Toiletinteresse?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;745088]Vores gamle siameser fandt til en vis grad ud af at skylle ud i toilettet. Det er også et Ifô med knap på toppen. I starten tro’de jeg det var et uheld, når han hoppede op på det for at komme over i vinduet, men med tiden blev det lidt for påfaldende hvor tit han lige netop ramte den knap, så jeg er ret sikker på han gjorde det med vilje fordi han syntes det var sjovt der kom den lyd. Vi har så altid låget lukket, jeg har fisket en våd kat ud af toilettet én gang, det er ret adr!

mht at gå i sele… måske det kilder når den skal på? Jeg klikker altid den del der skal rundt om maven først, (så katten ikke kvæler sig selv hvis den pludselg spurter afsted) og så hals-delen. Og begge dele sådan nærmest som et overraskelsesangreb. Nu har jeg så ikke længere den kat der var mest vild med at gå tur, for han kom løbende når han så jeg tog selen frem så det var ikke det store problem at få den på ham.

Der er også en anden type sele der mere er ud i et, måske er den bedre til din kat?

Mht bordene… kald mig mærkelig men jeg har aldrig forstået hvorfor folk regner med at de kan holde deres katte nede fra bordene? Vi har aldrig prøvet. De ved godt de ikke skal være på bordet mens der er mad, men ellers er det nok der de er mest L Der står to af deres nullerput-senge nemlig.

Og så synes jeg forresten det er helt forrygende at du har en hunkat der hedder Vagn! :lol:[/QUOTE]

prøver med overraskelsesangreb :wink:
og mht bordene: vil ikek ha det, for det er skide ulækkert at hun vader rundt på bordet, og hun har masser af vindueskarme og kommoder hun kan gå på, men jeg vil ikek ha hun går rundt der hvor vi spiser og tilbereder mad, derfor :wink:

og ta kfor jeres mange indlæg, keep em coming :wink:

[QUOTE=fiasko guru;745120]prøver med overraskelsesangreb :wink:
og mht bordene: vil ikek ha det, for det er skide ulækkert at hun vader rundt på bordet, og hun har masser af vindueskarme og kommoder hun kan gå på, men jeg vil ikek ha hun går rundt der hvor vi spiser og tilbereder mad, derfor ;)[/QUOTE]

Lægger du da din mad direkte på bordet?

:ok:

[QUOTE=Ann R;745105]Det kræver hurtige reflekser og forudseenhed, indrømmet… men det kan læres :wink: Noget med at lukke låget med den ene hånd bag sig i samme bevægelse man rejser sig :smiley: Hvis jeg kan forhindre Tullen, der altid er i 5. turbogear (lynhurtig…) og dødnysgerrig, så må der være håb for andre :høhø:
Endelig kan man jo vist nok lukke døren til badeværelset mens man er derude - ved nærmere eftertanke :lol:[/QUOTE]

Lukke døren!? Arj… det går ikke. Kattene og jeg har fast toiletrittual hvor Daller sidder for fødderne af mig og Anthon hopper op på brusekabinen og nidstirrer mig! :tihi:

[QUOTE=fiasko guru;745120]prøver med overraskelsesangreb :wink:
og mht bordene: vil ikek ha det, for det er skide ulækkert at hun vader rundt på bordet, og hun har masser af vindueskarme og kommoder hun kan gå på, men jeg vil ikek ha hun går rundt der hvor vi spiser og tilbereder mad, derfor ;)[/QUOTE]

Jeg synes nu ikke det er direkte ulækkert, for som folk også siger så kan man jo bare tørre af når man skal spise, men jeg har altid gang i underlige ting på mit bord (som oftest har noget med perler eller karton at gøre) og så gids jeg altså ikke have kat midt i det hele.
Hvad de laver når jeg ikke er hjemme blander jeg mig ikke i… men hundeejere er jo også virkelig naive hvis de tror at deres hunde ikke hopper op i møbler de ikke må være i når de er alene… :smiley:

Jeg har en kat, som synes det er SÅÅÅÅÅ sjovt at sidde og kigge med, når jeg går på toilettet om morgenen for at tisse. Jeg prøver så godt jeg kan at sidde, så jeg dækker hele hullet :klapper: for ellers stikker hun hele hovedet ned, for at få alt med :høhø: Lukker altid for låget, når jeg skyller ud…og har det altid lukket, for ellers VED jeg, at Gwendo sidder dernede en dag, han er SÅ klodset!

Mht. selen…hmmm ja, det kommer lidt an på hvad sele det er. Jeg har en klassisk kattesele til Tarzan, hvor jeg har den rem til hovedet så løs, at den kan trækkes overhovedet (ligesom jeg gør med halsbånd, og det er han vant til). Så serverer jeg noget ekstra lækkert for ham og spænder remmen om maven på ham uden han lægger særligt mærke til det :slight_smile: Men ellers er klikkeren nok en god ide.
Mine katte har altid halsbånd på, når de er ude i gårdhaven om aftenen. Jeg går ud til døren og fløjter…så kommer de somregel allesammen, får halsbånd på og bliver lukket ud. De små har stadig lidt svært ved at forstå, hvorfor de skal have det på, men der er ikke de store problemer (jeg trækker dem over hovedet på dem). Tarzan stikker selv hovedet i, fordi han ved, at så kommer han ud :slight_smile:

Mht. katte på borde. Tarzan går aldrig på borde, og har ikke gjort siden han var killing/ungkat. Han har lært det på den hårde måde = vandforstøver. Jeg tør godt vædde på, han heller ikke gør, når jeg er hjemme…men jeg har bevidst fravalgt vandforstøveren nu, hvor jeg igen står med to unge katte.
Gwendo hopper meget sjældent op på bordene… Haylee gør RIGTIG meget, så jeg kæmper en brag kamp :wink:
Jeg siger bestemt “nej!”, når hun hopper derop, og tager hende og sætter hende ned på gulvet (og det skal IKKE være på en hyggelig måde for katten med kram og kys, for det regner den lynhurtigt ud, og så går der sport i den :klapper: trust me). Bare “NEJ” og et hurtigt løft fra bordet og ned, hvorefter jeg roligt går min vej og er blid i stemmen igen - evt. “det var dygtigt”, men ingen nus. Det har da medført, at jeg med “nej!” …hm…8 ud af 10 gange ( :wink: ) kan forhindre hende i at springe, når jeg kan se, hun er ved det. Er jeg for langsom (eller hun for hurtig :tihi: ) kan jeg måske 5 ud af 10 gange ( :høhø: ) med “nej!” få hende til at hoppe ned igen. Så altså…jeg tror på, at det nok skal lykkes med tid og tålmodighed.

Jeg er helt ligeglad med, om hun render på bordene, når jeg ikke er hjemme (for selvfølgelig gør hun det!), men jeg gider ikke have hende på køkkenbordene, når jeg står med mad, eller på spisebordet, når jeg sidder og spiser/har gæster. Så min taktik er nok bare, at hun med tiden vel finder ud af, at selvom hun prøver 20 gange (for ja, af og til er hun MEGET fast besluttet på, at hun altså godt må være på bordet), så er jeg mere stædig end hende, og jeg rejser mig gerne fra sofaen 50 gange på en aften, for at gå hende og løfte hende ned :wink: Så hun bliver nok træt af det - for good - på et tidspunkt, og finder et andet sted at sove :smiley: :smiley:

Derudover skal man selvfølgelig sørge for ikke at have noget katte-spiseligt stående på bordene. For finder de bare én gang noget lækker oppe på bordet, så står den altså 10-0 til katten, og dens motivation for at hoppe derop fordobles x 1000 :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Tine M;745293]
Jeg siger bestemt “nej!”, når hun hopper derop, og tager hende og sætter hende ned på gulvet (og det skal IKKE være på en hyggelig måde for katten med kram og kys, for det regner den lynhurtigt ud, og så går der sport i den :klapper: trust me). Bare “NEJ” og et hurtigt løft fra bordet og ned, hvorefter jeg roligt går min vej og er blid i stemmen igen - evt. “det var dygtigt”, men ingen nus. Det har da medført, at jeg med “nej!” …hm…8 ud af 10 gange ( :wink: ) kan forhindre hende i at springe, når jeg kan se, hun er ved det. Er jeg for langsom (eller hun for hurtig :tihi: ) kan jeg måske 5 ud af 10 gange ( :høhø: ) med “nej!” få hende til at hoppe ned igen. Så altså…jeg tror på, at det nok skal lykkes med tid og tålmodighed.[/quote]

Ah - det lyder som mig - engang… :wink:
Nå, måske har du mindre durkdrevne og stædige katte. :wink:

jeg gider ikke have hende på køkkenbordene, når jeg står med mad, eller på spisebordet, når jeg sidder og spiser/har gæster.

Underligt nok - det har vi heller ikke. Gæster gider de som regel slet ikke, så der er det nemt nok. Men madlavningssituationen er faktisk heller ikke noget problem. Hmmm. Creamy tigger lidt - nede på gulvet - når vi spiser, men det er vores egen skyld. Hun hopper ikke op. De to andre er der slet ikke - eller går bare forbi, på vej til, hvad de nu har gang i. Når bordene ikke er i brug, derimod, bruger kattene dem. Det er ikke noget de er opdraget til, sådan gør de bare… :cool:
Måske det har noget at gøre med at have en hyper-foderallergiker som Greven. De er jo vant til, at der ikke falder noget af og der aldrig er noget at finde ud over i deres egne madskåle: vi tager jo vores forholdsregler, for at han ikke skal finde og spise noget hans krop ikke kan forliges med. Det har jeg aldrig før tænkt over, men, måske…

ja det gør jeg somme tider når jeg laver mad… men uanset hvad så er bakterierne fra hendes poter jo oppe på bordet, så snart hun har gået der :slight_smile:

Jamen - inden jeg bruger bordet til madlavning, bliver det da vasket af her (bordet, altså). Det gjorde jeg også før jeg fik kat? :gruble:

[QUOTE=Tine M;745293]Jeg har en kat, som synes det er SÅÅÅÅÅ sjovt at sidde og kigge med, når jeg går på toilettet om morgenen for at tisse. Jeg prøver så godt jeg kan at sidde, så jeg dækker hele hullet :klapper: for ellers stikker hun hele hovedet ned, for at få alt med :høhø: Lukker altid for låget, når jeg skyller ud…og har det altid lukket, for ellers VED jeg, at Gwendo sidder dernede en dag, han er SÅ klodset!

Mht. selen…hmmm ja, det kommer lidt an på hvad sele det er. Jeg har en klassisk kattesele til Tarzan, hvor jeg har den rem til hovedet så løs, at den kan trækkes overhovedet (ligesom jeg gør med halsbånd, og det er han vant til). Så serverer jeg noget ekstra lækkert for ham og spænder remmen om maven på ham uden han lægger særligt mærke til det :slight_smile: Men ellers er klikkeren nok en god ide.
Mine katte har altid halsbånd på, når de er ude i gårdhaven om aftenen. Jeg går ud til døren og fløjter…så kommer de somregel allesammen, får halsbånd på og bliver lukket ud. De små har stadig lidt svært ved at forstå, hvorfor de skal have det på, men der er ikke de store problemer (jeg trækker dem over hovedet på dem). Tarzan stikker selv hovedet i, fordi han ved, at så kommer han ud :slight_smile:

Mht. katte på borde. Tarzan går aldrig på borde, og har ikke gjort siden han var killing/ungkat. Han har lært det på den hårde måde = vandforstøver. Jeg tør godt vædde på, han heller ikke gør, når jeg er hjemme…men jeg har bevidst fravalgt vandforstøveren nu, hvor jeg igen står med to unge katte.
Gwendo hopper meget sjældent op på bordene… Haylee gør RIGTIG meget, så jeg kæmper en brag kamp :wink:
Jeg siger bestemt “nej!”, når hun hopper derop, og tager hende og sætter hende ned på gulvet (og det skal IKKE være på en hyggelig måde for katten med kram og kys, for det regner den lynhurtigt ud, og så går der sport i den :klapper: trust me). Bare “NEJ” og et hurtigt løft fra bordet og ned, hvorefter jeg roligt går min vej og er blid i stemmen igen - evt. “det var dygtigt”, men ingen nus. Det har da medført, at jeg med “nej!” …hm…8 ud af 10 gange ( :wink: ) kan forhindre hende i at springe, når jeg kan se, hun er ved det. Er jeg for langsom (eller hun for hurtig :tihi: ) kan jeg måske 5 ud af 10 gange ( :høhø: ) med “nej!” få hende til at hoppe ned igen. Så altså…jeg tror på, at det nok skal lykkes med tid og tålmodighed.

Jeg er helt ligeglad med, om hun render på bordene, når jeg ikke er hjemme (for selvfølgelig gør hun det!), men jeg gider ikke have hende på køkkenbordene, når jeg står med mad, eller på spisebordet, når jeg sidder og spiser/har gæster. Så min taktik er nok bare, at hun med tiden vel finder ud af, at selvom hun prøver 20 gange (for ja, af og til er hun MEGET fast besluttet på, at hun altså godt må være på bordet), så er jeg mere stædig end hende, og jeg rejser mig gerne fra sofaen 50 gange på en aften, for at gå hende og løfte hende ned :wink: Så hun bliver nok træt af det - for good - på et tidspunkt, og finder et andet sted at sove :smiley: :smiley:

Derudover skal man selvfølgelig sørge for ikke at have noget katte-spiseligt stående på bordene. For finder de bare én gang noget lækker oppe på bordet, så står den altså 10-0 til katten, og dens motivation for at hoppe derop fordobles x 1000 :p[/QUOTE]

har prøvet alt du skriver ovenfor og virkelig været konsekvent, men det virker bare IKKE >(

Her er låget altid lukket, når toilettet ikke er i brug. Nvis ikke, har jeg 3 der sidder og dyrker vandet…

Når det ER i brug, har jeg 3 - 4 på skødet… blufærdighed er ikke eksisterende her i huset :wink:

jojo, det gør jeg bestemt også, men der er stadig nogle bakterier, der kommer på bordet, som ikke ville komme derop, hvis ikke Vagn var på bordet. Der er mange ting i det, for hun har det også med at slikke på bordet hvis der ligger bare duftrester af mad og jeg ved godt hvor den tunge også har været :wink: så dybest set handler det om at der kommer nogle bakterieflora derop, som ikke hører til der.

:ok:

Hmm… Den med toilettet slipper jeg for! Jeg har åbne døre, når jeg er alene hjemme. Alt andet vil være UMULIGT at gennemføre med mine banditter. Den ene ligger altid for mine fødder mens den anden helst vil stå oppe i håndvasken - når vi altså er ude på det lille rum. De prøver ikke at komme til at se ned i toilettet og jeg har ALTID lukket låget, når jeg ikke bruger det. Selv hvis jeg står og pudser næse og dermed godt kan smide papir i flere gange, lukker jeg imellem hver papir snot klud… Jeg skal ikke risikere de falder i - for det første er det føj-klamt-ulækkert og for det andet, skal jeg ikke risikere at de drukner (selv om de er store og voksne)… Sådan har jeg altid haft det - og med alle mine katte.

Den med sele… Jeg har selv opgivet. Mine katte blir livræde når jeg tager selerne frem. Og da de ER indekatte og altså ikke er vant til udelivet, vil jeg ikke byde dem at smide sele på dem “bare” fordi jeg pludselig får lyst til at gå tur med dem… MEN det er jo meget forskelligt hvordan katte reagerer. Vi hører om succes historier - og der er folk som mig, der vælger det fra pga kattenes reaktioner. Skal ikke kunne sige om det ændrer sig med andre katte… Men det skal jeg heldigvis først tage stilling til om sådan ca 50 år - det har jeg nemlig aftalt med kræ’ene:)

Og så indrømmer jeg!!! Jeg, personligt, har katte for at have KATTE… De er på bordene når jeg ikke er hjemme. De er også på bordene når jeg ER hjemme, men jeg kan få dem til at hoppe ned 4 ud af 5 gange, jeg knipser fingrene og siger nej/ned! Jeg har ikke katte på bordene, når jeg spiser eller forbereder mad. Og jeg gør altid bordene rene både før og efter maden. Jeg lægger aldrig min mad direkte på bordene, men har skærbræder liggende, så de er meget nemme at få fat på. For mig er det ikke et problem - men igen… Mit valg ved at have selvstændige kattedyr ER at have selvstændige kattedyr. :slight_smile:

Og jeg NYSSER dem i hovedet - ikke direkte på snuden - men over alt andet… Til trods for jeg ved hvor de har haft deres tunger… De får også lov til at slikke på mig, selv om jeg ved hvor de har haft tungerne… Og jeg ser helt normal ud (welll - sort of) og fejler ikke mere eller mindre end alle andre:tihi:

Held og lykke med kræ’ene

Korrekt - men idet du vasker bordet godt af inden du bruger det, er de bakterier jo væk :ok: vil du være helt sikker, kan du jo spritte af og vente 10 min. før du anbringer maden, men det burde altså ikke være nødvendigt (sagde sygehjælperen med hospitalshygiejne i bagagen ;))

Kun medmindre man har et stort behov for at bo i et meget sterilt hjem.

Så er jeg altså lige nødt til at høre :slight_smile:

Grunden til jeres katte så ikke går på bordene, når I er igang med at lave mad…er det så ikke fordi I har været meget konsekvente herom, og knapt så konsekvente ellers? :slight_smile: Eller?

En anden grund til, jeg ikke vil have katte på køkkenbordet er varme kogeplader, gryder med kogende vand osv… Og Haylee hun hopper op på spisebordet, når der sidder gæster, hvis hun lige synes, der lugter darjligt af ost :tihi:

JEG TROR PÅ DET KAN LADE SIG GØRE :klapper: Please, lad mig blive i troen… haha :høhø:

Gwendo og Tarzan har fattet det…Haylee MÅ også kunne lære det :stuck_out_tongue:

Præcis. Og trods mit nedsatte immunforsvar og det faktum at jeg ikke lider af rengøringsvanvid, er hverken jeg eller andre da endnu blevet syg af maden. :slight_smile:

[QUOTE=Tine M;745437]Så er jeg altså lige nødt til at høre :slight_smile:

Grunden til jeres katte så ikke går på bordene, når I er igang med at lave mad…er det så ikke fordi I har været meget konsekvente herom, og knapt så konsekvente ellers? :slight_smile: Eller?

En anden grund til, jeg ikke vil have katte på køkkenbordet er varme kogeplader, gryder med kogende vand osv… Og Haylee hun hopper op på spisebordet, når der sidder gæster, hvis hun lige synes, der lugter darjligt af ost :tihi:
[/QUOTE]

Nej… som sagt, de gør bare sådan :gruble:
Komfuret er en anden sag. Vi har sådan en glaskeramisk plade, og her har de forbud og bliver sat ned. Et af de meget få forbud der er her i huset (jeg tror på at få forbud virker bedre end mange). Men, jeg ved da godt at Tullen er deroppe når vi ikke ser det. Så ingen plader står utildækkede med (rest)varme på. Vi sætter automatisk en gryde med koldt vand på varmen, når gryden er fjernet. De hopper nemlig ikke op, når de kan se nedefra at der ikke er nogen landingsplads. Og skulle de alligevel gøre det er den “varme plet” dækket. Og jeg nyder altså bedre maden, når jeg ikke skal holde øje med katte og varme komfurer samtidig :ok:

Vores kat må gerne gå på vores spisebord. Han ligger der også gerne tit og strækker sig og ser tv. Jeg tørrer det af inden jeg laver mad. SÅ bakterieforskrækket er jeg godt nok heller ikke…
Heldigvis hopper han ikke op på selve køkkenbordet. Der ville slet ikke være plads til andet hvis han gjorde gg, men også fordi vores skide touch-komfur kan være NOGET så varmt i lang tid efter det er slukket. Såå 7-9-13 er han ikke intreresseret i at hoppe derop.

Hver morgen bliver jeg vågnet af den mest ru tunge på hagen, næsen og øjelåget - jeg ved godt han har haft slikket sin dillerdaller og røv med den natten lang, samt hans poter efter han har gravet hans lort ned. Men jeg tænker bare slet slet ikke over det gg. Hvis jeg ikke kan se noget decideret lort eller lugte noget - så er jeg altså ikke væmmet over det.
Jah men jeg er også vokset op med at lege i sandkasse, der altså IKKE var låg på - så kattelort… Ja det var da noget man lavede små sand-kager af :slight_smile: Uhhh hvor ‘farligt’…

Vores kat må gerne gå på vores spisebord. Han ligger der også gerne tit og strækker sig og ser tv. Jeg tørrer det af inden jeg laver mad. SÅ bakterieforskrækket er jeg godt nok heller ikke…
Heldigvis hopper han ikke op på selve køkkenbordet. Der ville slet ikke være plads til andet hvis han gjorde gg, men også fordi vores skide touch-komfur kan være NOGET så varmt i lang tid efter det er slukket. Såå 7-9-13 er han ikke intreresseret i at hoppe derop.

Hver morgen bliver jeg vågnet af den mest ru tunge på hagen, næsen og øjelåget - jeg ved godt han har haft slikket sin dillerdaller og røv med den natten lang, samt hans poter efter han har gravet hans lort ned. Men jeg tænker bare slet slet ikke over det gg. Hvis jeg ikke kan se noget decideret lort eller lugte noget - så er jeg altså ikke væmmet over det.
Jah men jeg er også vokset op med at lege i sandkasse, der altså IKKE var låg på - så kattelort… Ja det var da noget man lavede små sand-kager af :slight_smile: Uhhh hvor ‘farligt’…