Træner i jeres katte - kan de noget særligt?

Jeg har set på youtube at katte kan lære at give pote, sidde og lægge sig på komando, hvilket jeg synes er helt enormt sødt…

Hvad med jer, kan jeres katte noget ‘hundet’ eller har jeres kat bare et særligt sind, eller gør noget andet sært???

Mine katte har aldrig kunne noget på komando (udover at komme når jeg kaldte) - muligvis fordi jeg heller aldrig har trænet dem, eller ved hvordan jeg skal gribe træningen an…

Killingen er så lille at han ikke gør noget specielt endnu, udover at klaske mig på øjenlågne hvis jeg - når vi ligger i sengen om natten, lukker øjnene istedet for at kigge på HAM:tihi:…

Men hvordan ser det ud hjemme hos jer?

[quote=Helene;506447]Hvad med jer, kan jeres katte noget ‘hundet’ eller har jeres kat bare et særligt sind, eller gør noget andet sært???

Mine katte har aldrig kunne noget på komando (udover at komme når jeg kaldte) - muligvis fordi jeg heller aldrig har trænet dem, eller ved hvordan jeg skal gribe træningen an…

Men hvordan ser det ud hjemme hos jer?[/quote]

UHA - jamen killingerne kommer når jeg med den skøreste kattedame agtige pusse nusse stemme siger “Puuuuttøøøøøh” :tihi:

Så har de det skønneste sind - og væremåde.
De har lært sig selv, at se alle mulige retninger VÆK når jeg prøver at fotografere dem :argh:

:yah: Ja, det med halv dårlige billeder kender jeg godt! Gælder både for mine børn og mine husdyr, hahahahaha…

Men killingen kommer ikke når jeg kalder på ham (endnu), uanset hvilken stemme jeg bruger. Men rasler jeg lidt med madskålen så kommer han styrtende!!!

Poker face er rigtig dygtig for når jeg siger til ham " Poker, hvad er det nu hundene ikke kan sige"
Så svarer han,… Mjaaaavv :høhø:
Hilsen Lisbeth

Hahahaha, hvor sødt!!!

ja jeg træner mine katte - også de vilde i laden:-) De elsker det.

Du kan finde tips til at komme i gang her http://www.kattene.blogspot.com/

MVH

Jeg træner ikke mine skovkatte…
Men Gizmo kan lege apport :slight_smile: Når jeg kaster hans kaninpote, så henter han den og kommer tilbage med den - ikke noget jeg har lært ham, han har selv gjort det fra dag 1 :smiley:

[quote=Coon Danica;506469]Poker face er rigtig dygtig for når jeg siger til ham " Poker, hvad er det nu hundene ikke kan sige"
Så svarer han,… Mjaaaavv :høhø:
Hilsen Lisbeth[/quote]

-LOL-LOL

Cinnamon kom en overgang spænende, hver gang jeg tog et stykke tyggegummi, fordi jeg et par gange havde kastet et stykke sammenkrøllet tyggegummipapir ned til hende at lege med. Hun kunne høre det, selv om hun var i et andet rum, og så sad hun der med store, runde øjne og var så helt oppe at køre og klar til jagt, at jeg var nødt til at forstærke adfærden ved at give hende en papirskugle mere.

Jeg har skuffen fuld af tyggegummipapir, som jeg har gemt, men siden Magic kom til, har hun haft andet at se til.

Lige for øjeblikket forsøger jeg at klikkertræne dem. Jeg er ikke sikker på, at de helt har fanget pointen endnu, men de STOR-spinder begge to, når vi er i gang, så om ikke andet nyder de det i hvert fald.

Tak for linket!!

Man kan få en gratis klikker hos dyrenes beskyttelse, jeg bestilte en her for 14 dage siden og fik den med posten idag. Men da jeg klikkede på den blev jeg så forskrækket over lyden at jeg nærmest farede sammen - nu har jeg vænnet mig til lyden, hahaha.

Ja det er en værre lyd også for nogle katte første gang. Så skal den bare i lommen indtil de har vænnet sig til den:-)

Jeg lader altid folk på mine hold klikke sig selv lige op i eget øre - for at de kan forstå hvorfor de IKKE skal klikke katten ind i hovedet:-) den behøver ikke se klikkeren. Den skal bare høre lyden.

Hvis de spinder, så har du fat i noget:-)

[quote=lenschow;506527]Ja det er en værre lyd også for nogle katte første gang. Så skal den bare i lommen indtil de har vænnet sig til den:-)

Jeg lader altid folk på mine hold klikke sig selv lige op i eget øre - for at de kan forstå hvorfor de IKKE skal klikke katten ind i hovedet:-) den behøver ikke se klikkeren. Den skal bare høre lyden.

Hvis de spinder, så har du fat i noget:-)[/quote]Nå ja, det var da en god ide, med at putte den i lommen!!! Det har jeg slet ikke tænkt på:dokdok:

[quote=Helene;506513]Tak for linket!!

Man kan få en gratis klikker hos dyrenes beskyttelse, jeg bestilte en her for 14 dage siden og fik den med posten idag. Men da jeg klikkede på den blev jeg så forskrækket over lyden at jeg nærmest farede sammen - nu har jeg vænnet mig til lyden, hahaha.[/quote]

Tusind tak for info, nu har jeg også bestilt en klikker…
Jeg vil også prøve med Cigurd, kunne rigtig godt tænke mig at han lærte at han ikke må gå ud af hoveddøren… I det her vejr tager vi skoene af uden for, og det kan godt tage lidt tid med to små børn der skal have hjælp, så Cigurd smutter altid ud af døren, så det ville da være rart at han kunne lære at han ikke må :):thumbup:

Mette, det kan han sagtens lære uden en klikker :slight_smile: Alle vores ved at vindfanget er slusen, der er kattefrit område. Lader jeg døren stå, så smutter de små derud, men de voksne ved godt, at de har ikke noget at gøre derude. Når han bliver lidt ældre kommer det helt af sig selv.
VH
Susanne

Ninjo kan high5 :-).

Ares kan sætte sig på komando (hvis du har en godbid), ellers gider han ikke gøre sig besværet. Har ikke fået trænet med ham, men har da fået købt klikkeren…

Vi klikkertræner også vores. Jeg har nogle videoer med Slaggy:

Papkasseleg

[ame]Slaggy papkasse.m4v - YouTube

“Giv pote”

[ame]Slaggy giver pote.m4v - YouTube

“Ring of death” :tihi:

[ame]Slaggy Hulahopring.m4v - YouTube

Jeg klikkertræner også mine, og vi nyder det SÅ meget alle fire! :yah: Michiko har ikke helt fanget hvad hun skal endnu (den lille krudtugle har lidt svært ved at holde koncentrationen :høhø:), men de to andre er rigtig dygtige. Især Kiyomi overrasker mig gang på gang - Hun lærer så hurtigt! :hjertehop: Tenshi plejer så at kigge på Kiyomi, for at finde ud af hvad det er jeg vil have dem til at gøre, så hun fanger det hurtigt efter - Det er så smart. :smiley:

Indtil videre kan de give high five, give pote, hoppe op og ned fra møbler når jeg peger, følge min finger rundt, stå på bagbenene (og give high five samtidig - SÅ nuttet! :hjerte:), gå op i og ud af den skål jeg vejer dem i (har jeg lært dem fordi det var praktisk) og så kan Kiyomi kysse på kommando. :inlove:

Klikkertræning er det bedste! :yatta:

Jeg træner ikke med mine.
Men Hugo er med til at rede senge hver morgen :tihi: Han er ikke særlig god til det. Det ender altid med at der er en bevægelig bule på sengetæppet og så får han revet det på gulvet, når han skal ud.

Penny er fuldstændig vanvittig med vand fra bruseren. Hun ved, at når vi står op om morgenen, så skal vi i bad, så sidder hun klar i brusekabinen, går der for lang tid, ja så får man lige en bredside.
Det samme når man er i bad og hun synes at der går for lang tid. Så stikker hun lige hoved ind og skælder ud. :wehuu:

Penny kommer også og siger godnat, når jeg er gået i seng. Hunn skal skal lige kæles og nusses inden hun kravler ned i vasketøjskurven og sover. Der sover hun hver nat.
Når vækkeuret ringer kommer hun også og siger godmorgen og skal kæles inden hun sætter sig ud i brusekabinben og venter.

Hugo ligger altid på min højre side, helst på min arm og sover…-surrender

Nej, men Bertha er trænet hjemme fra
opdrætter og hun er eminent til at tigge
hver gang et af hendes mennesker går
ud i køkkenet. :venter:

:tihi:

Hahahaha ja, den med at de lystre når man går i køkkenet, dén er genkendt!!!:thumbup: