Tilmeldingen er åben til Albertslund 17.-18. marts 2012

[QUOTE=PiaR;762777]Hvor mange NFO’er plejer der at være i deres klasser?
[/QUOTE]

Der plejer ikke at være særlig mange NFO’er overhovedet - hverken i den ene eller den anden klasse - på Viking Cats’ udstillinger.

nåja skal Ronja i korthårs eller langhårs klasse når hun er langhårs sellkirk? Placeres alle racer i den pels længde den enkelte kat har (I racer med 2 pelslængder) eller i den længde der opfattes som original pels længde?(tænker special ringene)

Hun vil være langhåret, ligesom mine somalier er.

Jeg skal se om jeg kan finde nogen der kan samle mig op, eller køre for mig…

Ok tak for svaret :slight_smile: Får man egentlig svagheder i ens kats type osv at vide hos dommeren eller kun placering? Har kun prøvet med huskatte pt og de har jo ikke en standard som sådan.

Det er kun hvis dommeren synes at han/hun har noget at fortælle om den pågældende kat altså fx, fortælle om kattens standard måske pga det er en sjælden race at man hører om den, ellers så siger TICA dommere intet under bedømmelsen af en kat. Det er båndene man skal holde øje med.

Hvis du ønsker at høre om hvordan den pågældende dommer vurderer din kat i forhold til standarden så kan du efter bedømmelsen af katten spørge dommeren om denne har tid til lige kort snakke med dig om din kat …men forvent at du kan få at vide at der ikke er tid nu men senere :slight_smile:

I TICA er der kun 2 hårlængder at katagoriserer efter…Langhår og Korthår :slight_smile: Det er kun i FIFé at man har begrebet semilanghår som katagori :slight_smile:

[QUOTE=PiaR;762777]Tak Ann, det var dælme sødt sagt om de to tøser :slight_smile:
Jeg tror dog ikke de kommer med, de er jo tilmeldt 3-cert udstillingen weekenden før.

Hvor mange NFO’er plejer der at være i deres klasser?

Oooooog hvis vi er rigtig, rigtig heldige kommer de ikke med til 3-cert udstillingen pga de venter små kattebørn :kryds::kryds:[/QUOTE]

Som Mette siger så ses der ikke ret mange NFO´er på Viking Cats udstillinger, hvilket er så trist…for det er jo spændende og skægt at se så mange racer blive bedømt som muligt. Så jeg håber virkelig at du napper Snus og Missebarnet med på en TICA tur til Albertslund :smiley:

[QUOTE=MoMo;762844]Det er kun hvis dommeren synes at han/hun har noget at fortælle om den pågældende kat altså fx, fortælle om kattens standard måske pga det er en sjælden race at man hører om den, ellers så siger TICA dommere intet under bedømmelsen af en kat. Det er båndene man skal holde øje med.

Hvis du ønsker at høre om hvordan den pågældende dommer vurderer din kat i forhold til standarden så kan du efter bedømmelsen af katten spørge dommeren om denne har tid til lige kort snakke med dig om din kat …men forvent at du kan få at vide at der ikke er tid nu men senere :-)[/QUOTE]

Lækkert så må vi se om vi kan fange dem et stille øjeblik. Har nemlig desværre ikke så mange andre at sammenligne med. Fandt listen over de udstillede SRL her i år i hele tica(så vidt jeg forstod)
TICA Breed Standings, 2011 - Selkirk Rex Longhair Det er jo ikke et voldsomt stort udvalg at sammenligne med :frowning: Uhh glæder mig simpelhen så meget til at prøve en Tica med en racekat.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve det.
Dilemma - for jeg vil jo også gerne have at de kommer i løb :?:?

Jeg overvejer at tage afsted med Cherry begge dage såfremt han har fået sin pels igen.

Nu må vi se, for der er jo også 3 certs showet weekenden før :slight_smile:

Ja, det er der jo…

Det er også lidt stopklods for tilmeldingen herfra.

[QUOTE=PiaR;763663]Ja, det er der jo…

Det er også lidt stopklods for tilmeldingen herfra.[/QUOTE]

Ja, der skal jo være råd til det hele :slight_smile:

Jeg er jo så så heldig at jeg har oplevet Tica shows før :slight_smile: Jeg har dog aldrig oplevet et 3 certs show, så det skal da prøves :slight_smile:

[QUOTE=PiaR;763656]Jeg kunne godt tænke mig at prøve det.
Dilemma - for jeg vil jo også gerne have at de kommer i løb :?:?[/QUOTE]

Jamen så skal de da med på udstillingen hvis ikke de er gået i løb inden, for det er skam set og sket før mange gange at når man tilmelder mitterne så enten går de i løb lige kort tid efter tilmeldingen eller så begynder musakken blot få sekunder efter at man har installeret dem i buret på selve showdagen :høhø:

Udstillinger er altid godt for noget :stuck_out_tongue:

Jeg tæller også lidt på knapper …
Tager nok Cæsar med ugen før, så jeg synes nok 2 dage er for meget for ham … Men tror jeg afventer, hvordan han tager Køge - er han lige så afslappet som han plejer, kan det være det alligevel bliver begge dage …

Er der mon nogen her, der kender nogen med et videokamera og med erfaring i at betjene det, som kunne være interesseret i at optage en Korat racepræsentation i Albertslund lørdag aften efter bedømmelserne:?
Det er min erfaring, at mange TICA dommere ikke har set Korater i flere år, da den amerikanske opdrætter/udstiller, der var Koratens talsmand i TICA, døde for nogle år siden. Der er ingen Korat repræsentant i TICA pt, hvilket er trist. Jeg ser en stor opgave i at gøre PR for racen i TICA, så jeg har talt med Viking Cats og Åsa Broing om at bede en af dommerne i Albertslund om at lave en racepræsentation ud fra de katte af forskellig type, jeg kommer med, som skal videofilmes og uploades på TICAs hjemmeside.
Hvis du kender nogen, er du velkommen til at skrive en pb eller en mail til [email protected]

Jeg regner med at komme om lørdagen, hvis jeg ellers kan beslutte mig for hvilke katte jeg skal tage med :tihi:

[QUOTE=PiaR;763663]Ja, det er der jo…

Det er også lidt stopklods for tilmeldingen herfra.[/QUOTE]

Opdagede jeg også for nogle uger siden. Synes faktisk det er dårlig stil de ligger det weekenden før for er jo en del penge på 2 weekender efter hinanden og en hård omgang for kattene. Tica har jo kun 2 weekender om året i hele dk så kunne man da godt have valgt en anden måned at ligge en wannebe ring udstilling i(3 bedømmelses udstilling) :frowning:

Men jeg kommer med 3 stk begge dage så håber jeg der kommer mange flere så vi kan få fuldt hus :kryds:

Suk ,here we go again - for 117. gang (eller noget) har 3 certifikats udstillingen na-da med wanna-be ring udstilling at gøre. Hvorfor formudre begrebene og ikke mindst trådene med det? Anywho, ja, det er trist at der ligger 2 udstillinger lige i rumpetten af hinanden, men ligesom med så meget andet her i livet må man vælge og prioritere :slight_smile:

derfor jeg skriver wannabe og i parantes 3 bedømmelses udstilling :wink: