To små killinger 🐾

Jo, men det er jo lidt omstændeligt for folk, hvis de skal ind på FB for at være venner med dig, før de kan se de videoer, du poster her :slight_smile: Du kan godt gøre en enkelt video offentligt tilgængelig, uden at din profil skal være det.

1 Synes om

:grin:

Ja, det er lidt bøvlet så jeg må lære, hvordan jeg lægger små film herinde – men jeg fik da et par gode, nye venner.

2 Synes om

:paw_prints: :paw_prints: :paw_prints: :paw_prints: :paw_prints: :paw_prints:

Undskyld Dame

6 Synes om

Jeg fornemmer ikke ret meget fortrydelse i dem :joy:

4 Synes om

:grin: :grin: :grin:

Tror faktisk, at de er ret stolte over at de har nedlagt byttet.

( lidt øv…var så glad for den store potte)

1 Synes om

Her i huset er vi i det store hele gået over til metalskjulere til blomsterpotterne - som naturligvis er af plastik. Det forhindrer ikke, at de bliver smidt på jorden fra tid til anden, men i det mindste er det kun jord og blade og ikke potteskår, der skal fejes op.

Alt, hvad der kan gå i stykker, er forsvarligt gemt i et skab. Ligesom jeg lever med oprullede gardiner døgnet rundt. Ikke i soveværelset, naturligvis, men der er vindueskarmen så til gengæld helt bar. Chili kravler nemlig ind bag rullegardinet og ville vælte alt i karmen ned, hvis der stod noget.

Dette blot for at sige, at:

  1. Adfærden ikke nødvendigvis går over lige med det samme, hvis nogensinde. Måske bliver den mindre udpræget, men Chili har ikke aflagt sin. Dine er jo også huskatte/Européer, og mængden af skarnsstreger i dem er uendelig! Og det er bare ikke alt, man kan opdrage dem til, at de ikke må.

  2. Du lige så godt kan indstille dig på det først som sidst, hvis du vil redde de ting, du holder mest af :wink: Væk med dem - og så kan du måske prøve at sætte dem frem igen om en 5 års tid eller deromkring :stuck_out_tongue:

5 Synes om

:yikes: ! Det er skam ikke skarnsstreger, det er højt intelligente katte der udfører vigtige videnskabelige eksperimenter :slem:
VH
Susanne

6 Synes om

:grin: :grin: :grin:

Tak for de gode forslag, Ingrid.

Måske jeg skulle købe de dersens metalspande med hank, som lige passer til en plante :cactus:

Måske er det lidt voldsomt at plante 20-30 planter om :grin::grin: alle mine planter står i jord i urtepotterne – uden den lille plastpotte de stod i, da jeg købte dem – så det vil være et større projekt :grin::grin:

Det er kun 1 potte, der har måttet lade livet – så jeg er optimistisk, og tænker at det nok skal gå :grin::grin:

Men har overvejet at finde noget, de bare IKKE kan lide lugten af – for så er jeg så grusom en Dame, at jeg gnider lige præcis den lugt på alle urtepotter :grin:

SELVFØLGELIG ikke kemikalier eller andet giftigt!!

Tænker f.eks. ingefær//kanel eller noget i den henretning :paw_prints:

1 Synes om

:grin: :grin: :grin:

Enig!!

De er lige i jord-fasen :grin: om lidt er det noget andet, som f.eks. at åbne skuffer.
Stod op i morges til 3 åbne skuffer :grin: dét er da imponerende!

1 Synes om

Bare vent til de starter med at tømme skufferne. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Min gamle kat Bisse tømte min kommode ud over hele soveværelset, men det var ikke det værste. Han præsterede at komme slæbende med en bh ind i stuen mens vi havde besøg (hugget fra før omtalte kommode selfølgelig). Prøv at bortforklare den :flushed:

3 Synes om

:grin: :grin: :grin:

Haha…det ville jeg godt have set…

De tre skuffer de har fundet ud af at åbne, er helt tomme – men måske vil jeg lægge noget af deres yndlingsguf i én af dem :grin:

Tror nok, at de vil imponere samtlige gæster hvis jeg lærer dem:
“Gå hen i skuffen og hent lidt guf” :grin:

Det kan de sagtens lære :paw_prints: de har lært sid for maaaaange dage siden – nu træner vi high five – den er lige ved at være der :paw_prints: (mor er stolt)

Har et lille tæppe, jeg bruger når vi træner – så snart de ser det kommer de :purple_heart: :blue_heart:

De er simpelthen så intelligente, at det ville være synd “bare” at lade dem lege med hinanden – de skal udfordres, og JEG vil også være med :blush:

Træningen varer kun ca 5 minutter et par gange om dagen – så de er ikke i “skole” flere timer af gangen :heart_eyes:

11 Synes om

:paw_prints: :paw_prints:

Nu har Damen købt voksenmad til os – 10 kg mad af det tørre – orv, hvor skal vi smovse

:paw_prints: :paw_prints:

Hun har os købt en masse poser af det våde mad OG guffer til træning.

:paw_prints: :paw_prints:

Vi har det altså godt her, selvom vi ikke må ordne potteplanterne.

8 Synes om

Manse er også knivskarp på sit og high five samt “vinke” (sidde på r*ven, og vifte med forben), og “hop op på det jeg peger på” - dem kan du jo også overveje at tage på programmet. :wink:

Den sidstnævnte udvidede Buster og jeg med en verbal variant: 3 stole på række, hvor han hoppede fra stol til stol på kommando, hhv. “venstre”, “midten” og “højre” - og selvfølgelig i vilkårlig rækkefølge.
Det var faktisk også et ret godt party-trick… :open_mouth::sunglasses:

8 Synes om

:blush:

Manse er DYGTIG :blue_heart: tak for forslag til flere udfordringer – de skal prøves.

Asani kan dutte næse (med mig) på kommando.

1 Synes om

:paw_prints: :paw_prints:

Tak for endnu en god idé :heavy_check_mark:

1 Synes om

Hvor er de kære :heart_eyes_cat::heart_eyes_cat:

Vi har en søster fra samme kuld, Aya Oline.
Mage til sød lækker kælen spinde putte killing skal man lede længe efter.

Jeg ville sættes nogle fotos ind, men kan ikke finde ud af det.

3 Synes om

18 Synes om

18 Synes om

:blush:

Tak, ja de er kære og jeg er helt enig i din beskrivelse af dem.

Hvor er Aya Oline fiiiiiiiiin :purple_heart: sjovt at se deres kuldsøster – håber at du vil lægge lidt billeder af hende, efterhånden som hun vokser – så vi sammen kan prale af vores dejlige katte – og sammenligne deres udvikling, vægt og dejligheder :blush:

1 Synes om