Tror du på stjernetegn?

[QUOTE=Tea;893755]Tak.

Fandt frem til:

:yikes:

SÅ nysgerrig er jeg heller ikke.[/QUOTE]

Hm. Det er nok lidt ligesom med navneændringer. Det koster også nu - måske fordi det er blevet populært :wink:

Neej, for du har jo skorpionen i ascendanten, og så godt kender jeg dig jo heller ikke :smiley:

[QUOTE=Tea;893755]Tak.

Fandt frem til:

:yikes:

SÅ nysgerrig er jeg heller ikke.[/QUOTE]

Yrk! Jeg kender mit fødselstidspunkt fordi jeg har sådan en ske med det på. Kan være dine forældre også har lavet sådan en dengang? :slight_smile:

Dit stjernetegn - Tvilling
Din placering i dyrekredsen - 3
Din planet - Merkur
Dit element - Luft

Din ascendant - Vædder
Din ascendants placering i dyrkredsen - 1
Din ascendants planet - Mars
Din ascendants element - Ild

Ikke om jeg fatter hvad det betyder. :høhø:

Det holdt lidt hårdt med at finde det med længde- og breddegrader, indtil at jeg faldt over denne side: http://www.astrology.dk/6hus/redskabsskuret/tabeller/geographical_positions_denmark.php

Og det kinesiske
Du er født i Tigerens år og dit element er Ild
I den traditionelle kinesiske kalender er det år: 4683
1986 er Ild-Tigerens år og har polretning Yang
Tigeren hersker over timerne 03.00 - 04.59
Det kinesiske navn for Tiger er HU og er det tredje tegn i den kinesiske dyrekreds.
Tigerens faste element er Træ og Polretning er Yang

Hvor meget klogere blev jeg lige?

Barky - Jeg googlede bare “Århus Længde og breddegrader” og så dukkede svaret op :smiley:

Jeg er forresten vist nok rotte i det kinesiske system :gruble:

Haha ja, sikkert. :slight_smile:

Kan huske at min farmor havde broderet sådan en klokkestreng, med fødselsdato og -tidspunkt (+ vægt, længde og sådan).
Men der var fejl i vægt og fødselstidspunkt. :dokdok: (Undskyld, farmor. :høhø:)

… nu jeg tænker over det, så fandt jeg “barnets bog”, sådan en f.eks. sundhedplejersken skrev noter i når hun besøgte, da jeg ryddede op i min mors ting efter hendes død.
Der kunne det måske stå. :ok:
Så skal jeg bare lige finde ud af hvor jeg mon kan have gemt den. :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Eife;893761]Barky - Jeg googlede bare “Århus Længde og breddegrader” og så dukkede svaret op :smiley:

[/QUOTE]

Heh det havde jeg ikke tænkt på… Jeg slog op på Google Maps og placerede pilen der hvor Fødselsanstalten var. Så står længe/breddeegraderne (koordinaterne) oppe for oven :slight_smile: Så jeg var MEGET præcis L

Til gengæld har jeg kun min egen smuldrende hukommelse at stole på mht fødselstidspunkt… Men jeg mener nu den er god nok :slight_smile:

Ja jeg synes altså også det er morsomt at se på - hvor alvorligt jeg tager det ved jeg ikke helt :smiley:

Vi er netop ved at rydde op og i vores skunk, og gæt hvad jeg fandt :smiley: Mit gamle horoskop!

Som katteopdrætter ved jeg bedre end at tro på stjernetegn. Kuld på 5 killinger der alle fødes indenfor et par få timer - og er vidt forskellige i personlighed.
Jeg tror på genetik og prægning.

Interessant nok har INGEN der har mødt mig og kender lidt eller for den sags skyld meget til mig - nogensinde gættet mit stjernetegn ( med mindre de lige
ved hvornår jeg er født og DET er jo snyd :dokdok:).
“Mit” stjernetegn passer overhovedet ikke til mig. Nogen af dem der har forsøgt at gætte og som kender til stjernetegn bruger så som undskyldning,
at det nok er fordi jeg så har et andet tegn der pårvirker mit første tegn.:doh::besvimer:

Det eneste tidspunkt jeg læser hvad der bliver skrevet om “mit” stjernetegn, er når jeg trænger til et billigt grin. For det er stort set altid lige modsat mig :klapper:

[QUOTE=Teresa Guldager;896330]Som katteopdrætter ved jeg bedre end at tro på stjernetegn. Kuld på 5 killinger der alle fødes indenfor et par få timer - og er vidt forskellige i personlighed.
[/QUOTE]

–men de har forskellig ascendant, med mindre de alle er født stort set samtidig… Dvs, den personlighed de er udadtil er forskellig :wink:
Så tror man på det, kan det godt forklares…

Og forklaringen ang dit, at du har mange andet i horoskopet der trækker i anden retning, er sikkert god nok - dit fødselstegn kan du ikke nødvendigvis bruge til ret meget, når det kommer til stykket. Det du læser i ugebladene er pop, uanset hvordan du vender det - der er nogenlunde lige så meget troværdighed i det som de andre historier i Se og Hør :wink:

Tror man ikke på det er det hvad det er. Jeg står selv med et ben i hver lejr. Men man skal ikke basere sin vurdering på ugebladsastrologi. Det svarer lidt til at basere sin viden om katte på “Se den lille kattekilling”… :smiley: