TICA udstilling søndag 18 marts 2012

Idag var Temple Bar klanen blevet stærkt formindsket og bestod kun af Sander, Galliano og Amaretto :slight_smile:

Sander charmede sig til nogle point hos dommerne og fik lidt varierende placeringer som nr. 2, 3 eller 4 blandt burmeserne.

Galliano havde for første gang i sit liv direkte konkurrence og det faldt ikke ud til hans fordel (jeg havde dog selv lokket hende med og ville også selv have dømt sådan :D), så han blev 2nd best of color i 5 ringe og fik ingen finals :slight_smile:

Amaretto tog det stadig i stiv pote og opførte sig eksemplarisk både i eget bur, dommerbur og på bordet :ok: Han fik ialt 3 finals hos de samme dommere som igår og blev placeret som nr. 7, 8 og 10 Allbreed. Han er nu DGCA med kun nogle hundrede point op til TGCA og hans ejer er i hvert fald lige nu interesseret i at showe ham igen :juhu::juhu:

Vel hjemme med 6 meget trætte katte efter en meget interessant weekend med blandede resultater…

En kat der gik fra Best Cat :juhu: til 10th Best Cat. En kat der gik fra 1./2. racen til 4. i racen (ud af 4). En kat var i ganske mange finaler, den IMHO ikke burde have været i. En kat uden finaler overhovedet - hverken forventet eller fortjent. En kat som var i få finaler. En kat som ikke var i finaler, den burde have været i (fordi den IMHO egt burde have vundet division/colour).
Alt i alt en god weekend med mange finaler - men nogle af bedømmelserne undrer jeg mig meget over. Dommerne er lidt undskyldte, fordi de kun ser de samme 3 Korater i USA (mor og to afkom) og den samme ene Korat i UK - alle ganske forskellige fra mine, som bestemt heller ikke er ens (hvorfor de allesammen var med):wink: På et tidspunkt overvejede jeg dog at omtænke hele mit opdræt og mit ideal for racen - men jeg besindede mig, for jeg har muligvis ikke super vinderkatte, men jeg har katte, jeg kan stå inde for, og som på hver deres måde lever op til mit ideal for racen. Det er dommerne, der skal lære at “se” racen:høhø:

Lørdag aften holdt jeg en racepræsentation for dommerne og de udstillere, der var interesseret. Den gik vist nok godt (Åsa var iaf begejstret) - jeg fik snakket en del om racens historie/baggrund og racetypiske træk. Der blev stillet en del spørgsmål, som jeg håber, jeg svarede fyldestgørende på. Hvor meget dommerne egt fik ud af præsentationen, var ikke helt gennemskueligt på resultaterne søndag:S
Jenny havde lånt et videokamera på stativ, som Thomas betjente, mens jeg “tegnede og fortalte”. Når Jenny somehow får sendt optagelsen til Thomas - og Thomas har haft tid at redigere båndet - bliver præsentationen lagt op på TICAs hjemmeside.

Tillykke med resultaterne :juhu:

Stort tillykke til jer alle med søndagens resultater :thumbup:

I dag slog Carlos Craic i en enkelt ring og han fik også en Final hvor han blev 8 Best AB :ok:

Crazy fik 3 Finals i dag, 8 Best AB, 5 Best AB og Sue gav ham igen i dag Best Cat SP :juhu:

Det har været endnu en dejlig dag i TICA regi og Gud hvor er jeg mør :tihi:
Tak til Viking Cats for endnu en fantastisk udstilling :tak:

Jeg havde en rigtig hyggelig dag, og fik snakket med mange søde mennesker :slight_smile:

Jeg havde Aaliyah med som jo er voksen, fertil hunkat og hendes far Max som er voksen, fertil hankat. De vandt begge best of colour i alle ringe, og der havde de ingen konkurrence. De konkurrerede dog mod hinanden i best of divison, og der vandt farmand over sin datter hver gang.

Der var en mere fertil skovkat på udstillingen, som var en fertil hankat på 11 måneder. I 4 af ringene blev Max best of breed, og i en enkelt ring blev han second best. Aaliyah blev 3 best of breed i 4 af 5 ringe. Hun fik en 2 best of breed i en enkelt ring.

Max blev udtaget til 3 finals. Han var i 2 all breed finals hvor han rendte med henholdsvis en 8 og en 4 plads, og i en longhais speciality hvor han rendte med en 5 plads.

Jeg er meget stolt, for jeg havde intet forventet resultatmæssigt. Max er stadig langt fra fuld pels, efter han blev trimmet i september, men dommerne må jo mene at han er fin teknisk :slight_smile:

Tusind tak for en god udstilling, jeg glæder mig til næste gang og håber på at kunne have Cherry med der :slight_smile:

Hold kæft hvor jeg kegler rundt i det med skiftevis at skrive tal med numre og bogstaver. Jeg håber i bærer over med mig, jeg er så træt, så træt.

Vi er nok alle trætte - og ikke mindst jer der prøver for første gang. Det er jo anstrengende at lære et nyt system at kende.

Tillykke igen til alle og TIL VIKING CATS for en utrolig vellykket udstilling som klubben godt kan være stolt af. Jeg er temmelig sikker på at vi har fået nye
medlemmer og udstillere til klubben og det er jo alletiders.

Tillykke til alle med resultaterne og endnu en dejlig udstillingsdag.:flag:
Tak til Viking Cats for det vellykkede arrangement - og til alle tilstedeværende for den gode og positive stemning.:ok:

Rags blev i dag bedste somalikastrat i to af de fem ringe, men kom dog kun i en enkelt finale. Det var den allersidste på udstillingen, så der var spænding hele vejen.
Han endte med en flot sjetteplads, og jeg kunne tage hjem med en nyslået Grand Champion Alter. :slight_smile:

Og selv om han var godt træt efter to hårde dage, var han ikke mere træt, end at han kastede sig ud i en vild omgang tagfat med Snehvide, som havde måttet undvære sin lille ven hele dagen. De er altså et godt makkerpar, de to. :smiley:

Stort tillykke til alle med de flotte resultater :slight_smile:

Tillykke til jer alle med de flotte resultater.

Jeg havde Cæsar med i dag og i første ring gik det fint - han blev nr. 2 ud af 2.
I anden ring skete der noget med nogle andre katte, så han flippede inde i buret. Ingen så vist, hvad der skete, men dommerne fortalte at katten på den anden side havde voldt store problemer i hendes ring, med at få provokeret de andre katte, så jeg vil antage den var med i spillet.
I hvert fald trak jeg Cæsar fra ring 2.

De næste par ringe tog jeg ham til bedømmelse uden at sætte ham i bur - han blev bedste aby i de to ringe, men kom ikke videre.
Jeg trak ham dog fra den sidste ring, da jeg godt kunne mærke, at han absolut ikke var med på den i dag - så jeg ønskede ikke at presse ham.

Tror faktisk han er en “mors dreng” og synes bedst om, at jeg er hos ham, for på Katteklubbens udstilling i Køge var han oppe til parallelbedømmelse og der havde han vist også teet sig lidt.

Endnu engang kæmpestor tak til Viking Cats - I gør et hamrende flot arbejde :slight_smile:
Jeg have en superdag sammen med Leffe :love: Det betød ikke en masse hvad han blev, men hvordan han tog det at være på udstilling. Uh han var bare skøn at have med weeeeee. Han tog det supercool i sit eget bur, han hyggede og var cool i dommerburerne og ja jeg er bare SÅ glad, for det ser ud til at jeg har fået mig en rætti udstillingsmis - en der gerne vil det :slight_smile:
En rigtig dejlig dag med hygge sammen med alle dem man kender.
Og en rætti hyggetøsetur sammen med Inge woop woop :slight_smile:

Jeg har haft min stand hele weekenden og i dag kom Spotty med … dagen startede med en katastrofe, for lige inden vi nåede til Albertslund, sked han tyndskid i transportkassen og blev selvfølgelig smurt ind i sin afføring :shithappens:
Jeg rullede ruden ned i den side af bilen (Andrea sad med kassen på skødet, så hun var jo ved at brække sig over hørmen) for at lufte ud … da jeg havde parkeret ved hallen, kom jeg til at rulle ruden helt ned i stedet for op og der satte den sig fast :uha:
Så der stod jeg med en ‘‘lortekat’’ og en bil der ikke kunne låses … mit blodtryk røg helt op i farezonen :eksplosion:
Heldigvis fik jeg hjælp med både bil og Spotty (Glenn og Ann-Dorrit :tak:) og efter den første kop kaffe, begyndte mit blodtryk at falde igen …
Selve udstillingen tog Spotty fint … vi kan ikke prale af nogen store resultater (dog blev det til en enkelt 2. plads :ok:), men bare det at han opførte sig så pænt, gjorde mig stolt af min dreng :inlove:
Tusind tak til alle, for en hyggelig weekend … og tillykke til dem der kan prale af fine resultater :juhu:

Tak for en super udstilling,det bliver ikke sidste gang.

Selv om Lucy ikke kom i Finals,formåede hun alligevel at blive højtplaceret ved første dommer:tihi:
Helt oppe ovenpå kradsetræerne:ups:

Tine

Hmm ja må nok sige det var en lidt blandet oplevelse idag.

Smaug var bestemt IKKE i godt humør og skældte derfor ud det meste af dagen. Det blev også til en del hvæs :S

Men han placerede sig faktisk rigtig flot i mange ringe og blev 2. bedste kastrat i 2 ringe ud af 27 katte i alt. Så det var jo rigtig flot, når man ikke kom med de store forventninger :thumbup:

Jeg skal nok under alle omstændigheder lige gå i tænke boks og se om han skal med til endnu en udstilling eller om jeg skal vente til vi har fået endnu en kat, som kan holde ham lidt i poten. Så er han måske ikke helt så nervøs.

Ellers var det et rigtig godt arrangement og tillykke med alle jeres fine resultater :slight_smile: :thumbup:

[QUOTE=skoglund;814122]Tak for en super udstilling,det bliver ikke sidste gang.

Selv om Lucy ikke kom i Finals,formåede hun alligevel at blive højtplaceret ved første dommer:tihi:
Helt oppe ovenpå kradsetræerne:ups:

Tine[/QUOTE]

Ja, jeg håber sørme, der var nogen, der fik et godt billede af det stunt - hun var SKØN, som hun sad deroppe :hjerte::hjerte::hjerte:

Mette,jeg fik skam et billede,men jeg kan dæleme ikke finde ud af at få lagt det ind,æv

Tine

[QUOTE=skoglund;814127]Mette,jeg fik skam et billede,men jeg kan dæleme ikke finde ud af at få lagt det ind,æv

Tine[/QUOTE]

Send det til mig - så klarer jeg den detalje :slight_smile:

Dagen startede kl meget tidligt i morges, hvor jeg rent ud sagt fyldte Thane med praktisk talt alt jeg har i huset mod køresyge… Nu ville jeg se, om jeg har ret i at det ikke er konceptet “Udstilling” Thane har noget imod… Men at han naturligvis reagerer med at være både ked og tvær, når han ankommer med kvalme og almindelig utilpashed (enhver, som har prøvet at være køresyg, ved hvor slemt det er! og hvor længe det an tage at komme sig ovenpå det…)
Sørme om ikke det virkede :thumbup: Jeg ankom med en glad og legesyg lille dreng, der hoppede ind i buret, kun for at vende sig om for at hoppe ud igen - der var jo en hel hal, der skulle undersøges :slight_smile: Da den ide blev stoppet valgte han i stedet at rode hele sit bur til - en flok abykillinger ville have været misundelige over, hvor meget det lykkedes ham at vælte og at det endda også lykkedes am at få hele burbordet til at rokke :smiley: Thane havde det SJAWT… Jeg smuttede op til AD og købte en lille dåse vådmad, som han konsumerede halvdelen af i lyntempo, inden han vendte tilbage til sin sjove leg, der denne gang gik ud på at få kattebakkens indhold til at fylde hele buret suk
Jeg var så glad på hans vegne… så skidt med at resultaterne heller ikke idag var noget at prale med…
Jo - et sted lykkedes det at overraske mig totalt… Nemlig i Specialtyringen, hvor dommeren satte ham som 3 bedste Maine Coon :thumbup: Jeg havde endda lige siddet og talt om at jeg syntes at dommerne generelt virkede som om de var nervøse for ham, siden de ikke så på ham i mere end to sekunder :smiley:
(Jeg var ond ved min Pusling på hjemturen… ingen køresygemedicin… og ganske rigtigt - opkast, savl og en rigtig dårlig lille missedreng :frowning: Men det skulle testes om det bare er “udstllingsnerver” eller reel køresyge… og det er altså køresyge, jeg er oppe imod… nu har jeg så endelig fundet en metode til at undgå det :slight_smile: )

Brian… ligner stadig en perser med aspirationer til at forvandle sig til en spynx…
Alligevel var han i et par finals - dog var bedste resultat idag “kun” en femteplads i specialtyringen :slight_smile:
Han klarede dagen på sin sædvanlige cool facon - men det var tydeligt at han var træt, da vi kom til sidste ring- for første gang hele weekenden sov han oppe i dommerburet :slight_smile:
Jeg vil tro at han med weekendens point har sikret sin titel som Regional Winner - også selv om udstillingsåret endnu ikke er helt overstået… Men jeg håber som sagt at det dejligt høje kastratcount vil hjælpe lidt på vej :slight_smile:

Som sædvanlig en dejlig og hyggelig og fremfor alt STILLE udstilling… 1000 tak til Viking Cats bestyrelse for det kæmpearbejde de overkommer - bare for at vi udstillere skal have en god dag :respekt:

Jeg var afsted med Mille idag. Vi fulgtes med Joan og Leffe (sikke en sød dreng). Jeg havde tænkt lidt hjemmefra at Mille måske nok ikke liiiige var en TICA kat, men hun klarede det i vanlig rolig stil. Da hun var den eneste brite var der ikke så meget at sammenligne med.
Der blev hilst på mange mennesker idag og hun var trææææt midt på dagen men en lille lur rettede op på det. Hun kom i fire final hvor hun placerede sig fra 10’th Best til Best kitten så hun gjorde fint indtryk :slight_smile: i alle fire ringe nævnte dommerne de kvaliteter som jeg også selv er allermest glad for så det var dejligt.

Tak til Viking Cats for en fantastisk udstilling.

Det har været en god weekend for HouseHold Pets med hele 3 katte som blev Supreme: Yaba Daba Doo, Slynglen og Fjummer så det ble fejret på behørig vis :slight_smile:

Det gik rigtig godt for Jesper han kom i 4 ud af 5 finals og kan nu kaldes sig QGCA, så nu skal der jagtes en Best Cat :slight_smile:
Yaba legede sig gennem alle ringene på vanlig vis, han forstår virke at showe :slight_smile:
Cæsar sov sig igennem de fleste ringe ganske som han plejer :slight_smile:
Pelle var lidt usikker på hvad der foregik, men tog det rigtig godt, han skal bare lige have lidt mere tid til at vænne sig til at komme med ud. Alle dommerne blev på forhånd advaret om at han er en nervøs kat og gav sig god til ham, et stort tak til dem.