TICA udstilling søndag 18 marts 2012

Har forgæves siddet og kigget resultatlisten igennem,men min kat er slet ikke nævnt:?
Er det en fejl,eller er det kun dem der har vundet noget som står der:?

Tine

[QUOTE=Temple Bar;817086]Så er showrapporten offentliggjort Resultater fra 17-18. marts 2012 | Katteklubben Viking Cats

Jeg var ved at stresse lidt, da jeg læste den, for jeg kunne ikke se Amarettos resultater for søndagen nogen steder og det betød, at han stod med et ret lavt pointtal for at have fået 6 finals. Men lidt nærlæsning viste, at han står to gange, én gang for hver dag, og han er nu udover at være DGCA også 4. bedste burmeserkastrat i Europe North og bedste lilla burmeserkastrat i Europe North.

Det kan man godt prale lidt af ;)[/QUOTE]

Stort tillykke.

Mette kan du hjælpe mig med den her point fordeling? Jeg fatter det altså ikke rigtig. Jeg kan se der står 577 ud fra Smaug men han fik da også nogle best of color og best of division? Og uanset hvordan jeg lægger 190 og 140 og 25 sammen kan jeg ikke få 577 :sos::confused:

Men med over 500 point må han da vel være blevet Grand Champion Alter :rock: Det er bare resten der forvirrer mig en del.

[QUOTE=EvaMH;817116]Stort tillykke.

Mette kan du hjælpe mig med den her point fordeling? Jeg fatter det altså ikke rigtig. Jeg kan se der står 577 ud fra Smaug men han fik da også nogle best of color og best of division? Og uanset hvordan jeg lægger 190 og 140 og 25 sammen kan jeg ikke få 577 :sos::confused:

Men med over 500 point må han da vel være blevet Grand Champion Alter :rock: Det er bare resten der forvirrer mig en del.[/QUOTE]

Showreport er den som viser det score man har opnået alene på finaleplaceringer, den tæller ikke color point eller division point med da disse kun bruges til at samle point “mellem” finalerne :slight_smile:

En finaleplacering tæller et bestemt antal point, dertil lægges så scoren for antal af katte man har “slået” i forbindelse med denne placering dvs. det er tillægspoint til finalepointet :slight_smile:

[QUOTE=MoMo;817119]Showreport er den som viser det score man har opnået alene på finaleplaceringer, den tæller ikke color point eller division point med da disse kun bruges til at samle point “mellem” finalerne :slight_smile:

En finaleplacering tæller et bestemt antal point, dertil lægges så scoren for antal af katte man har “slået” i forbindelse med denne placering dvs. det er tillægspoint til finalepointet :-)[/QUOTE]

Ahh mange tak, dvs jeg skal kunne huske, hvad han blev ved best of color og best of division for at få et fuldt point tal?

Pointene for color og division skal du ikke lægge til på nogen måde :slight_smile:

Du kan i øvrigt her følge hans score hele tiden i en showsæson : http://ticamembers.org/estimated_standings/ALT/dkundercoversnotguilty.htm

[QUOTE=MoMo;817119]Showreport er den som viser det score man har opnået alene på finaleplaceringer, den tæller ikke color point eller division point med da disse kun bruges til at samle point “mellem” finalerne :slight_smile:
En finaleplacering tæller et bestemt antal point, dertil lægges så scoren for antal af katte man har “slået” i forbindelse med denne placering dvs. det er tillægspoint til finalepointet :-)[/QUOTE]

Tak Camilla. Det besvarede så også mine spørgsmål. Hvor kan man så se resten af pointene? :slight_smile:

Hæhæ, nu så jeg billederne på hjemmesiden.

Der er vist nogen som godt kan lide maine cooner som tog billederne. Hæhæ.

Hej Finn, det eneste officielle af point er det score man laver iflg showreporten :slight_smile:

[QUOTE=Sheer;817129]Hæhæ, nu så jeg billederne på hjemmesiden.

Der er vist nogen som godt kan lide maine cooner som tog billederne. Hæhæ.[/QUOTE]

Aji jeg synes det er en god blanding der er af racer på de billeder, der er da både British Shorthair, Bengal, Selkirk Rex osv :slight_smile:

[QUOTE=MoMo;817127]Pointene for color og division skal du ikke lægge til på nogen måde :slight_smile:

Du kan i øvrigt her følge hans score hele tiden i en showsæson : http://ticamembers.org/estimated_standings/ALT/dkundercoversnotguilty.htm[/QUOTE]

Ok, mange tak for dit svar og link. Så man skal altså have finals for at opnå titler hos TICA i modsætning til Fife (hvor man får cert), kan jeg så gætte mig til. Jeg er stadig ret ny i det her udstiller haløj, derfor de mange spørgsmål og mange tak for svarene, de hjælper :slight_smile:

Ikke forstået. Hvad sker der så med pointene fra de ringe, hvor man ikke går i final. Jeg var af det indtryk, at de også talte med til titler m.v.? :?

Ja det er antallet af point man samler og så de finaler der skal til for at opnå en titel der udløser en titel :slight_smile:

Viking Cats har en super god udstillingsguide der også forklarer pointsystemet
http://www.viking-cats.dk/Udstilling/Udstillingsguide/index.php

De ringe hvor man kun har fået point for farve og evt division point også, de tæller med og det er hovedkontoret i USA der har styr på ens kats point :slight_smile:
Pointangivelsen kan du også finde i Masterkataloget der også ligger på Viking Cats hjemmeside, der kan du se hvilken placering din kat har fået i farve samt om den har fået en division point også :slight_smile:
Og husker man ikke hvad en farveplacering eller division placering giver så står det under udstillingsguiden på hjemmesiden :slight_smile:

Det var jeg faktisk også :? Synes stadig jeg er noget forvirret, for det ser også ud til at Mette tæller points fra ringene med. Ellers kommer Amaretto jo ikke op over 1000 points.

Amarettos samlede score kan ses her http://ticamembers.org/estimated_standings/ALT/templebaramarettointheghetto.htm

I Tica er der 2 forskellige Point System: et til Titler og et til Regional / International Winner.

det er lidt forkelligt hvordan opnået point tæller i den sammenhæng,

Og indrømmet det er meget forvirrende i starten, jeg opgav totalt at finde ud af den, men føler dog efterhånden at jeg er ved at have nogenlunde styr på tingene :slight_smile:

Men det er da en estimeret score ikke? På deres hjemmeside står der den ikke nødvendigvis er præcis. http://www.tica.org/members/standings.php

Så hvis man vil have den fulde score så skal man vente til de har opdateret “Official standings” til at inkludere resultaterne fra albertslund? Og det er vel dét antal point man bygger titlen på? Eeeck jeg synes altså det er lidt forvirrende :S

[QUOTE=cæsar;817150]I Tica er der 2 forskellige Point System: et til Titler og et til Regional / International Winner.

det er lidt forkelligt hvordan opnået point tæller i den sammenhæng,

Og indrømmet det er meget forvirrende i starten, jeg opgav totalt at finde ud af den, men føler dog efterhånden at jeg er ved at have nogenlunde styr på tingene :-)[/QUOTE]

Jep jeg er også totalt forvirret nu haha. Men efter Smaugs optræden og syngen sidst kommer han ikke med til en TICA udstilling før kat nr 2 også er klar til udstillinger. Så er han forhåbentlig ikke helt så nervøs.

Så det er bare for at prøve at forstå point systemet jeg stiller tons vis af spørgsmål, for der kommer nok til at gå et halv års tid inden jeg er på en TICA udstilling igen (Hvorfor er der INGEN burmeser killinger på sjælland når jeg ENDELIG har fået lov og råd :doh::doh::argh::argh:) Undskyld for det lille udbrud :tihi:

[QUOTE=EvaMH;817154]Men det er da en estimeret score ikke? På deres hjemmeside står der den ikke nødvendigvis er præcis. http://www.tica.org/members/standings.php

Så hvis man vil have den fulde score så skal man vente til de har opdateret “Official standings” til at inkludere resultaterne fra albertslund? Og det er vel dét antal point man bygger titlen på? Eeeck jeg synes altså det er lidt forvirrende :S[/QUOTE]

Nej Titelpoint bliver ikke offentliggjort, de point du kan se er til RW / IW som bliver nulstillet efter hver sæson, modsat titelpoint som “holder” hele kattens liv :-). Grunden til at der kan være forskel på den estimeret og den officielle liste er at det kun er den officelle liste der tager højde for om katten er tica registreret eller ej.

Jeg håber det begynder at give lidt mere mening

Amaretto er DGCA på baggrund af 800 point optjent i ringene, 250 for 10 x Best of Color (dermed kommer han op over 1000) og så havde vi ikke helt styr på, hvor mange 1., 2. og 3. pladser han havde fået i division (og jeg har ikke talt fra Master Kataloget).

Smaug er med sine finals uden tvivl blevet champion - og muligvis endda Grand Champion.

Lucy, som ikke fik nogen finals, har “kun” optjent Best of Color/Division point og har derfor ikke opnået nogen titel :slight_smile: