eller anden måde 
Diana Daria er et kompromis mellem reelt tre temaer
Diana er efter Lady Di, der har irske aner og Daria er en havprinsesse (og ny ejer har gerne havet som tema i sine navne). Samtidig kunne jeg godt lide rytmen og vi kunne stadig holde os inden for 35 karakterer, alt inklusive 
Dame and a half er dels fordi jeg skulle bruge et tredje pigenavn og Dame er en honorær adelig titel. “And a half” er engelsk slang, der forstærker det foregående ord (lægger 50% til) og så syntes jeg, det lød sjovt 
Duke of Gogarty - første del er jo ret oplagt og eftersom Gogarty er et stort værtshus midt i Temple Bar, Dublin (mit stamnavn), så passede det helt perfekt 
Desmond Tutu er nok det navn, der virker mindst oplagt. Desmond er et adeligt familienavn i Irland og da jeg helst ikke “nøjes” med ét navn, ledte jeg efter en kombination og der faldt Tutu bare bedst. Samtidig hedder killingernes far Barack Obama og de er alle brune, så Desmond Tutu passer også 
Ligesom Sofie kastede jeg bolden op på Facebook efter lidt inspiration og det fik jeg flere bud på - bl.a. navnet på en “rigtig” irsk adelsfamilie tibage fra middelalderen, der hed Dalcassians. Det passede jo perfekt
“Folly” beskrives meget fint her: Folly (havekunst) - Wikipedia, den frie encyklopædi
Dun Donovan er også til dels et resultat af mit opråb på Facebook. Donovan er som Desmond familienavnet for en adelig familie i Irland og Dún betyder fort på irsk. Udtalemæssigt lyder det ligesom det spanske Don, som igen bruges om adelsmænd 
Så der ligger faktisk en del arbejde bag dem