Tilbud på katteforsikring

NÅ…nu er iforsikring ændret igen…nu angiver de igen “besparelsen” til “spar op til 20-40%”…:smiley:

[QUOTE=Sim-Sim;1056103]Nu kan jeg se, at iforsikring har ændret deres angivelse af “besparelsen” på katteforsikringer fra "spar op til 20-40%…til “spar op til 30 %”…hvor seriøst er dét lige? Kan I dokumentere de 30 %?

Men jeg har screenshots af de tidligere angivelser af besparelsen…og de er sendt til Forbrugerombudsmanden…fordi jeg mener, at det må være den rette instans til at se på jeres forretningsmetoder.[/QUOTE]

Hvordan kan du vide om der ikke er nogle der faktisk ville kunne spare de beløb?
En hurtig regning på mine forsikringer viser at jeg ville spare over 50 % hvis jeg havde Agria og flyttet til Dyrekassen. Fordi DU ikke kan spare noget kan det godt være at andre kan og der står jo netop OP TIL

[QUOTE=iforsikring;1056101]Kære Susanne

Jeg har udtrykt mig forkert, jeg skulle have udtrykt mig mere klart. Vi kan selvfølgelig ikke forvente at selskaberne ringer til os og ændrer sine betingelser. Min pointe var følgende: Hvis vi samlet set kan se at der er mange brugere der har et specifikt behov der ikke dækkes, så vil det jo være nærliggende at give det input videre til selskaberne i forhold til hvordan forsikringerne kan skrues sammen i fremtiden, så de dækker efterspørgslen. Og det er jo der iForsikring rigtig gerne vil hen.

Mange hilsner
Anna[/QUOTE]

Forsikringer er lige som alt andet en forretning - det er ikke bare et spørgsmål om at folks specifikke behov skal kunne dækkes, det er jo også et spørgsmål om at et forsikringsselskab skal kunne drive en forretning, uanset om vi kan lide den virkelighed eller ej. Og der er visse ting hos kat, som ikke kan betale sig at røre ved for et forsikringsselskab - nøjagtigt ligesom tisbillig ansvarsforsikring til unge mænd under 25 med sin første muskelbil heller ikke ligefrem hænger på træerne, og det er der jo en grund til, selv om den unge mands specifikke behov ikke nødvendigvis bliver opfyldt. Mere pres fra “brugere” (og den gruppe mangler vi at få defineret endnu) ændrer ikke på at forsikringsselskabet også skal have noget ud af det - ellers holder de jo bare op med at eksistere…
VH
Susanne

[QUOTE=cæsar;1056111]Hvordan kan du vide om der ikke er nogle der faktisk ville kunne spare de beløb?
En hurtig regning på mine forsikringer viser at jeg ville spare over 50 % hvis jeg havde Agria og flyttet til Dyrekassen. Fordi DU ikke kan spare noget kan det godt være at andre kan og der står jo netop OP TIL[/QUOTE]

Ja, der står “op til”…men når man nævner en mindstebesparelse på “20-40%”…så gives der garanti for, at man kan spare mindst 20 %.

Iøvrigt synes jeg, din opl om hvad du kan spare fra Agria til Dyrekassen lyder interessant…vil du oplyse beregningen?

pt giver jeg ca 7500/ pr år i dyrekassen for 8 katte

1 kat i agria koster 2020 kr / pr året

lav selv regnestykke

[QUOTE=cæsar;1056143]pt giver jeg ca 7500/ pr år i dyrekassen for 8 katte

1 kat i agria koster 2020 kr / pr året

lav selv regnestykke[/QUOTE]

Javel…

Jeg har så bare aldrig læst, at én kat koster 2020 hos Agria…

Hvis jeg lige laver en beregning på én MCO født 5.9.2006, som begge mine er: så siger beregningen, helt anderledes end din…

Din pris

                                                  Per måned:
                         90 kr
                     
                                                  Per år:
                         1 085 kr
                     
                     Her er din totale pris per år/alternativt per måned. Eventuelle rabatter er fratrukket.

[QUOTE=Sim-Sim;1056153]Javel…

Jeg har så bare aldrig læst, at én kat koster 2020 hos Agria…

Hvis jeg lige laver en beregning på én MCO født 5.9.2006, som begge mine er: så siger beregningen, helt anderledes end din…

Din pris

                                                  Per måned:

                         90 kr
                     
                                                  Per år:
                         1 085 kr
                     
                     Her er din totale pris per år/alternativt per måned. Eventuelle rabatter er fratrukket.[/QUOTE]

Prøv så perser med 36000 kr i dækning / årligt og boende i KBH = 2020 kr pr kat.

[QUOTE=cæsar;1056160]Prøv så perser med 36000 kr i dækning / årligt og boende i KBH = 2020 kr pr kat.

[/QUOTE]

Nåååå…men det siger du jo først nu, altså at du ville have så høj en dækning…:slight_smile: Sikke da en pris…:rock:

Men i Dyrekassen har du jo ikke en dækning på 36.000…den er vist 25.000 og noget…

Jeg har lige prøvet med “perser”, samme fødselsdato som mine…bopæl 2100 Kbh…og dækning på 20.750…der er prisen

Din pris

                                                  Per måned:
                         111 kr
                     
                                                  Per år:
                         1 335 kr
                     
                     Her er din totale pris per år/alternativt per måned. Eventuelle rabatter er fratrukket.

[QUOTE=Sim-Sim;1056153]Javel…

Jeg har så bare aldrig læst, at én kat koster 2020 hos Agria…

Hvis jeg lige laver en beregning på én MCO født 5.9.2006, som begge mine er: så siger beregningen, helt anderledes end din…

Din pris

                                                  Per måned:
                         90 kr
                     
                                                  Per år:
                         1 085 kr
                     
                     Her er din totale pris per år/alternativt per måned. Eventuelle rabatter er fratrukket.[/QUOTE]

det er fordi der er forskel på prisen afhængig af hvilken race det er.

jeg har i går og i dag talt med en rar dame fra agria, og jeg skulle uden rabatter betale 1375 kr for en perser, så en grov hovedregning siger mig altså at en main conn må på livsbasis være billigere i dyrlægeudgifter, siden den kan forsikres billigere :dokdok:

nå men nu er jeg blevet ringet op af ialt to forsikringsselskaber. onsdag ringede der nemlig en mand fra topdanmark - første spørgsmål jeg havde til ham kunne han ikke svare på, han sagde et øjeblik og så lagde han røret på og jeg har ikke hørt fra ham siden :? så det må havde været et meget besværligt spørgsmål…

og det sidste firma kan så ikke nå at ringe inden for fristen…

så hele ideen med det her tilbudsgivning er da meget godt i teorien, det virker så da vist bare ikke i praksis, for ud af de tre tilbud jeg skulle have på to dage har jeg kun fået et, hvor der da vist var bedre økonomi i at indsætte 100 kr pr kat på en konto hver måned.

[QUOTE=Sim-Sim;1056163]Nåååå…men det siger du jo først nu…:slight_smile: Sikke da en pris…

Men i Dyrekassen har du jo ikke en dækning på 36.000…[/QUOTE]

korrekt dyrekassen dækker op til 28000 (så vidt som jeg husker) og IKKE mindste i HELE kattens liv. Agria nedsætte dækning så snart katte fylder 11 år :frowning: så hvis jeg vil have samme dækning som i dyrekassen er jeg nødsaget til at vælge en dækning på 36000 som så vil ende på 20000 / årligt. Og ja jeg satser på at mine katte bliver meget gamle :slight_smile:

[QUOTE=Bodil;1056167]det er fordi der er forskel på prisen afhængig af hvilken race det er.

jeg har i går og i dag talt med en rar dame fra agria, og jeg skulle uden rabatter betale 1375 kr for en perser, så en grov hovedregning siger mig altså at en main conn må på livsbasis være billigere i dyrlægeudgifter, siden den kan forsikres billigere :dokdok:

nå men nu er jeg blevet ringet op af ialt to forsikringsselskaber. onsdag ringede der nemlig en mand fra topdanmark - første spørgsmål jeg havde til ham kunne han ikke svare på, han sagde et øjeblik og så lagde han røret på og jeg har ikke hørt fra ham siden :? så det må havde været et meget besværligt spørgsmål…

og det sidste firma kan så ikke nå at ringe inden for fristen…

så hele ideen med det her tilbudsgivning er da meget godt i teorien, det virker så da vist bare ikke i praksis, for ud af de tre tilbud jeg skulle have på to dage har jeg kun fået et, hvor der da vist var bedre økonomi i at indsætte 100 kr pr kat på en konto hver måned.[/QUOTE]

Hos Dyrekassen er 1 kat bare…1 kat…uanset race. samme pris…forsikringssum 27.000, selvrisiko 642…pris 1.068.

Jeg er glad for, at jeg flyttede mine fra garfors til Dyrekassen. De 12 år garfors dækker sygdom går altså hurtigt…

ok…tak for info…så forstår jeg godt, at så mange, incl både du og jeg, har valgt Dyrekassen…

[QUOTE=Sim-Sim;1056172]Hos Dyrekassen er 1 kat bare…1 kat…uanset race. samme pris…forsikringssum 27.000, selvrisiko 642…pris 1.068.

Jeg er glad for, at jeg flyttede mine fra garfors til Dyrekassen. De 12 år garfors dækker sygdom går altså hurtigt…[/QUOTE]

den galt ikke for en 4 år siden, der havde jeg en perser forsikret ved dyrekassen (fulgte med katten da jeg købte den - katten altså), der var et hav af ting de ikke dækkede når det var en perser, efter at have talt i telefon med dem, ang en regning (som de ikke dækkede) nåede jeg frem til en konklusion der hed, hvis katten stak af og blev kørt ned dækkede de (hvilket er så godt som umuligt) ellers kunne "jeg ikke bruge dem til noget.
men jeg skal da ikke kunne sige noget om ,om der er noget der er ændret siden dengang.

[QUOTE=Bodil;1056182]den galt ikke for en 4 år siden, der havde jeg en perser forsikret ved dyrekassen (fulgte med katten da jeg købte den - katten altså), der var et hav af ting de ikke dækkede når det var en perser, efter at have talt i telefon med dem, ang en regning (som de ikke dækkede) nåede jeg frem til en konklusion der hed, hvis katten stak af og blev kørt ned dækkede de (hvilket er så godt som umuligt) ellers kunne "jeg ikke bruge dem til noget.
men jeg skal da ikke kunne sige noget om ,om der er noget der er ændret siden dengang.[/QUOTE]

de regninger som jeg har sendt ind er dækket fuldt ud (det de nu dækker) uanset om det har været en perser eller en huskat :slight_smile:

Jeg har også prøvet at bede om tilbud. Indtil videre har 3 selskaber ringet mig op. De er meget insisterende og bliver ved med at ringe, så det skal man lige have lyst og tid til. De to af dem kunne tilbyde præcis det samme, som jeg allerede har i Dyrekassen - Nykredit vidste ingenting om katteforsikring - hverken priser eller vilkår, så der afventer jeg en opringning fra “en chef”. Jeg har netop haft min første dyrlægeregning, som skulle dækkes af sundhedsforsikringen i Dyrekassen. Den var på knap 1.100 kr. Først trak selskabet 20% fra (uvist hvad begrundelsen for dette er) - så var der knap 900 kr. tilbage, som de så trak selvrisikoen fra på 640 kr. Alt i alt fik jeg dækket 170 kr. af regningen på knap 1.100 kr. Jeg har pt. kun een kat og sidder og tænker om jeg overhovedet vil være forsikret. Alternativt kunne man sætte den årlige præmie på 1.075 kr. ind på en konto. Jeg kan godt regne ud, at hvis den helt store regning kommer inden for kort tid - er det en dårlig idé - men ærlig talt, jeg føler mig noget fuppet over at få 170 kr. dækket, når jeg har en forsikring.

Jeg har dyrekassen og er glad for min forsikring :slight_smile:

Cæsar fik i dec et alvorligt hornhindesår, samlet dyrlægeregning 5.320 kr og jeg fik ca 3600 kr tilbage fra forsikringen :slight_smile: det 3 års præmie.

De 20 % er egenbetaling og de 640 kr er selvrisiko :slight_smile: dvs at de dække 80 % af regningen, der kan klart bedst betale hvis den har en vis størrelse, hvilket den meget hurtigt kan få

1000 kr er så også noget nær noget af det mindste jeg plejer at slippe når en af kattene er syge.
Jeg havde f.eks. en stor hunkilling, der fik noget med maven sidste år, og var rigtig alvorligt syg. Det kostede altså lige 5000 kr - hvoraf jeg så fik de 3500 kr tilbage (de 5000 kr var inkl. diæt foder og medicin, som jeg ikke har dækning på)

Jeg blev så aldrig ringet op af nogen overhovedet :?

[QUOTE=Eife;1057907]1000 kr er så også noget nær noget af det mindste jeg plejer at slippe når en af kattene er syge.
Jeg havde f.eks. en stor hunkilling, der fik noget med maven sidste år, og var rigtig alvorligt syg. Det kostede altså lige 5000 kr - hvoraf jeg så fik de 3500 kr tilbage (de 5000 kr var inkl. diæt foder og medicin, som jeg ikke har dækning på)[/QUOTE]
Det var næsten nøjagtigt det samme med Milou.
Et par dage på hospitalet, forskellige prøver osv. Det løb op i ca. 6000,- og jeg fik ca. 4000,- retur. Mit var også incl. diætfoder, som jo ikke er dækket.
Jeg er SÅ glad for min forsikring i Dyrekassen :ok:

bonnie - selvrisikoen skal du kun betale 1 gang pr 3 mdr, dvs hvis man skal afsted igen, så er der noget mere dækket. jeg vil anbefale at sætte sig ind i hvad ens forsikring egentlig dækker og vilkårene