Tisser på gulvet

Miley er begyndt at tisse indenfor på gulvet og på plastikposer… Hun har lige været i løbetid (er ikke helt sikker på om hun stadig er)
Jeg begynder at blive en smule bekymret for hende. Hun plejer at være hygiejnisk. Normalt når hun skal tisse plejer hun at miave så vi kan nå at sætte hende ud.
vi er også begyndt at have hende i en kattegård i stedet for at hun løbe frit, kan det spille en rolle.
har i nogle gode råd til at få hende til at holde op og bør jeg tage hende til dyrelægen?

Tak for hjælpen på forhånd

Det er (desværre) helt almindelig løbetidsadfærd :slight_smile: Så hvis det er meningen, hun skal holdes fertil, er det noget, du må leve med. Og så må du sørge for at have så få fristelser som muligt liggende på gulvet (man bliver efterhånden helt god til at gætte, hvad der vil blive tisset på :wink: ).

pyha tusind tak :slight_smile: det er jeg virkelig lettet over at høre, jeg troede hun havde fået blærebetændelse eller noget :slight_smile: Lucy tisser nemlig ikke på gulvet når hun er i løbetid

Hvis hun ikke er en der skal have killinger, er det smarteste at få hende (og Lucy) neutraliseret.

Og med mindre der er virkeligt gode grunde til killinger (du er opdrætter), bør ingen af dem få; der er desværre kæmpe overproduktion af uønskede killinger, så internaterne bugner snart og mange, mange killinger aflives inden de når at blive katte :ked:

Du skriver, at så sætter I hende ud - Vil det sige, at I ikke har kattebakker inde i huset?

[QUOTE=danpia;870006]Hvis hun ikke er en der skal have killinger, er det smarteste at få hende (og Lucy) neutraliseret.

Og med mindre der er virkeligt gode grunde til killinger (du er opdrætter), bør ingen af dem få; der er desværre kæmpe overproduktion af uønskede killinger, så internaterne bugner snart og mange, mange killinger aflives inden de når at blive katte :ked:[/QUOTE]

Bare rolig Lucy og Miley bor som sagt i kattegården så de får ikke killinger medmindre vi ønsker det :slight_smile:

Nej vi har ikke kattebakker i huset

Hvorfor har I ikke kattebakker indendørs ? Hvad så om natten og når I ikke er hjemme. Katte har ikke godt af at gå og holde sig, men bør besørge straks de har behov.
Som sagt, så kan urenlighed godt skyldes løbetid, men det kan osse være første tegn på blære sygdom - Hold godt øje med hende. Et godt råd vil være, at få misserne neutraliseret, ingen katte har godt af utallige løbetider, hvilke kan medføre underlivsbetændelse hos katte.

Det er jo fint mht problematikken med for mange killinger :slight_smile:
Men katte har bestemt ikke godt af -og heller ingen glæde af- at gå fertile.

Så jeg vil stadig anbefale neutralisering (og øre/chip mærkning samt vaccination, hvis det ikke allerede er i orden)

:slight_smile:

[QUOTE=Alice;870034]Hvorfor har I ikke kattebakker indendørs ? Hvad så om natten og når I ikke er hjemme. Katte har ikke godt af at gå og holde sig, men bør besørge straks de har behov.
Som sagt, så kan urenlighed godt skyldes løbetid, men det kan osse være første tegn på blære sygdom - Hold godt øje med hende. Et godt råd vil være, at få misserne neutraliseret, ingen katte har godt af utallige løbetider, hvilke kan medføre underlivsbetændelse hos katte.[/QUOTE]

kattene sover ude og har kattebakker i deres løbegård :slight_smile:

[QUOTE=danpia;870036]Det er jo fint mht problematikken med for mange killinger :slight_smile:
Men katte har bestemt ikke godt af -og heller ingen glæde af- at gå fertile.

Så jeg vil stadig anbefale neutralisering (og øre/chip mærkning samt vaccination, hvis det ikke allerede er i orden)

:)[/QUOTE]

De skal ikke neutraliseres lige foreløbig, da de senere hen skal have killinger. og nu ved jeg godt i siger der er mange killinger der bliver sat i verden, og det er der også men det er vel først et problem når folk ikke kan komme af med dem og det har vi aldrig haft problemer med. Og hvis vi ikke kunne komme af med dem ville det ikke være en mulighed at aflive dem, da jeg selv har sat dem i verden må jeg også selv tage vare på dem :slight_smile:

Så må du nok leve med hendes tisseri omkring løbetiderne.

Det er også bare fint, nu hvor jeg ved at det er det der er galt :slight_smile:

Og om vinteren i sne og storm, og når alt er frosset, hvad så?

Desuden tisser hunkatte i løbetid ikke på gulvet - De strinter på lodrette flader for at tilkalde hankatte.
Tisser hun på gulvet, er det enten i mangel af adgang til en ren kattebakke eller urinvejsinfektion.

der har vi dem mest inde, men det er ret nyt at de slet ikke kommer ud andet end løbegården, så vil tro at kattebakken kommer til stå inde til vinter. Vi skulle jo nødig løbe ind i en blærebetændelse :confused:

OK, men læs lige mit tillæg til ovenstående bemærkning:
"Desuden tisser hunkatte i løbetid ikke på gulvet - De strinter på lodrette flader for at tilkalde hankatte.
Tisser hun på gulvet, er det enten i mangel af adgang til en ren kattebakke eller urinvejsinfektion. "

Med mindre de har 100% fri adgang til den løbegård, mener jeg ikke det er iorden de ingen bakke har indenfor.

Katte bryder sig ikke om at tisse her og der og alle vejne… de foretrækker at grave det ned. Desuden er jeg enig med Mega i ovenstående :slight_smile:

[QUOTE=Mega;870059]OK, men læs lige mit tillæg til ovenstående bemærkning:
"Desuden tisser hunkatte i løbetid ikke på gulvet - De strinter på lodrette flader for at tilkalde hankatte.
Tisser hun på gulvet, er det enten i mangel af adgang til en ren kattebakke eller urinvejsinfektion. "[/QUOTE]

Så skal vi nok et smut forbi dyrelægen…

[QUOTE=Mega;870059]OK, men læs lige mit tillæg til ovenstående bemærkning:
Tisser hun på gulvet, er det enten i mangel af adgang til en ren kattebakke eller urinvejsinfektion. "[/QUOTE]
Det er noget sludder! Mine hunkatte strintede ikke på lodrette flader, men netop på dejlige, bløde ting eller plastik o.l. når det lå på gulvet. Det har intet med sygdom at gøre.

Så går jeg ud fra at vores katte har samme smag når de er i løbetid :wink: