Stort tillykke til jer alle med jeres flotte resultater :juhu::juhu::juhu:
Så er jeg ved at være vågnet op til dåd igen efter en super hyggelig showweekend - Viking Cats kan bare det med at holde shows så det hygger ![]()
Nå men til weekendens resultater, så var der jo tilmeldt rææætti mange katte og det betød jo konkurrence - især fra en skøn karameldreng ![]()
Men alligevel lykkedes det om lørdagen for Jenny at placerer sig i en SP finale hvor hun blev nr 8 og om søndagen placerede Mokai sig i en AB finale hvor hun blev nr 9 så jeg er rigtig stolt af mine to dejlige tøser flot gået af mor og datter :juhu:
Ditte kom om lørdagen kun i 2 ringe, i den første ring fik hun ud over sine point også en placering som 3. best of breed så jeg blev hammer stolt, men Dittepigen viste tydeligt at hun bare ikke havde lyst til at være på show denne her gang, så hun blev abset fra de 3 andre ringe og slappede så af nede i sit bur og blev så hjemme om søndagen …det var bare ikke hendes weekend ![]()
Stort tillykke med alle de flotte resultater til jer alle der har været afsted i weekend ![]()
Jeg tog 2-3 billeder af hende deroppe skal nok sende link til dig hvis en af dem blev gode når jeg lige får kamera tømt:)
Jeg lærte så man ikke skal undervurdere sin kat ![]()
Fjummer lille forsigtige Fjummer gav den hele armen som Show kat med nusning, stangen osv
Om søndagen kom hun selv frem til dommer med høj haleføring og begge dage lå hun og kikkede interesseret ud på bedømmelsen og ventede på at skulle ud
Dette udløste:
7 første pladser ud af 10 mulige (med 8 katte i 5 af dem og 5 i sidste 2) ![]()
![]()
Desuden en 2 plads, en 4 plads og en 5 plads .
Dette udløste en supreme til hende, havde jeg da aldrig drømt om skulle være muligt ![]()
![]()
Valkyrie var SUR. Viste sig hun har et anspændt forhold til fertile hanner så halvejs igennem første dag blev hun rykket over til Filur. Dette hjalp lidt på humøret men ikke helt. På anden dagen smed vi de 2 andre tøser over til hende og humøret blev klart bedre. Hun fik faktisk ok placeringer trods det dårlige humør:
1 x1, 2 x2, 4x3, 1x4
Filur synes desværre ikke det var sjovt han fik jo ikke sin morgenlur og blev ret stresset af det. Han klarede dog alle 10 ringe selvom sidste 2 var i total passiv mode for der var han rigtig træt. Så første og sidste tica show for ham. Hjalp så heller ikke han var ret køresyg dagen før showet.
Han fik disse placeringer 2x3, 2x4, 1x5.
Ronja overraskede mig også en del. Hun fik charmet 2 dommere nok til de begge gav hende finaler. Hun hyggede sig også i ringen og sad og kaldte på dommeren når de gik forbi hende og kom selv frem og ville ud mens hun hilste en del af dommerne med et lille miav.
Lørdag blev det til 2 finaler:
Fik hun en 4 plads i fertil kat speciel ring
Jeff gav hende en 8 plads i all breed
Søndag blev det til 8 eller 9 plads i speciel ringen(mener det var 8 men fik selvfølgelig ikke skrevet det ned og Jeff gav hende en 7 plads i Allbreed ringen. Alle farve og Div fik hun uden konkurrence så nu er hun GC under 100 point fra DGC
:juhu:Fik også ros for hendes krøller og pels generelt så har fået lært at sætte hende rigtig op til show ![]()
Så en meget meget stolt katte mor og også katte far der forlod den sal
Hold da op en weekend vi har haft
Pyyyha.
Vi kørte fra Thy fredag morgen, og var meget spændte på hvordan hele weekenden ville gå.
For det første var det House´s første udstilling, han tog det rigtig flot, så det kan man bestemt ikke klage over
Dsværre blev det ikke til nogen finals i killinge klassen, men han fik en god oplevelse, og det var meget vigitgt for os ![]()
For det andet, så har hverken Slynglen eller House været hjemme fra i flere dage ad gangen.
Vi boede hos poul´s bror og kæreste i weekenden, og de har hund, så vores misser var lukket inde på værelset hele weekenden.
