Testtråd med "nyt" apparat

Jeg har netop modtaget et “nyt” kamera, og jeg er SÅ meget rookie :slight_smile:
Men jeg er jo nød til at have andet end min mobil til at tage billeder med, når de små kommer :slight_smile:
Men her er de to første skud :slight_smile:

Du er da god til det med billeder! . Og smukke modeller har du tilmed :slight_smile:

De er super dejlige :smiley: En ting er jo mere lys du har ind på katten jo skarpere/mindre grynet bliver billedet (hvis det er i fokus vel at mærke). Når du en dag kommer til de manuelle indstillinger (M mode) kan du rigtigt lave magi :smiley:

Betyder det at vi i fremtiden kommer til at se tonsvis af billeder af dine katte. Yeah! :hjerte:

Tillykke med det, super gode billeder af lækre modeller. Hvad kamera er det ?

Det er et Canon EOS 300D :slight_smile: Håbløs forældet, hvad jeg sådan kan læse mig til, MEN det kan RIGELIGT til mig :smiley: Så et godt begynder kamera til overkommelige penge :slight_smile: Indtil videre kan alle funktionerne tage pusten fra mig, men jeg glæder mig til at lære det at kende og komme til at bruge det ordentligt :slight_smile:

Der er kun en ting at sige - udover tillykke - at det forpligter! :cool:

Dejlige billeder - tillykke med det ny kamera. :slight_smile:

Fine billeder, men det hjælper jo osse at ha’ så flotte modeller :wink:

:slight_smile:

YaY det betyder vi får mange billeder :yah:

Så… Jeg ved du har flere katte = flere billeder.
:høhø:

Billederne er helt rå og uredigerede. Men hold da op jeg er sat af :smiley:
Lad mig sige det sådan… Min respekt for Jer der virkelig kan fotografere er ikke blevet mindre :slight_smile:

Meget lys…

Ehmmm… andet lys :tihi:

Lille Dione

Med mave

Tæt på

I ny hule

Lucky på vej op i tasken med kameraudstyr :surrender1:

Bøffen med øjenklat og det hele :ups:

Dejlige Sugieh

Det er nemlig smadder svært at tage gode billeder…
Jeg har forsøgt at låne min søns kamera, det kan alt muligt, men jeg er for blond til at finde ud af det, haha.

Dine billeder er skønne. :thumbup:

De er da super gode! :smiley: De er noget bedre end mine første forsøg, kan jeg da godt indrømme :ups:
Dit billede nr 2 bliver så mørkt fordi lyset kommer bagfra. Så kan kameraet ikke automatisk finde ud af om det skal vurde lyset på billedet udfra forgrunden eller baggrunden, og så er det ofte det lyse område der bliver valgt. Det er sådan noget man kan regulere i Manual mode, men i auto mode er lys fra siden og forfra at foretrække.

Der er en masse teknisk i det at indstille et kamera, men det er sagtens muligt at få gode billeder med Auto. En sjov ting er at kigge på andres billeder og ligge mærke til hvordan de er belyst. F.eks er der næste altid et genskær (lysglimt) i øjne, der kan fortælle hvordan lyset har været placeret. Man kan også se det på de skygger der er på billedet. Det må være nok nørdesnak for nu :rolleyes:

Glæder mig til at se mange flere billeder, dine katte er bare så flotte! :hjertehop:

Luise det er bare over på M, frem med manualen, så du ved hvordan du skal skrue op og ned og se så hvad de forskellige ting gør ved billedet - lukkertid, blænde og iso - de tre er dine primær funktioner der skal “skrues” på :slight_smile: og man lærer en forbistret masse om hvad omgivelserne gør ved billedet også :slight_smile:
Man kan også vælge en af de andre f.eks. P hvor iso er styret automatisk og så ordner man selv resten (tror jeg nok det er - det SÅ længe siden jeg har brugt de “halve” funktioner :ups: ), og lære en masse ud af det :slight_smile:

de første 5-10.000 billeder på Manuel er der man lærer allermest om sit kamera og sine omgivelser :smiley:

[QUOTE=PiaB;1033668]Luise det er bare over på M, frem med manualen, så du ved hvordan du skal skrue op og ned og se så hvad de forskellige ting gør ved billedet - lukkertid, blænde og iso - de tre er dine primær funktioner der skal “skrues” på :slight_smile: og man lærer en forbistret masse om hvad omgivelserne gør ved billedet også :slight_smile:

Jeg skal jo til at lære et helt nyt sprog :smiley: Der er så mange ord og begreber jeg absolut intet aner om :smiley:
Man kan også vælge en af de andre f.eks. P hvor iso er styret automatisk og så ordner man selv resten (tror jeg nok det er - det SÅ længe siden jeg har brugt de “halve” funktioner :ups: ), og lære en masse ud af det :slight_smile:

Ja mit mål må være at tage billeder som dine engang :slight_smile: Dem er jeg SÅ glade for :slight_smile:

de første 5-10.000 billeder på Manuel er der man lærer allermest om sit kamera og sine omgivelser :D[/QUOTE]

:høhø: Ja tak :smiley: jeg synes jeg har skudt en del i aften… MANGE er kaseret, og jeg har vel taget 100 :lol: :lol:

Kun 100? :tihi:

Haha ja man må lære i starten at ca hver 10. er måske noget man kan bruge sådan for alvor :slight_smile: og 100 er peanuts ift. hvad du ender med! :smiley:
Jeg er næsten nede på hver 4. nu med de dyr jeg har øvet mig meget på :slight_smile:

og lys - jeg siger dig - lys er gud! mere lys er mere gud! :smiley: Især blødt, ikke direkte lys! :slight_smile:
en ekstern flash til at pege op i loftet er guld værd til hverdags billeder indendørs :slight_smile:
(og så SKAL jeg have råd til et polfilter til sommer, så jeg får lidt mere kant i mine udendørsbilleder!)

Som min far siger…

Ud af 100 billeder er der måske en håndfuld han er tilfreds med. :slight_smile:
Jeg ville gerne vise dig hvordan nogle af de forskellige ting virker, men du er lidt langt væk… G

Dog kan du helt sikkert finde instruktioner og video’er om div ting på nettet. Håber dit engelske er godt… :tihi:

hey når det er canon så burde vi faktisk til et vis punkt kunne sidde og sammenligne vores - så en gang når vejret igen er godt og vi begge har tid (og cyklen er lappet! :høhø: , ku jeg jo bare kigge ud med kamera og så kan vi nørde lidt :smiley: