TICA udstilling i Danmark?

Ja, det må blive næste gang der er i Middelfart :slight_smile:

det har min SU ikke råd til… og i marts har jeg ikke tid til at bruge flere dage på en udstilling…

Det har min heller ikke, derfor jeg søger en at køre med :tihi:

[quote=Teresa Guldager;527515]Men jeg glæder mig allerede. Faktisk har jeg TICA udstilllings abstinenser for tiden og ved slet ikke hvordan jeg skal få tiden til at gå til marts måned :tihi:

Teresa[/quote]

Du kunne jo bruge ventetiden til at skovle sne :høhø:

Jeg kommer med 1 killing og (måske) en voksen :slight_smile:

Ved I, hvordan TICA ser på kastrater “med fejl” - f.eks. haleknæk ? har de samme “regel” som i FIFE ?

Jeg har i dag tilmeldt en “placeholder” til lørdag d. 12/3. Det vil være først gang for mig på et TICA show, så jeg håber på masser af hjælp :tihi:

Det bliver højst sandsynlig min garvede kastrat GIP Dushara Assuan Aby n der må holde for i denne lille test. Han plejer at tage udstillinger med stort overskud, og så er det jo lidt spændende at se hvordan han vil blive bedømt under andre forhold end i Fife.
Jeg synes jo selv han er en superflot dreng, men i Fife-regi kommer han altid til kort overfor de andre kastrater.

Jeg kommer begge dage, men ved ikke endnu hvem jeg skal have med.
Måske jeg skal lufte Luffe, ABYo (kastrat) og så regner jeg med at have 2 stk. somalikatte med.

Glæder mig allerede :thumbup:

[quote=Catika;531290]Jeg kommer begge dage, men ved ikke endnu hvem jeg skal have med.
Måske jeg skal lufte Luffe, ABYo (kastrat) og så regner jeg med at have 2 stk. somalikatte med.

Glæder mig allerede :thumbup:[/quote]

Super :wehu:så kan jeg måske få lidt hjælp fra dig.
Jeg bliver garanteret drønforvirret over at skulle op flere gange :tihi:

Du skal nok få masser af hjælp, og det er slet ikke så indviklet, som det lyder. :thumbup:

[quote=Wijelo;531292]Super :wehu:så kan jeg måske få lidt hjælp fra dig.
Jeg bliver garanteret drønforvirret over at skulle op flere gange :tihi:[/quote]

Det skal du nok klare, du bliver overrasket over hvor let det er :), og selvfølgelig hjælper jeg gerne :cool2:

Nu vi er ved nye udstillere (og hjælp til dem) skal jeg lige have genopfrisket, om der også er introduktion for nye udstillere til dem, der kun kommer søndag?

Jeg har været afsted to gange , og jeg fangede faktisk pointen og systemet allerede første gang, da det er meget mere gennemskueligt og overskueligt end FIFes system :slight_smile: Så jeg er helt enig med dem, der skriver at det ikke er så indviklet som det lyder :slight_smile:

Jeg tror helt sikkert vi kan få dem til at lave en introduktion omkring systemet igen. Men ellers er vi jo så mange erfarne TICA udstillere at vi er massere der kan hjælpe dem er jer der er nye eller bare ikke har prøvet det så mange gange. I det hele taget er TICA udstillinger stærkt præget af hjælpsomhed.

Jeg kommer også begge dage.

Når man melder til kan man bede om at få bur i nærheden af folk man kender - uanset race. Det er derfor en god ide at tale sammen og finde nogen der har lidt mere erfaring man kan være i nærheden af sådan at det er nemt at få hjælp.

En af de områder vor TICA udstillinger ofte er anderledes end FD udstillinger er at burene står i ringe - og herinde har udstillere deres område mens besøgende går på udsiden af ringen. Det betyder også at man skal tænke lidt på burgardiner for der skal altså være åbent både foran og bag - derfor sættes gardinet op på siderne istedet.

Et andet godt trick er, at netop fordi kattene jo skal op i mange ringe så er det en god ide at lade kattene i fred i deres bur MELLEM ringene. De fleste katte sover mellem ringene og så er de klar til at lege og kæle på dommerbordet :smiley:

Teresa

Det er såmænd også kun et spørgsmål om at kunne give korrekt information videre :slight_smile: Jeg vil ikke påstå over for en ny udstiller, at der er introduktion søndag, hvis der “kun” er introduktion om lørdagen.

Helt korrekt. Men mon ikke vi kan hjælpe lidt med der ? Hvis dem der arrangerer udstillingen ikke har tid til at lave en introduktion om søndagen og vi ved der kommer mange nye der kun kommer søndag - så er det da bare om at vi laver sådan en introduktion. Hvis der kun kommer få nye - så tror jeg vi andre nok kan hjælpe dem igennem dagen uden en decideret introduktion - eller ?

Teresa

Ok jo - og hun er såmænd heller ikke “dummere end andre folks børn” :høhø: så hun skal nok forstå systemet rimelig hurtigt.

Jeg har så det sædvanlige problem, ingen bil men en pæn kat:høhø:
Han klarede sig ialtfald rimeligt sidste gang han var med:)
Marina

[quote=Marina;531643]Jeg har så det sædvanlige problem, ingen bil men en pæn kat:høhø:
Han klarede sig ialtfald rimeligt sidste gang han var med:)
Marina[/quote]

Houmann som har skrevet i tråden, har bil men vil gerne køre med nogen. Dette kunne da være løsningen :slight_smile:

For han er i høj grad pæn og det kunne være rigtig hyggeligt, hvis du kunne komme :smiley:

Lige et - måske dumt - spørgsmål fra mig :slight_smile:

Jeg er af visse medlemmer af Viking Cats’ bestyrelse blevet lovet tæsk med en våd Søndagsberlinger, hvis ikke jeg møder op i Albertslund og selvom killingerne ikke er gamle nok til at blive udstillet, kan de komme med i et til salg bur (Citat bestyrelsesmedlemmet).

Nu har jeg så kigget på tilmeldingen og det ser ud til, at hvis jeg tilmelder Exhibition Only så skal jeg betale 300 kroner pr. dag pr. kat, minus rabat for deltagelse to dage.

I betragtning af, at jeg har 5 killinger ville det så koste mig 3000 kroner, minus rabatten :S

Har jeg gjort det rigtigt eller er der en anden måde :?