TICA udstilling i Danmark?

[quote=Marina;531643]Jeg har så det sædvanlige problem, ingen bil men en pæn kat:høhø:
Han klarede sig ialtfald rimeligt sidste gang han var med:)
Marina[/quote]

[ame]http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=26272[/ame]

Jeg køre fra Aalborg og skal bare have min coon med :slight_smile: Han er stille og rolig. Ingen råwen eller noget :slight_smile:

[quote=Temple Bar;533588]Lige et - måske dumt - spørgsmål fra mig :slight_smile:

Jeg er af visse medlemmer af Viking Cats’ bestyrelse blevet lovet tæsk med en våd Søndagsberlinger, hvis ikke jeg møder op i Albertslund og selvom killingerne ikke er gamle nok til at blive udstillet, kan de komme med i et til salg bur (Citat bestyrelsesmedlemmet).

Nu har jeg så kigget på tilmeldingen og det ser ud til, at hvis jeg tilmelder Exhibition Only så skal jeg betale 300 kroner pr. dag pr. kat, minus rabat for deltagelse to dage.

I betragtning af, at jeg har 5 killinger ville det så koste mig 3000 kroner, minus rabatten :S

Har jeg gjort det rigtigt eller er der en anden måde :?[/quote]

Jeg har haft en “Selskabskat” med Herfølge, og det er rigtig at du skal betale 300kr / pr dag, men du får nogle penge tilbage på selve udstillingen.

Så vidt jeg husker kostede det ca 150 kr pr dag

[quote=Temple Bar;533588]Lige et - måske dumt - spørgsmål fra mig :slight_smile: [/quote] Til en anden gang, det gælder også andre, så send lige en mail til os [email protected] Det er ikke altid vi ser hvad I skriver herinde og det ville være så træls at I ikke kom fordi I mangler svar på et eller andet.

Hvor gamle når de at blive? Og ja, du får tæsk hvis du ikke kommer, den del har du helt rigtigt fat i :thumbup:

Igen, send lige en mail så finder vi ud af det. Jeg kan simpelthen ikke lige huske hvad det “plejer” at koste og hvordan vi ordner det.

Det var i første omgang mest et spørgsmål om, at der måske var nogen udover mig, der kunne have gavn af svaret :slight_smile: Jeg ville aldrig undlade at komme “bare” pga. et manglende svar fra jer på et forum :cool:

Hun har jo valgt at gøre den del af mit liv så besværlig som overhovedet muligt, for hun endte med at føde den 12. december (dvs. præcis 3 måneder om lørdagen), så muligheden for Katteklubbens udstilling stadig var der - og så har hun også givet mig en hunkilling i den rette farve + to søstre, der også er ret pæne. Så nu skal jeg vælge :venter::venter:

Igen, send lige en mail så finder vi ud af det. Jeg kan simpelthen ikke lige huske hvad det “plejer” at koste og hvordan vi ordner det. [/quote]

Jeg sender en mail en af dagene :thumbup:

Selv om man i teorien kan udstille killinger udenfor bedømmelse fra 3 mdr på en TICA udstilling så vil jeg personligt STÆRKT fraråde det.
( dette er en undtagelse fra TICA’s normale regel som jeg er meget stærkt imod - se nedenfor).

Der er jo en grund til at man har sat 4 mdr som minimums alderen for udstillinger af killinger i TICA/CFA. Og ja, at killingen skal følge bedømmelse rundt i ringene er selvfølgelig mere stressende end hvis den “bare” skal sidde i et bur hele dagen/begge dage. Men - der vil altid være stress på en udstilling og en killing på 3 mdr har enten ikke fået sine to basis vaccinationer eller har fået dem så tidligt at de ikke dækker korrekt.

Der vil altid være en ekstra risiko for smitte på en udstilling.

Jeg synes personligt at det er dumt at have så travlt med at udstille at man tager 3 mdrs killinger med på en udstilling. Hellere vente og så løbe en langt mindre risiko - end at tage killinger med så tidligt og måske aldrig kunne tage dem med til andre udstillinger fordi de blev alvorligt syge.

Selv om vi jo utrolig gerne ser så mange som muligt melde sig til Viking Cats udstilling så er jeg nødt til at stå frem og sige at ikke på KATTENES bekostning - :sorry:

Jeg vil stærkt anbefale at du venter til killingerne er de korrekte 4 mdr.

Teresa

Jeg vil så sige, at jeg - selvfølgelig under hensyntagen til, om killingerne på det tidspunkt på nogen måde virker sarte - har tænkt mig at udstille én eller flere af dem én eller flere af dagene i den weekend :slight_smile: At det så med stor sandsynlighed bliver på TICA-udstillingen hænger sammen med lidt mere end bare Mettes våde Søndagsberlinger :slight_smile:

Jeg er klar over din og f.eks. Lis’ holdning til at udstille killinger under 4 måneder og den skal I “have lov til” at have, men tilsvarende skal jeg også have lov til at tage beslutninger for mine killinger, der afviger fra jeres holdning :slight_smile:

[quote=Temple Bar;533985]Jeg vil så sige, at jeg - selvfølgelig under hensyntagen til, om killingerne på det tidspunkt på nogen måde virker sarte - har tænkt mig at udstille én eller flere af dem én eller flere af dagene i den weekend :slight_smile: At det så med stor sandsynlighed bliver på TICA-udstillingen hænger sammen med lidt mere end bare Mettes våde Søndagsberlinger :slight_smile:

Jeg er klar over din og f.eks. Lis’ holdning til at udstille killinger under 4 måneder og den skal I “have lov til” at have, men tilsvarende skal jeg også have lov til at tage beslutninger for mine killinger, der afviger fra jeres holdning :)[/quote]

Helt sikkert. Dine killinger - dit ansvar.

Teresa

Uhh jeg vil rigtig gerne med… Er der mon en der har en ekstra plads i bilen?? Jeg bor i Valby, men kan godt tage til en station.

Jeg skal til Valby og samle MB op, hun skal have 2 katte med og det skal jeg nok også, men mon ikke vi kan få plads til dig også :slight_smile:

Vi skal afsted om lørdagen :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;535861]Jeg skal til Valby og samle MB op, hun skal have 2 katte med og det skal jeg nok også, men mon ikke vi kan få plads til dig også :slight_smile:

Vi skal afsted om lørdagen :)[/QUOTE]

Århh Annie det ville skønt :slight_smile:

Jamen så gør vi bare det :slight_smile: