[QUOTE=Ann R;746646]Stort set enig med Trekkie. Nja - bortset fra det med kat og lys. Det ville jeg aldrig ha’ haft nerver til. Undtagelsen er, mens vi sidder ved f.eks. spisebordet. Men så holder vi også øje, og lysene slukkes i samme øjeblik vi rejser os. Men jeg er så også ualmindelig forsigtig med ild i det hele taget. En mega-ildebrand i huset overfor da jeg var barn har nok tidligt vist mig hvad ild kan og har givet mig en dyb og livslang respekt.
Her er problemet at vi har en glaskeramisk plade som kogeplade, der fra en kats synspunkt ikke er meget anderledes end en bordplade. OG at de skal hoppe op nedefra, hvis de skal derop, og derfor ikke kan se faren - overhovedet. Og Tullen ER deroppe jævnligt, uanset hvad jeg synes.
Hun er selvstændig og hun vil meget gerne sætte sin egen dagsorden. Det er en af hendes charmer, en del af hendes personlighed. ![]()
Men selv om de gik derop på anden måde, ville jeg stadig sikre mig. Jeg ved desværre hvordan hudløse, ødelagte, betændte poter ser ud, det er ikke rart for katten… Her var det af en helt, helt anden grund - men vores dyrlæge sagde faktisk som det første “har han været på komfuret?” Så det må jo se ligesådan ud, og dyrlægerne må se det jævnligt ![]()
Jeg lader også de brugte gryder stå, ofte dog med en sjat vand hældt oveni, så de ikke brænder til kul og så de køler hurtigere. Men af og til er der jo en gryde man tager med ind. Og så kommer der en gryde med koldt vand på. Da det er rent vand, giver det jo ikke engang ekstra opvask - og jeg får ro i kroppen. :)[/QUOTE]
Kan godt forstå du tar dine forholdsregler, når du har katte der er så glad for køkkenbordet/kogepladerne
skal vist prise mig lykkelig for at vagn ikke gider dem
og håber godt nok aldrig min lille prinsesse får dårlige poter ![]()