TICA udstilling søndag 18 marts 2012

[QUOTE=cæsar;817159]Nej Titelpoint bliver ikke offentliggjort, de point du kan se er til RW / IW som bliver nulstillet efter hver sæson, modsat titelpoint som “holder” hele kattens liv :-). Grunden til at der kan være forskel på den estimeret og den officielle liste er at det kun er den officelle liste der tager højde for om katten er tica registreret eller ej.

Jeg håber det begynder at give lidt mere mening[/QUOTE]

Tak, jeg tror at jeg er begyndt at se lyset :slight_smile: Hvilket rejser et nyt spørgsmål :tihi: Man får altså points for Best of color, best of division og finals. Får man også point bare for at tage med på en udstilling eller er det kun de tre ovenstående ting som udløser point?

Det er kun det, der udløser point :slight_smile:

(og så kan jeg for øvrigt afsløre, at Fannys niece, som bor på Sjælland, er drægtig og venter killinger om et par uger - med Nimbus (Anas far) som far :p)

Der er til gengæld kun 2 biller af NFO, hvoraf det ene er min Max som ligger bag nettet i sturdien, så man kan ikke rigtig se ham og det andet er også min Max i et dommerbur, hvor han kigger væk.

Men så kunne jeg jo bare selv have slæbt kamera med…

[QUOTE=Temple Bar;817164]Det er kun det, der udløser point :slight_smile:

(og så kan jeg for øvrigt afsløre, at Fannys niece, som bor på Sjælland, er drægtig og venter killinger om et par uger - med Nimbus (Anas far) som far :p)[/QUOTE]

Ok takker, så er jeg så småt ved at få et lille overblik. Og mange mange tak for jeres tålmodige svar. Ja Smaug fik 577 alene i ringene så det er vel Grand Champion Alter han er blevet.

Uhh ja jeg ved også at Anne Marie venter killinger i April men ihhh altså der er jo laaaang tid til. (Jeg er gået fra skruk til MEGA skruk :tihi: )

det gode er at Tica sender et brev hvor der står præcis hvad ens kat har opnået af point, og hvis den er tica registreret ligeledes hvilken titel det giver :slight_smile:

Ahh ok, mange tak :slight_smile: Det vidste jeg så heller ikke :tihi:

Ej hvor smart! Så skal man slet ikke selv holde styr på titlerne?

Jeg skal så meget skifte til TICA, så. :slight_smile:

En anden måde at holde øje med om ens kat har fået en titel på , hvis den er registereret i TICA, er at de har det som hedder TDS online på deres hjemmeside.
Derinde har man fuld oversigt over sine egne katte samt de killinger man har registereret og som mangler at blive ejerskiftet(når de er ejerskiftet overgår de til ny ejers egen TDS profil) :slight_smile:

Men derinde kan man se om ens kat har fået et titelcertifikat tildelt, det betaler man så for og bagefter kan man så printe certifikatet ud på egen printer :slight_smile:
Så på den måde kan man også holde øje med at de får deres titler :stuck_out_tongue:

[QUOTE=MoMo;817212]En anden måde at holde øje med om ens kat har fået en titel på , hvis den er registereret i TICA, er at de har det som hedder TDS online på deres hjemmeside.
Derinde har man fuld oversigt over sine egne katte samt de killinger man har registereret og som mangler at blive ejerskiftet(når de er ejerskiftet overgår de til ny ejers egen TDS profil) :slight_smile:

Men derinde kan man se om ens kat har fået et titelcertifikat tildelt, det betaler man så for og bagefter kan man så printe certifikatet ud på egen printer :slight_smile:
Så på den måde kan man også holde øje med at de får deres titler :p[/QUOTE]

Det kræver så vidt som jeg ved at man er medlem af Tica (ikke Viking Cats) for at have denne mulighed :slight_smile:

Jeg har den men jeg er også medlem af Tica

Tak for svarene. Jeg er så stadig lidt undrende over, hvorfor kun finals er med i showrapporten, når point for farve og division også tæller. Nå, men sådan er det åbenbart bare…:cool2:

Ifølge showrapporten fik Rags 472 point i tre ringe.
I de ti ringe opnåede han ifølge MasterCatalog i alt:
4 Best of Color (100 point) og 6 2nd Best of Color (120 point) - i alt 240 point for Color
4 Best of Division (100 point), 1 2nd Best of Division (20 point) og 3 3rd Best of Division (45 point) - i alt 165 point for Division
Desuden 4 Best of Breed og 1 3rd Best of Breed - men det giver vist ikke ekstra.
Når jeg lægger det hele sammen giver det 877 point - hvis jeg har forstået det korrekt? :slight_smile:

Hmmm… jeg TROR at Brians RWtitel er i hus… ikke spor sikker - og der er jo stadig flere shows inden udstilingsåret lukker…
Men nujj, hvor jeg dog håber på at det går! Gammelmor Lisser vil være så stolt :slight_smile:

[QUOTE=cæsar;817227]Det kræver så vidt som jeg ved at man er medlem af Tica (ikke Viking Cats) for at have denne mulighed :slight_smile:

Jeg har den men jeg er også medlem af Tica[/QUOTE]

Jeg mener ikke man behøver og være medlem af TICA for at have et TDS online login. Det mener jeg at alle der har registrerede katte i TICA kan få.

[QUOTE=FinnFrode;817250]Tak for svarene. Jeg er så stadig lidt undrende over, hvorfor kun finals er med i showrapporten, når point for farve og division også tæller. Nå, men sådan er det åbenbart bare…:cool2:

Ifølge showrapporten fik Rags 472 point i tre ringe.
I de ti ringe opnåede han ifølge MasterCatalog i alt:
4 Best of Color (100 point) og 6 2nd Best of Color (120 point) - i alt 240 point for Color
4 Best of Division (100 point), 1 2nd Best of Division (20 point) og 3 3rd Best of Division (45 point) - i alt 165 point for Division
Desuden 4 Best of Breed og 1 3rd Best of Breed - men det giver vist ikke ekstra.
Når jeg lægger det hele sammen giver det 877 point - hvis jeg har forstået det korrekt? :)[/QUOTE]

Det ser rigtigt ud :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;817251]Hmmm… jeg TROR at Brians RWtitel er i hus… ikke spor sikker - og der er jo stadig flere shows inden udstilingsåret lukker…
Men nujj, hvor jeg dog håber på at det går! Gammelmor Lisser vil være så stolt :)[/QUOTE]

Du skal nok forsøge og planlægge et show mere, for man kan godt regne med at alle der ligger højt og tæt på de vil blive godt udstillet den sidste tid inden showsæsonen den slutter. Så der kan nå og ske meget den næste 1½ måned :slight_smile:

Tak Malene. Jamen, så er han jo GCA med en pæn margen. :slight_smile:

Tillykke med det :slight_smile: Også er der jo ikke langt til næste titel :slight_smile:

Eller han er ret tæt på en DGCA :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;817250]Tak for svarene. Jeg er så stadig lidt undrende over, hvorfor kun finals er med i showrapporten, når point for farve og division også tæller. Nå, men sådan er det åbenbart bare…:cool2:
[/QUOTE]

De tæller mod to forskellige ting :slight_smile: Resultaterne i showrapporten stiler direkte mod de internationale lister og titler som RW og IW og indeholder derfor kun point, der gælder i den forbindelse.

Points optjent for Color/Division tæller til gengæld med, når man arbejder sig frem mod titler som champion, grand champion etc.

[QUOTE=DK Thomani;817167]Der er til gengæld kun 2 biller af NFO, hvoraf det ene er min Max som ligger bag nettet i sturdien, så man kan ikke rigtig se ham og det andet er også min Max i et dommerbur, hvor han kigger væk.

Men så kunne jeg jo bare selv have slæbt kamera med…[/QUOTE]

Jeg havde desværre glemt kameraet om lørdagen og fik så kun taget søndag, hvor jeg gav Brian (SabreCats) kameraet i hånden :slight_smile:

Men der er efterlyst billeder http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?38686-Billeder-fra-Viking-Cats-udstilling-i-Albertslund
Så jeg tager stadigvæk meget gerne imod flere billeder så galleriet kan blive så fyldest gørende som muligt :slight_smile:

Ja, jeg tænkte det nok… desværre har jeg stadig ikke overblik over økonomien, så jeg kan sige, at jeg da er med på en tur til Belgien…