Det var de ikke så glade for, da de plejer at må rende rundt i hele huset herhjemme ![]()
Slynglen var ikke så begejstret for udstillingen denne gang. Men på mirakuløst vis fik han fedtet sig til en 1. plads, og det var det vi manglede for at han kunne blive SUPREME MASTER !!
Og det blev selvfølgelig fejret (Med champagne! :D) sammen med de 2 andre HHP, som også blev SUPREME MASTER på den udstilling!
Så endnu engang STORT TILLYKKE til Inge og Yaba, og Vivian og Fjummer.
Og Ann K, jeg skulle hilse fra Poul og sige at du laver de ONDESTE muffins! Han laver ikke andet end at snakke om hvor gode de var ![]()
[QUOTE=tzari;814517]Jeg lærte så man ikke skal undervurdere sin kat ![]()
Fjummer lille forsigtige Fjummer gav den hele armen som Show kat med nusning, stangen osv
Om søndagen kom hun selv frem til dommer med høj haleføring og begge dage lå hun og kikkede interesseret ud på bedømmelsen og ventede på at skulle ud
[/QUOTE]
Fjummer er SÅ fiiiin ![]()
Hun tog kegler i den sidste ring, hvor hun puttede sig ind til dommeren … det må jeg lære Spotty ![]()
Og hov så skal det da lige nævnes Jenny at mens du sørgede for at dine katte kom op så tog du også en stor tjans med at holde styr på få registeret samtlige bedømmelser i det store hovedkatalog så de bliver registeret i TICA . Så du havde nok at se til hele den weekend, hatten af for det ![]()
Et rigtig stort tillykke til jer alle, med weekendens fine resultater ![]()
Lille John var med og skulle opleve sin første TICA udstilling. Han tog det ret fint; lørdag var det hele lidt ‘store øjne’, og han var ikke til at lokke med legetøj hos dommerne, men en times tid før vi skulle hjem besluttede han sig vist for at det egentlig var helt okay, og legede lystigt. Det fortsatte han med søndag, når han ikke lige sov de uskyldiges tunge søvn, og der blev både leget med legetøj og kravlet i stolper hos dommerne. Så en dejlig oplevelse at have ham med.
Kujo var med som KV-kat og virkede til at nyde opmærksomheden, som hun plejer - så længe hun får lov at blive i buret. Hun både charmede og var kæk og gjorde sit til at få folk til at stoppe op ved standen. To frivillige og en tidligere katteinspektør havde sagt ja til at stå i standen, og de fik da snakket med både besøgende og udstillere, men der var ikke helt den opmærksomhed som vi havde ventet.
Jeg fik ikke taget et eneste billede af hverken Kujo eller Lille John, så hvis nogen herinde har fået knipset et billede af dem i forbifarten, og gerne vil dele, tager jeg med glæde imod.
Alt i alt en rigtig god weekend ![]()
En fantastisk hyggelig udstilling, tak til Viking Cats og alle udstillere, dommere og publikum for at være med til at skabe den rette stemning ![]()
Jeg havde Percy og Dirty med, Dirty mest for at have en der bare tager den slags halløj med ophøjet ro, og for at det kunne forplante sig til lille Percy. Percy startede dagen med at kravle ind under maven på Dirty, hvilket så absolut ikke var populært, så han måtte pænt lægge sig i den anden ende af buret. Han var med i to ringe og syntes ikke det var verdens bedste ide, så jeg trak ham fra de sidste tre og lod ham hygge i buret i stedet.
Dirty fandt straks sit gamle jeg frem, men syntes ikke det der med at være burkat er noget man byder en gammel dreng på snart ti år, så han fik lov at sidde hos mig - eller egen stol - og det var noget der passede ham. Mellem ringene lod jeg ham, belært af gammel erfaring, gå rundt og hygge sig, han kan sidde ret op og ned og sove hvis han keder sig, og så er det altså en opgave at få ham vækket
Han fik moppet lidt gulv, okkuperet stole og vandret lidt rundt på hvem der nu måtte sidde ved siden af, så han hyggede sig i allerhøjeste grad.
Hvordan det gik resultatmæssigt må vi se når brevet dumper ind, men iflg min ellers faste sekretær til den slags, som ikke var der i går, så burde han i al fald have ranet til sig så han kan kalde sig Champion Alter ![]()
Og så var det ikke mindst skønt at se Leffe og Joan igen
Dejligt at Leffe gider det med udstilling, så er jeg da sikker på at se dem begge sådan ind i mellem ![]()
Jeg har kun billeder af Lille John i sin nye hule i buret, men ikke nogen af Kujo fra denne weekend … har billeder af hende (og dig ;)) fra Givskud, hvis det var noget ?
Tillykke til alle med fine resultater :juhu:
Jaaa, det vil være noget Hrönn, tak skal du have
Du kan sende dem til min mail.
Skønt med jeres fortællinger. Det ser ud til at have været en oplevelsesrig udstilling. ![]()
Jeg kunne desværre nå derhen og kigge. Øv. ![]()
Er Dirty allerede [QUOTE=En forhenværende bruger;815024] en gammel dreng på snart ti år [/QUOTE] :surrender1: - hold da fast. ![]()
Så er jeg endelig ved at få øjne igen efter weekendens strabadser. ![]()
Tusind, tusind tak til alle, som kom med deres smukke katte og var med til at gøre udstillingen til en succes. Jeg clerkede begge dage, og så kommer jeg ikke så meget rundt i hallen, men jeg fik da alligevel talt med mange udstillere, og alle var simpelthen så positive og glade; det var en skøn oplevelse.
Og tillykke til alle med de flotte resultater - der var flere Supremes, One Show Grands og masser af points til kommende danske Regional Wins, og det er skønt at få placeret Danmark på kortet derude i TICA-land! ![]()
Vi ses til November, allesammen! (Og måske endda før
)
[QUOTE=En forhenværende bruger;815024]…Dirty fandt straks sit gamle jeg frem, men syntes ikke det der med at være burkat er noget man byder en gammel dreng på snart ti år, så han fik lov at sidde hos mig - eller egen stol - og det var noget der passede ham. Mellem ringene lod jeg ham, belært af gammel erfaring, gå rundt og hygge sig, han kan sidde ret op og ned og sove hvis han keder sig, og så er det altså en opgave at få ham vækket
Han fik moppet lidt gulv, okkuperet stole og vandret lidt rundt på hvem der nu måtte sidde ved siden af, så han hyggede sig i allerhøjeste grad. …
[/QUOTE]
Jeg var så heldig at få lov at hygge med Cool Dirty
Han er så dejlig den gamle dreng
Med hans lange krop kan det ikke lang tid at moppe halgulvet ![]()
Tillykke til alle med week-endens flotte resultater :juhu::juhu:
Tak til alle for en kanon udstilling
Tak til alle der tilmeldte og gav os det kæmpe count, det var kanon
Og tak til alle hjælperne uden dem kunne udstillingen ikke sættes og pilles ned på så kort tid :juhu:
Og sikke vi fik fejret en masse, der var rigeligt med bobler hele weekenden :skål:
Det blev ikke helt til de store resultater til vores misser, men Morris fik da lørdag en 3rd Best Cat Allbreed, det var helt vildt og jeg var meget stolt af min dreng der jo kun lige er blevet voksen ![]()
Så er showrapporten offentliggjort Resultater fra 17-18. marts 2012 | Katteklubben Viking Cats
Jeg var ved at stresse lidt, da jeg læste den, for jeg kunne ikke se Amarettos resultater for søndagen nogen steder og det betød, at han stod med et ret lavt pointtal for at have fået 6 finals. Men lidt nærlæsning viste, at han står to gange, én gang for hver dag, og han er nu udover at være DGCA også 4. bedste burmeserkastrat i Europe North og bedste lilla burmeserkastrat i Europe North.
Det kan man godt prale lidt af ![]()
[QUOTE=Temple Bar;817086] Men lidt nærlæsning viste, at han står to gange, én gang for hver dag, og han er nu udover at være DGCA også 4. bedste burmeserkastrat i Europe North og bedste lilla burmeserkastrat i Europe North.
Det kan man godt prale lidt af ;)[/QUOTE]
Det synes jeg helt bestemt, du skal have lov til at prale af … det er sgu flot :juhu:
Meeeen, du har noget at skulle live op til, når du allerede i dit første kuld, laver så pæne katte ![]()