Transport til dyrlægen i taxa

Er der nogen af jer der har haft problemer med at få en taxa der vil køre jer til dyrlægen? Jeg har bestilt tid hos dyrlægen til de to skønheder, som skal vaccineres i august. Jeg ved endnu ikke, om jeg får én af mine veninder til at tage med, så vi kan tage dem med bussen. Hvis ikke, skal jeg ha en taxa. Jeg har gentagne gange været udsat for, at jeg har måtte vente længe, selvom jeg har ringet, fordi de ikke ville ha katte med. Jeg nævner altid, at der skal en kat med, og hvor vi skal hen. Jeg har også været udsat for en chauffør, der mens jeg satte mig ind i vognen, sagde til min daværende kat, hold din kæft din forbandede kat. Efter en irettesættelse, kørte han mig til dyrlægen, men jeg ringede til centralen så snart jeg kom hjem og klagede over ham. Jeg føler det sådan, at jeg nærmest skal undskylde for at have en kat eller to med i kasse, selvom jeg altid gir dem drikkepenge. Har i været udsat for lignende?

Det har jeg aldrig været udsat for. Jeg oplyser også altid, at jeg har kat med og der har aldrig været problemer :slight_smile: Er det et bestemt selskab du bruger? for så kunne det være en idé at prøve et andet næste gang…Det lyder bestemt ikke som en rar oplevelse, det du har været ude for :frowning:

Jeg var engang ude for, at chaufføren ville have, at jeg slulle placere kattene i bagagerummet - hvilket jeg selvfølgelig nægtede.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Han var bange for, at de skulle have lopper, hvilket jeg kunne berolige ham med, at det havde de IKKE - og så fik jeg da også lov til at tage dem med ind på bagsædet.

Siden den gang fortæller jeg altid, at jeg har kat(te) med i transportkasse og jeg har ingen problemer haft.

Jeg har ikke tænkt over, om jeg venter længere, men det kan da godt være.

Engang benyttede jeg PetCap, men de er blevet alt for hammerdyre til kortere ture, så det har jeg skippet igen.

Jeg håber, din kommende tur til doktor dyr, kommer til at foregå uden problemer.

:kryds::kryds::kryds:

Det er Amager/Øbro jeg bruger, og jeg ved, at det også er den dyrlægerne ringer til, hvis man skal ha en taxa hjem. Hvis jeg har været på Dyrehospitalet, har de ringet til et andet selskab, jeg tror 3 x 35, og der har jeg ikke rigtig haft problemer. Måske blir det ikke aktuelt i denne omgang, men det er lidt trist, at man ikke kan betale sig fra at komme til dyrlægen.

[QUOTE=Eva;222196]Jeg var engang ude for, at chaufføren ville have, at jeg slulle placere kattene i bagagerummet - hvilket jeg selvfølgelig nægtede.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Han var bange for, at de skulle have lopper, hvilket jeg kunne berolige ham med, at det havde de IKKE - og så fik jeg da også lov til at tage dem med ind på bagsædet.

Siden den gang fortæller jeg altid, at jeg har kat(te) med i transportkasse og jeg har ingen problemer haft.

Jeg har ikke tænkt over, om jeg venter længere, men det kan da godt være.

Engang benyttede jeg PetCap, men de er blevet alt for hammerdyre til kortere ture, så det har jeg skippet igen.

Jeg håber, din kommende tur til doktor dyr, kommer til at foregå uden problemer.

:kryds::kryds::kryds:[/QUOTE]

Jeg har også været udsat for, at de ville ha katten om i bagagerummet, og en chauffør der spurgte om de tissede i kassen. Det er øv, at de ikke kan være lidt mere medgørlige. Jeg har altid tæpper og puder i kassen, som i øvrigt ikke er til at tisse så meget i, at det løber ud ; )

Det er det samme selskab som jeg bruger…mærkeligt :?
Har forøvrigt købt en pet-stroller :thumbup: så nu slipper jeg for at tage taxa og at vente på falck (det kæledyrs abonnement er til grin!)

Chaufførerne ser ikke altid så glade ud når de ser transportkasserne :tihi:
Men jeg ordner jo det hele selv . .

Ofte er det fordi at de ikke har fået noget af vide fra centralen, selvom jeg har givet dem besked . .

Der var en der ville ha at de skulle stå omme bagi bilen og jeg sagde ja fordi der var åbent og masser af plads (stationcar)

Drikkepenge får de ikke af mig, hvad skal det til for :?

Hvis de ikke vil have katte med kan de jo bare sige nej :slight_smile:

Gider slet ikke forsøge med taxier og kæledyr, så har et Falck kæledyrsabonnemnet, hvis bilen skulle svigte eller når vi skal have hunden Bingo til dyrlæge- hun er kropumulig mht. bilkørsel.

Jeg har aldrig haft problemer, vi ringer altid til Taxi Nord, og oplyser at der skal katte med. Der kommer en taxi inden 7 minutter, og der er ingen der har protesteret når jeg hat sat dem ind på bagsædet sammen med mig… :thumbup:
Ellers - hvis jeg ved at jeg skal afsted i god tid, ringer jeg dagen før og bestiller - med samme besked. :ok:

Ja I Viborg, da jeg boede der ventede jeg med en dødsyg Fipkat, hvor vira havde angrebet hjernen på katten i et par timer på en taxa.

Jeg tager aldrig mere en taxa med et sygt dyr efter det - og hold op Falck fik skæld ud - det var nemlig via dem vognen kom

MVH

Jeg har aldrig haft problemer med at have kattene med i en taxa :slight_smile: Jeg siger også altid, at jeg skal have katte med, når jeg bestiller. Har dog ligesom andre oplevet, at en chauffør ville have katten i bagagerummet, men jeg sagde bare nej og der var ingen sure miner. Det var en taxa, jeg prajede foran en banegård på vej hjem fra en udstilling, så han var heller ikke helt forberedt på, at der skulle en kat med.

Hos Falck oplever jeg derimod meget ringe service. Godt nok er de forberedt på dyr, men aftaler kan de ikke overholde, så jeg ville ønske, de kunne få seriøs konkurrence til deres kæledyrsabonnement :kryds: Jeg har været kunde hos dem i 9 år og oplever bare, at de bliver dårligere og dårligere til deres fag :mad:, så derfor vælger jeg nogle gange at tage en taxa til dyrlægen i stedet (har ikke selv bil). Det kan f***** ikke passe, at man igen og igen skal ringe til sin dyrlæge for at undskylde, man ikke kan overholde sin tid, fordi Falck ikke dukker op!!! Sidst var det fordi de “havde travlt” med at fjerne en stjålet bil fra en sø. Kan godt se, det var en hastesag fremfor at bringe et sygt dyr til dyrlæge :prut:

Vi har ikke haft problemer med Falck og det med at komme til dyrlægen til aftalt tid. Har dog en enkelt gang ventet 1 time på at komme hjem igen, men ellers plejer de dog at vente, så man får samme bil hjem igen.

[QUOTE=lenschow;222447]Ja I Viborg, da jeg boede der ventede jeg med en dødsyg Fipkat, hvor vira havde angrebet hjernen på katten i et par timer på en taxa.

Jeg tager aldrig mere en taxa med et sygt dyr efter det - og hold op Falck fik skæld ud - det var nemlig via dem vognen kom

MVH[/QUOTE]

Åh, hvor trist, at skulle vente med en dødsyg kat.

Lidt in-sider info, som man sjældent tænker over, når man skal have en taxa…
Amager-Øbro har en stor andel af udenlandske chauffører… og centralen har meget ofte bestillinger fra danskere, hvor det fortælles at der skal hund eller andre dyr med, i håb om at der så kommer en dansk chauffør… chaufførerne (og centralen) er udmærket klar over at dette forekommer og er derfor (desværre!!!) ofte længe om at svare på sådan en tur…

Medgørlig og medgørlig… tænk på, at en chauffør har sin arbejdsplads i bilen - og at kattetis ikke lugter særligt godt samt er vanskeligt at fjerne helt… jeg ville ikke bryde mig om at sidde i stanken i måske 12 timer :slight_smile:
Dertil kommer, at den tid som bruges på evt rengøring af bilen går fra chaufførens effektive arbejdstid - dvs han tjener ikke en krone!

Åh ja… Jan kom ud til et par med TO grand danois forleden - ingen besked fra centralen! Han var simpelthen nødt til at tilkalde en kollega med en større vogn… en Mercedes sedan har sine begrænsninger! :tihi:
Men kunden kunne nu også have tænkt sig en smule om - og have bestilt en stor vogn fra starten… de fleste af os kan jo tænke os til at to GD i en lille Mercer bare ikke rigtig kan lade sig gøre, hvis også der skal være bare en gnist af sikkerhed tilbage…

Der var en der ville ha at de skulle stå omme bagi bilen og jeg sagde ja fordi der var åbent og masser af plads (stationcar)

Generelt sættes enhver baggage i form af kasser og tasker, som kan stå på jorden, om bag i bilen… igen for at undgå at grise bilen mere til end højst nødvendigt… nogle af chaufførerne tænker også i trafiksikkerhed…
Men hav en avis/plastdække med som kassen kan stå på og sørg for at sikre den med sikkkerhedsselen - så er der sjældent vrøvl eller sure miner…

Drikkepenge får de ikke af mig, hvad skal det til for :?

Officielt er drikkepenge indregnet i taksten… men jeg kan fortælle, at drikkepenge er en rigtig god ting for chaufførerne… Jan bruger sine til at spise for - på den måde er han ikke nødt til at køre hjem om aftenen, men kan spise enten på en chaufførrestaurent eller købe en sandwich hos en af de små barer… Drikkepengene holder ham så at sige på gaden og altså til rådighed for kunder… så drikkepenge er en god ting! :slight_smile:

Hvis de ikke vil have katte med kan de jo bare sige nej :slight_smile:

Nej, det kan de faktisk ikke!
Der er nogle af bilerne, som skal holde en vis VIPstandard og der må de ikke tage husdyr med… der er nogle få, hvor chaufføren er allergisk og/eller direkte bange for husdyr - og disse kan få en speciel dispensation hos centralen. Men generelt skal chaufføren tage den tur, som centralen sender - alternativet er at komme bagest i køen i distriktet eller måske endda at blive boykottet på radioen!

[quote=Rimmen;222379]Jeg har aldrig haft problemer, vi ringer altid til Taxi Nord, og oplyser at der skal katte med. Der kommer en taxi inden 7 minutter, og der er ingen der har protesteret når jeg hat sat dem ind på bagsædet sammen med mig… :thumbup:
Ellers - hvis jeg ved at jeg skal afsted i god tid, ringer jeg dagen før og bestiller - med samme besked. :ok:[/quote]

Når man bor på Amager skal man være kontokunde hos TaxiNord før de kommer… De forskellige taxafirmaer har inddelt København (og hele landet for den sags skyld) i forskellige distrikter, hvor kunder primært betjenes af et selskab - og hvor det bestemt ikke er velset, at andre selskaber tager kunderne… Undtagelsen er kontokunder… Eller hvis en chauffør bestilles helt specielt til en tur.
Jan skal fx bestemt ikke holde ind på taxaholdepladsen ved Roskilde st og samle kunder op, hvis han tilfældigvis befinder sig i byen!

Men helt generelt er det en rigtig god ting, at betille dagen før, hvis man ved, at man skal afsted… det giver bla centralen mulighed for at søge turen i længere tid ude hos chauførerne.

Lidt in-sider info, som man sjældent tænker over, når man skal have en taxa…
Amager-Øbro har en stor andel af udenlandske chauffører… og centralen har meget ofte bestillinger fra danskere, hvor det fortælles at der skal hund eller andre dyr med, i håb om at der så kommer en dansk chauffør… chaufførerne (og centralen) er udmærket klar over at dette forekommer og er derfor (desværre!!!) ofte længe om at svare på sådan en tur…

Jeg ved godt de har mange udenlandske chauffører, og fik da også at vide en dag da jeg havde ventet længe, at 5 chauffører havde sagt nej til turen. Da jeg spurgte ham der kom hvorfor sagde han, at nogen siger de har allergi, og at de fleste udlændinge ikke vil køre med dyr. Jeg skal så lige fortælle, at jeg har kørt med udlændinge, og for mig er det ligegyldigt om de er lyse eller mørke, bare de kører mig til dyrlægen.

Medgørlig og medgørlig… tænk på, at en chauffør har sin arbejdsplads i bilen - og at kattetis ikke lugter særligt godt samt er vanskeligt at fjerne helt… jeg ville ikke bryde mig om at sidde i stanken i måske 12 timer :slight_smile:
Dertil kommer, at den tid som bruges på evt rengøring af bilen går fra chaufførens effektive arbejdstid - dvs han tjener ikke en krone!

Enhver kan da se, at en transportkasse med en høj bund er ikke til at tisse over, så er det da en ordentlig tår katten har gemt på.

Generelt sættes enhver baggage i form af kasser og tasker, som kan stå på jorden, om bag i bilen… igen for at undgå at grise bilen mere til end højst nødvendigt… nogle af chaufførerne tænker også i trafiksikkerhed…
Men hav en avis/plastdække med som kassen kan stå på og sørg for at sikre den med sikkkerhedsselen - så er der sjældent vrøvl eller sure miner…

Hvis det er an taxa, hvor jeg har kattene at stå lige bag mig, har jeg intet imod de står der, men kattene hyler jo mere, når de ikke kan se ejeren.

Officielt er drikkepenge indregnet i taksten… men jeg kan fortælle, at drikkepenge er en rigtig god ting for chaufførerne… Jan bruger sine til at spise for - på den måde er han ikke nødt til at køre hjem om aftenen, men kan spise enten på en chaufførrestaurent eller købe en sandwich hos en af de små barer… Drikkepengene holder ham så at sige på gaden og altså til rådighed for kunder… så drikkepenge er en god ting! :slight_smile:

Jeg gir altid lidt drikkepenge, ellers skal det da være en meget sur chauffør.

[quote=Anne-Lykke Elling;224851]

Jeg ved godt de har mange udenlandske chauffører, og fik da også at vide en dag da jeg havde ventet længe, at 5 chauffører havde sagt nej til turen. Da jeg spurgte ham der kom hvorfor sagde han, at nogen siger de har allergi, og at de fleste udlændinge ikke vil køre med dyr. Jeg skal så lige fortælle, at jeg har kørt med udlændinge, og for mig er det ligegyldigt om de er lyse eller mørke, bare de kører mig til dyrlægen.[/quote]

Det er så konsensus hos det firma… andre firmaer har andre retningslinier :slight_smile:
Jan kan faktisk godt tillade sig at sige nej til ture med husdyr - hans bil er VIP :wink: At han så sjældent gør det, er en anden sag… og dyr i kasser eller tasker, jamen dem har han ingen problemer med…
Men - det er jo også i høj grad fordi han ved hvordan fx en kat transporteres…

Enhver kan da se, at en transportkasse med en høj bund er ikke til at tisse over, så er det da en ordentlig tår katten har gemt på.

Ligesom enhver kan se, at der er huller i tasken, hvor en kat kan strinte ud af :wink: Eller at tasken/kassen bliver holdt skævt osv osv…
Det kan godt være at både du og jeg tænker at chaufførene er lettere debil, men tro mig - de ser lidt af hvert og gør sig ind i mellem nogle temmelig besynderlige erfaringer!
Desuden lugter kattetis altså ikke særligt godt, heller ikke selv om det bliver i kassen - og det er som sagt chaufførens arbejdsplads, hvor han skal opholde sig i måske mange timer, efter at kunden har forladt bilen med den stinkende kasse…
(Jan vil fx heller ikke have kunder, der spiser i hans bil… han kan næsten ikke få madlugten væk igen og det giver et direkte kvalmt indemiljø… )

Jeg gir altid lidt drikkepenge, ellers skal det da være en meget sur chauffør.

Netop… jeg giver også altid lidt. Og lidt mere, hvis jeg har fået en god service :slight_smile:
(Der er dog nok ingen af os, som kan slå de russere, som Jan for nogle år siden kørte fra lufthavnen til et københavnsk hotel. Turen kostede 540 kr og russerne gav ham 600 euro, fordi de troede at det var møntsorten her i DK… Han gjorde pænt opmærksom på fejlen - og fik så at vide, at russerne havde fået at vide, hvad en lufthavnstur kostede i euro og at de havde sat de penge af til chaufføren, så han kunne bare beholde overskuddet… For en gangs skyld bar Jan sine kunders kufferter helt ind til receptionsskranken - normalt overlader han den slags til piccolo og dørmænd - men han syntes ligesom at kunderne havde krav på lidt ekstra service :smiley: )

[quote=Ann K;224829]Lidt in-sider info, som man sjældent tænker over, når man skal have en taxa…
Amager-Øbro har en stor andel af udenlandske chauffører… og centralen har meget ofte bestillinger fra danskere, hvor det fortælles at der skal hund eller andre dyr med, i håb om at der så kommer en dansk chauffør… chaufførerne (og centralen) er udmærket klar over at dette forekommer og er derfor (desværre!!!) ofte længe om at svare på sådan en tur… [/quote]

Da jeg boede i KBH og tog taxa til dyrlægen, plejede jeg ved bestillingen at understrege, at det var en kat, jeg skulle have med, og at turen skulle gå til XXX Dyreklinik. Evt. understregede jeg, at katten var renlig og i helt lukket transportboks, for der findes jo folk, som ganske enkelt ikke er vant til katte og tror, at de lugter eller sviner.

Jeg havde aldrig problemer med at få en vogn, og jeg fik ofte udenlandske chauffører, så jeg tror centralen forstod, at det faktisk ikke handlede om at få en bestemt chauffør, men at det jeg sagde var rigtigt nok. :slight_smile:

Jeg har aldrig haft problemer med at ha katte med taxa. Jeg siger meget tydeligt at jeg har kat med i transportkasse og det har ikke været noget problem. En gang ville en taxachauffør ha jeg skulle sætte katten i bagagerummet men jeg sagde at jeg helst ville ha missen på skødet og det sagde han så ikke noget til. En anden gang hvor jeg havde 2 transport kasser med tog jeg et lille tæppe med ud i taxaen og lagde et under den kasse jeg stilte på bagsædet ved siden af mig og jeg tog den anden kasse på skødet - dette gjore taxachauffør så glad at vi lavede en aftale om at han skulle komme og hente mig 20 min senere hvilket han også gjore.

Sjovt at høre om din Jan, og det er da klart, at folk ikke må spise i taxaen, og ligeså må det være forfærdeligt hvis folk kommer til at kaste op og lignende. Gad vide om han er hos Amar/Øbro siden du ved så meget om dem, ha, ha. Skal jeg afsted alene denne gang, prøver jeg at bestille dagen før, så ser vi hvad der sker. Jeg har da også været udsat for flinke chauffører, der endda spørger til dyret og årsagen til vi skal afsted, men er vejret til det og har jeg kun én kat, ja så tar jeg bussen normalt, så jeg undgår sure miner. Det er så ærgeligt at blive udsat for en negativ chauffør. Især hvis katten er syg. Tak for dit svar.