Twilight sagaen

Uhh jeg er vist blevet godt bidt af de bøger, nu hvor jeg har fået læst Twilight og New Moon, nu venter jeg blot på at Eclipse kommer hjem :smiley:

Det hele startede med at min datter ikke ævlede om andet end den bog pga. hendes veninder var igang med at læse den og den var vist det helt store blandt de unge damer i øjeblikket. Nå men bogen blev købt til den unge dame, og så er det at det farlige sker…hun snakker meget om denne her bog så mor her blev jo nysgerrig…behøver jeg at sige nøjz for en fortælling :thumbup:

Er der andre her som også er blevet “bidt” af bøgerne? :slight_smile:

Nej, men overvejer kraftigt at læse den :slight_smile:

jeg har læst begge bøger, og har været nede og bestille bog nummer tre i arnold busck for 200 kr. hvis man bestille den sparer man nemlig hundrede kroner.

Glæder mig til jeg kan hente den d 7. har fået smittet min underbo med det, hun venter bare på jeg har læst bog nr 3 så hun kan læse den.

Jeg glæder mig også rigtig meget til film nummer 2 i biffen den 29.11.09 :smiley:
:wehuu: Elsker den saga…

Jeg lånte dem af Kira V herinde fra og nøj de blev også slugt… En anelse for meget pladderroman, men kan også godt bare lide at skælde lidt ud på heltinden :smiley:
Kæresten lånte dem bagefter og fik også slugt dem meget hurtigt…

[quote=Eva K;225255]Jeg lånte dem af Kira V herinde fra og nøj de blev også slugt… En anelse for meget pladderroman, men kan også godt bare lide at skælde lidt ud på heltinden :smiley:
Kæresten lånte dem bagefter og fik også slugt dem meget hurtigt…[/quote]

Er nødt til at spørge… SLugt fordi de er gode, eller fordi de er letlæste?? Skulle nemlig ikke så gerne ende med at have læst den i løbet af de første dage på ferien… :slight_smile:

er det den der vampyrfilm der er tale om? Jeg vidste ikke den var som bogserie?

Ja det er det
jeg tror vist det er en bogserie på omkring 4 -5 bøger, og jeg ved der bliver lavet 4 film, med de samme skuespillere.
.

Twilight filmen er løst baseret på bogen af samme navn, så jo der findes en serie på indtil videre 4 bøger, en 5 bog var på vej indtil en eller anden lagde de første 100 sider af manuskriptet ud på nettet som fik forfatteren til at bremse skriveriet. Dog skulle hun vist være gået igang med at skrive bog nr. 5 nu :smiley:

Bøllemissen - Jeg sluger alt :smiley: Men de her blev slugt fordi de var gode… Jeg læser bare meget hurtigt :wink: hurtigst er så vidt jeg husker en 11-1300 ord i minuttet (var det i hvert fald for 9 år siden - er nok blevet bedre siden)
Læs dem på engelsk, er min anbefaling…

Sabrecats - Dejligt at høre at der er en 5’er på vej :slight_smile:

[quote=Eva K;226195]Bøllemissen - Jeg sluger alt :smiley: Men de her blev slugt fordi de var gode… Jeg læser bare meget hurtigt :wink: hurtigst er så vidt jeg husker en 11-1300 ord i minuttet (var det i hvert fald for 9 år siden - er nok blevet bedre siden)
Læs dem på engelsk, er min anbefaling…

Sabrecats - Dejligt at høre at der er en 5’er på vej :)[/quote]

Uhh endnu en hurtiglæser, jeg fik læst twillight og new moon på to aftener lige efter hinanden …så det er en pine at lige vente på at ferie starter så jeg kan komme igang med eclipse og breaking dawn :høhø:

Spørgsmål!

Er bøgerne bedre end filmen? Jeg synes filmen var okay, men på mange måder var den lettere lægeromansagtig / corny nogle steder.

Er bøgerne også det, eller er det en helt anden oplevelse?

[quote=Gry Gressbakken;226225]Spørgsmål!

Er bøgerne bedre end filmen? Jeg synes filmen var okay, men på mange måder var den lettere lægeromansagtig / corny nogle steder.

Er bøgerne også det, eller er det en helt anden oplevelse?[/quote]

Nu kan jeg kun svarer for mig selv, men filmen er ok hvis man ser den før man læser bøgerne :slight_smile:

Filmen twilight er meget løst baseret på bogen af samme navn, bogen har langt flere detaljer med men sådan er det jo med film at skulle de have alt med så ville det blive lange film eller film delt op i flere dele :høhø:

Jeg synes ikke at filmen er ringere af den grund, men helt klart er bøgerne bare langt mere spændende for alt det som filmen (og de kommende film) ikke får med er så i bøgerne :smiley:

Jeg har set filmen først og har nu købt bøgerne på engelsk. Vil sige at det altså er meget billigere at købe dem på engelsk. jeg har købt dem her http://www.play.com
til 5.49 € pr bog!

Jeg har hørt fra Kira som jeg jo lånte bøgerne af at man også godt kan se filmen efter at have læst bøgerne uden at blive skuffet… Jeg har bare ikke gidet… Gider generelt ikke se filmatiserede bøger - vil hellere bruge tiden på at læse bøgerne én gang til (har f.eks. lige læst Eragon-serien igen da jeg opdagede Brisingr på Kira’s hylde :smiley: ) og vil bare generelt hellere læse end at se film…

ARHJ ALTSÅ -ihhaltsåå

Er også en hurtiglæser. Især hvis bogen fanger rigtig godt. :rock: Men det er da lidt træls hvis jeg er færdig med en bog på 2. dagen… :frowning:

Skal bruge en som ikke er ædt om op efter få timer/dage :wink:

Skal da bestemt læse den. Men har altså ikke kuffertplads til 4 bøger -surrender

:høhø:

det handler om prioritet :smiley: jeg slæber altid 3-5 bøger med på ferie -tihi
de er lange og tykke nok, så mon ikke de rækker et par dage eller 5…

[quote=Bølle-missen;226503]ARHJ ALTSÅ -ihhaltsåå

Er også en hurtiglæser. Især hvis bogen fanger rigtig godt. :rock: Men det er da lidt træls hvis jeg er færdig med en bog på 2. dagen… :frowning:

Skal bruge en som ikke er ædt om op efter få timer/dage :wink:

Skal da bestemt læse den. Men har altså ikke kuffertplads til 4 bøger -surrender

:høhø:[/quote]

Jow jow man får slugt 1 bog pr. dag hvis man gør som jeg…sætter sig ned kl. 21-22 stykker efter dagens dont og lægger bogen fra sig når sidste side er læst…så er klokken 3-4 stykker …og vækkeuret ringer kl 6.30 :høhø:

Da jeg havde læst mine feriebøger gik jeg på jagt efter paperbacks hos de lokale mini-markeder. Jeg fandt Twilight på engelsk… Læste den på 1½ dag og hungrede efter den næste… Der står nemlig sådan en lille smagsprøve på den næste bog bagerst. Så nu har jeg været på amazon.co.uk og bestilt de næste/sidste 3 der ind til videre er i serien… :slight_smile:

jeg har købt bog nr tre på dansk, men min underbo fik lov at låne den med på ferie… så glæder mig bare til hun kommer hjem lørdag så jeg selv kan få den med på ferie,

de er gode - og er der nogen i århus der tørster så send en pb - de er klar til genudlån s de har været fremme i usa i over 2 år - af en eller anden grund fik vi ikke rigtig øjnene op for dem. havde hørt om dem på et forum i anden sammenhæng og så dem så i dublin i oktober, til en god pris + de var en del af et køb to får nr 3 gratis. så haps haps. det samme med brisinger - købt i oktober - til 15 euro s