Templebar D-kuld

Sådan en bunke der, er bare noget af det skønneste! :hjertehop:

1 Synes om

Lige et enkelt charmetroldsbillede fra mit badeværelse :wink:

Killingerne er nu lidt over 4 uger, er stort set alle begyndt at spise selv og det dér med bakken øver vi os på.

Alle 7 killinger trives, også Mini, som dog stadig er langt bagefter i vægt :hjerte: Han vejer mindre end halvdelen af en af de andre drenge, men det arbejder han på at ændre. Om han nogensinde når det, ved jeg ikke, men en dejlig kælekat kommer der i hvert fald ud af ham :hjerte:

26 Synes om

Hvor er han dejlig! :heart_eyes:

Det er han - og han har allerede en fanklub over hele verden :hjerte: Han har kæmpet hårdt for den vægt, han er på nu (208 gram her til morgen) og det er der mange, som har fulgt.

Der er også kommet “krav” om, at hans nye ejer skal sørge for, at han får sin egen facebookprofil og bliver meldt ind i specifikke grupper, så hans fans kan blive ved med at følge ham :hjerte:

7 Synes om

Maincoon opdrætter jeg kendte havde også sådan en ‘mini killing’ - jeg så ham og han så spøjs ud - både lille bitte, han gik også anderledes…sådan ‘ud-til-bens’ og havde lidt et ‘biafra barn’ udtryk med store øjne…sød lille trold

…han var lille i al den tid de havde ham og hun solgte ham til reduceret pris og med forbehold…et år efter viste hun mig foto af ham som voksen…kæmpe stor kat hvor alt var normalt. Så han indhentede det hele :slight_smile:

5 Synes om

Jeg er ikke sikker på, han bliver solgt til reduceret pris - medmindre min dyrlæge finder noget fysisk galt ved ham til den tid. Stort set alle de “mini’er”, jeg har hørt om de sidste uger, er kommet efter det som voksne og det påvirker bestemt ikke hans evner som kælekat :wink:

1 Synes om

Er det hos mange forskellige racer? Kan kun huske at have set MCO killing…

Hun vidste jo ikke om der var noget galt…og for MCO er det jo lidt en ‘fejl’ at være mini…så syntes det var fint nok…men bagefer var hun da lidt ‘hrm…’

Tror nu også jeg selv ville sælge med forbehold, hvis jeg havde mini killing…et eller andet er der jo siden de er mini…kunne være interessant hvis det blev undersøgt nærmere, specielt fordi det så tyder på de vokser fint til som voksne…

For min killings vedkommende er han en del af et stort kuld og har ligget inde i et hjørne - det betyder ikke, at der er noget fysisk galt med ham. Derefter har han haft svært ved at tage på og har muligvis haft en infektion (måske fordi jeg begik fejl i forbindelse med støttefodringen). Efter et par dage på antibiotika og med tidlig introduktion til fast føde har han nu taget ca. 70 gram på inden for en uge.

Jeg har så stor tiltro til min dyrlæge, at jeg overlader vurderingen af, om der er noget fysisk galt med Mini til ham :slight_smile:

2 Synes om

Nu er killingerne flyttet i stuen, hvor de har ca. 4 gange så meget plads som før - og de elsker det :smiley:

Den ekstra plads gør det også lidt lettere at tage individuelle billeder af dem, så jeg tog en runde i aftes :slight_smile: Jeg har stadig ikke besluttet, hvilken pige, der bliver boende og lige pt. ser det ud til, at der er mindst én pige ledig, fordi der er nogle købere, der er faldet fra. Men så længe de ikke er ældre, er der stadig god tid til at finde de rette hjem.

17 Synes om

Er Jools lige så begejstret for al pladsen til killingerne?

Måske knap så meget som dem, men hun tager det nu meget pænt - sørger bare for at holde lidt ekstra øje med dem :smiley:

1 Synes om

Killingerne er nu blevet 13 uger (rent faktisk er de idag 3 måneder) :smiley:

Jeg vejer dem en gang om ugen - mest for sjov, for jeg ved godt, de er nogle fede, forslugne basser, men jeg blev sgu alligevel overrasket igår, da det viste sig, at Maxi allerede har passeret 2 kg! Selv Mini vejer mere end 1,4 kg og det er en ganske pæn vægt for en burmeserkilling i den alder. Især én, som bruger en stor del af dagen på at krudte af :hjerte:

Hvis jeg så også kunne få dem til at spise billig supermarkedsvådfoder, så kunne jeg spare lidt på madbudgettet :wink:

19 Synes om