Jeg har ikke bil, og har derfor længe kikket efter en trolley-transport til katte. Desværre har jeg simpelthen ikke kunnet finde en der virker egnet til kat.
Kat I hjælpe?
Jeg har ikke bil, og har derfor længe kikket efter en trolley-transport til katte. Desværre har jeg simpelthen ikke kunnet finde en der virker egnet til kat.
Kat I hjælpe?
Jeg har brugt denne her fra Maxi Zoo. Man kan også tage den på ryggen som en rygsæk - og trolley’ens håndtag kan justeres op og ned. Den er super praktisk - og vi har brugt den en del. Dog vil jeg sige, at den lukkes med lynlåse - som aldrig er gået op, men som jeg er en smule utryg ved.
jeg har en trolley tror den er fra trixie. og når jeg har hele flokken med på tur, bruger jeg min letvægttransportkasse bundet fast på en flyttehund fra harald nyborg.
Dem vil jeg da lige prøve at kikke på.
Der findes mange “pet trolleys”, når man googler Personligt vil jeg foretrække en af denne type: http://www.kruuse.com/da-DK/ecom/Tilbud/prod_281203.aspx
Den ser tilpas sikker ud (i forhold til ‘udbrud’), men er den også til at gå med? Jeg skal kunne gå 2 km. med den…
Normalt har min mand og jeg benyttet transportkasser + ladcykel, ungernes klapvogne eller trækvogn, men en god trolley ville altså være fiks nu hvor børnene er blevet for store til at vi har/vedligeholder klapvogne m.v,
[QUOTE=Løvehjerte;1191763]Den ser tilpas sikker ud (i forhold til ‘udbrud’), men er den også til at gå med? Jeg skal kunne gå 2 km. med den…
Normalt har min mand og jeg benyttet transportkasser + ladcykel, ungernes klapvogne eller trækvogn, men en god trolley ville altså være fiks nu hvor børnene er blevet for store til at vi har/vedligeholder klapvogne m.v,[/QUOTE]
Det vil jeg mene, den er; da den er ganske høj.
Her er der en del forskellige - jeg ville til en hver tid vælge en med bløde hjul, så ikke den larmer sindsygt på ujævnt underlag.
Jeg har en hunde"trailer", kan bæger op til 75 kg, trimmebord på toppen. Kan sættes på en cykel eller trilles.
Skullle jeg udstille kat, ville jeg sætte kattene i deres transportkasse ind i denne og så tage afsted. Den kan fås hos excelent dogs, cotonshoppen mv, Obs findes i 2 str., den lille kan gå igennem alm. døre
Ja, egentlig kunne jeg også sagtens bruge en rygsæk.
Jeg kan se at zooplus har to varianter:
og
Jeg skal i øvrigt ikke bruge den i forbindelse med udstilling (jeg kan godt lide ar kikke på andres katte på udstillinger, men mine egne bliver hjemme) men derimod når turen går til doktor Dyr.
Jeg har lige købt den her:
[QUOTE=NinaA;1191803]Jeg har lige købt den her:
Jo, tak. Jeg vil meget gerne høre din anmeldelse af den.
Jeg ved Trekkie havde en “Klapvogns trolley” på et tidspunkt. Den var ikke siatalersikker. Jeg mener det var Ib, der brød ud af den, så hav lige det i baghovedet, når “lillebror” også skal med
Nej, men den virkede nu heller ikke generelt sikker ifht den lukke måde der var i (men ja, siatalere er nogle opfindsomme små pilfingere)
Ok Jeg kan slet ikke huske, hvordan den var konstrueret, jeg kan bare huske hun kom til en udstilling højrød i hovedet fordi hun havde haft næsten fri kat på p-pladsen :S
Men ja, de er pilfingre… Min elskede taske, som jeg og FinnFrode er meget glade for kan ikke holde en Hildi inde, så nu må jeg nok krybe til korset og erkende mig slået (igen)
[QUOTE=DK Sugieh;1191861]Ok Jeg kan slet ikke huske, hvordan den var konstrueret, jeg kan bare huske hun kom til en udstilling højrød i hovedet fordi hun havde haft næsten fri kat på p-pladsen :S
Men ja, de er pilfingre… Min elskede taske, som jeg og FinnFrode er meget glade for kan ikke holde en Hildi inde, så nu må jeg nok krybe til korset og erkende mig slået (igen) [/QUOTE]
Ja, det er også min bekymring. Særligt i forhold til brite-Willy, faktisk… Han piller ikke, men bryder bare ud vha vilje og bryderkrop. :høhø: Som killing løb han gennem låste kattelemme. Han tog simpelthen bare tilløb og knaldede igennem dem med panden. :S Og da vi kørte fra vores gamle hjem til vores nye hus, brød han ud af transportkassen undervejs, og satte sig og tronede ovenpå flyttelæsset.
Så ja, jeg kan godt være bekymret for sikkerheden i sådan en stof-ting…
[QUOTE=Løvehjerte;1191871]Ja, det er også min bekymring. Særligt i forhold til brite-Willy, faktisk… Han piller ikke, men bryder bare ud vha vilje og bryderkrop. :høhø: Som killing løb han gennem låste kattelemme. Han tog simpelthen bare tilløb og knaldede igennem dem med panden. :S Og da vi kørte fra vores gamle hjem til vores nye hus, brød han ud af transportkassen undervejs, og satte sig og tronede ovenpå flyttelæsset.
Så ja, jeg kan godt være bekymret for sikkerheden i sådan en stof-ting…[/QUOTE]
Og det giver så nogle fantastiake billeder på nethinden af en lille Bulldozer Brite
[QUOTE=Løvehjerte;1191723]Jeg har ikke bil, og har derfor længe kikket efter en trolley-transport til katte. Desværre har jeg simpelthen ikke kunnet finde en der virker egnet til kat.
Kat I hjælpe? :)[/QUOTE]
Har du tænkt dig at transportere alle 4 katte i samme kasse:? Det ville jeg nok finde en smule risikabelt, hvis den ene bliver urolig og “smitter” de andre:S Jeg vil foreslå en vogn at have 4 mindre transportkasser stablet i
Jep, det lader til, at du har fået det rigtige indtryk.
[QUOTE=dkkorat;1191909]Har du tænkt dig at transportere alle 4 katte i samme kasse:? Det ville jeg nok finde en smule risikabelt, hvis den ene bliver urolig og “smitter” de andre:S Jeg vil foreslå en vogn at have 4 mindre transportkasser stablet i
http://www.eventyrsport.dk/transporter-traekvogn-3.html
[/QUOTE]
Nej, jeg har kun brug for at transportere en kat ad gangen. De gange vi har været afsted med flere ad gangen, har jeg brugt trækvogn (børnenes) eller fået min mand til at transportere dem i transportkasser på ladcykel.
Nu har jeg fået den hjem og kigget på den. og mit umiddelbare indtryk er at det er en ok transport taske. Jeg ville ikke turde bruge den til en kat med udbrydertendenser. Det tror jeg ikke gumminettet kan holde til, men ellers virker kvaliteten af tasken til at være fin. Spænderne til bærestropperne er i metal og hjulene virker fine og stabile. Jeg synes faktisk at det er fin kvalitet for pengene. Jeg har ikke testet den med kat i, men det ser ud som om den virker ok som rygsæk. Der er selvfølgelig ikke helt perfekt pasform, men stropperne er fine og lidt polstrede, så de er til at olde ud at have over skulderen.