Tyk vs. Tynd

Hvad jeg præcis vil ha ud af dette ved jeg ikke…´

Men jeg er så f***** træt af den hetz der er imod tynde piger… Jeg har selv været en af dem som har fået kommentarer som : Gud hvor er du tynd!

Jeg har ikke anoreksi, og jeg spiser hvad der passer mig… Min krop havde bare ikke lyst til at tage på…

Og hvor fed er den kommentar lige at få ??

Jeg går sku da heller ikke over til dem med lidt ekstra på sidebenene og siger: Gud hvor er du tyk!

Og hvad er forskellen egentlig ?? INGEN!!! Jeg ved at jeg var tynd, og den tykke pige ved da også hun er tyk… Men det er åbenbart kun den ene vej det må nævnes!!!

Vi lidt respekt for os der meget små!

Men husk søde kattegale… Om i vejer 40 eller 400 kg så siger jeg ikke at det er netop JER der kommer med disse kommentarer…!

Det kender jeg alt alt for godt !! Da jeg var yngre fik jeg de kommentar altid … Det var ikke sjovt :(. Jeg blev altid så ked af det… Fik det skudt over jeg var sådan.
Min søster er ultra tynd, og hun får det også at vide altid. Engang blev en læge ved med at påstå at hun havde anorksi. Det var så også sidste gang hun var hos den læge

[quote=Saphiira;467961]Det kender jeg alt alt for godt !! Da jeg var yngre fik jeg de kommentar altid … Det var ikke sjovt :(. Jeg blev altid så ked af det… Fik det skudt over jeg var sådan.
Min søster er ultra tynd, og hun får det også at vide altid. Engang blev en læge ved med at påstå at hun havde anorksi. Det var så også sidste gang hun var hos den læge[/quote]

tror der er mange der er alt for fokuseret på anoreksi nu om dage…

Håber virkelig det bedste for alle tynde piger! Jeg selv endte med at tage på da jeg fik noget medicin for noget helt andet… Det ændrede åbenbart mit stofskifte, og indtil videre har jeg taget 10 kg på, på 3 måneder :thumbup:

Det er virkelig dejligt ikke at være skind og ben mere i nutidens danmark!

Jeg må indrømme det oftest er “normalvægtige” der kommer med kommentarere - nu er jeg overvægtig og jeg taler generelt ikke om andres vægt. Det tvivler jeg også på andre overvægtige gør - netop fordi de ved at det ligesom åbner for det emne :S Og det gider man ikke.

Jeg tror generelt det er nogle menneskers trang til at sætte folk i bokse, og deres behov for at rette folk ind så de passer ind i disse bokse… Men jeg ved det ikke…

Om man er undervægtig eller overvægtig tror jeg er to vidt forskellige ting…

De fleste overvægtige har et “problem” med mad - i forhold til de spiser for meget eller forkert…
Mange undervægtige tror jeg egentlig ikke har problemer med at spise. Men det er noget “fysisk”… Men jeg har aldrig før tænkt over det.

[quote=Abaddon;467971]Jeg må indrømme det oftest er “normalvægtige” der kommer med kommentarere - nu er jeg overvægtig og jeg taler generelt ikke om andres vægt. Det tvivler jeg også på andre overvægtige gør - netop fordi de ved at det ligesom åbner for det emne :S Og det gider man ikke.

Jeg tror generelt det er nogle menneskers trang til at sætte folk i bokse, og deres behov for at rette folk ind så de passer ind i disse bokse… Men jeg ved det ikke…

Om man er undervægtig eller overvægtig tror jeg er to vidt forskellige ting…

De fleste overvægtige har et “problem” med mad - i forhold til de spiser for meget eller forkert…
Mange undervægtige tror jeg egentlig ikke har problemer med at spise. Men det er noget “fysisk”… Men jeg har aldrig før tænkt over det.[/quote]

Det tror jeg du har ret i… Synes bare det virker som om der er en generel holdning om at tykke må man INTET sige til men tynde er det okay at “svine” til… desværre… :confused:

At bruge orderne tykke og tynde er for at dele det nemmest op. Folk med lidt ekstra på sidebenene er jo ikke tykke, ligesom at folk med en lille røv heller ikke er tynde bare pga det… Jeg tror godt du (og andre) ved hvad jeg mener :slight_smile:

[quote=Babyrex;467975]Det tror jeg du har ret i… Synes bare det virker som om der er en generel holdning om at tykke må man INTET sige til men tynde er det okay at “svine” til… desværre… :confused:

At bruge orderne tykke og tynde er for at dele det nemmest op. Folk med lidt ekstra på sidebenene er jo ikke tykke, ligesom at folk med en lille røv heller ikke er tynde bare pga det… Jeg tror godt du (og andre) ved hvad jeg mener :)[/quote]

Det har du ret i…:slight_smile:

Er glad for at du forstår hvad jeg mener :wink:

Er nemlig ikke ude på at skabe ballade med sådan et emne her… Det jeg ønsker er bare lidt fokus på det, så der kunne blive en smule mere ligestilling imellem det…

Både folk med anoreksi og dem som grov-æder burde begge få proffesionel hjælp, så dem jeg hentyder til er os almindelige, som har lidt ekstra eller mangel på samme… Det kan nemlig nemt skyldes gener :slight_smile:

Ikke nu igen :frowning:

-engel-engel

Man behøver jo ikke at deltage…

Jeg arbejder sammen med en, der e rtynd og ikk tager på. Hun er ogs¨rigtig træt af at blive spurgt blandt andet til jobsamtaler om hun har anoreksi…

jeg tror også, at det støder dem, fordi de spiser normalt, men ikke kan tage på… Det kan jo også være frustrerende i sig selv…og når folk så kommentere at man er tynd, og nogle endda antager man har anorksi… Det er heller ikke sjovt…

Jeg er ret hærdet, for når man arbejder med børn bliver man altså spurgt om ALT… På den ene side er det enormt befriende - på den anden side, går det jo også ret tæt på personligt.

Tror ikke at mennesker bevidst siger det. Tror der kan være flere grunde til folk spørger… Interesse - mangel på viden… osv…

Et “bevis” på ikke alle mener de, lidt onde, ting de får sagt:

En af mine elever spurgte mig engang “Gitteee… hvorfor har du egentlig to hager?”… PAFGitte - “Det er fordi jeg er tyk… Så kan man godt få to hager…” Elev:" Hmm… Det tror jeg ikke… Min mor er tynd… Hun har også to hager…" Gitte: Man kan også få det når man bliver ældre…

Gudesvaret fra eleven: Øv. Jeg gad godt have to hager…

[quote=Abaddon;468239]Jeg er ret hærdet, for når man arbejder med børn bliver man altså spurgt om ALT… På den ene side er det enormt befriende - på den anden side, går det jo også ret tæt på personligt.

Tror ikke at mennesker bevidst siger det. Tror der kan være flere grunde til folk spørger… Interesse - mangel på viden… osv…

Et “bevis” på ikke alle mener de, lidt onde, ting de får sagt:

En af mine elever spurgte mig engang “Gitteee… hvorfor har du egentlig to hager?”… PAFGitte - “Det er fordi jeg er tyk… Så kan man godt få to hager…” Elev:" Hmm… Det tror jeg ikke… Min mor er tynd… Hun har også to hager…" Gitte: Man kan også få det når man bliver ældre…

Gudesvaret fra eleven: Øv. Jeg gad godt have to hager…

[/quote]

-LOL-LOL-LOL

Børn er bare en Guds gave…

:hjertehop:

Jeg var ret ked af at jeg var meget tynd da jeg var ung teenager og jeg følte mig kejtet fordi jeg var høj og tynd og fik netop tit den der “EJ! -hvor er du tynd!”
-Nu er jeg super glad for at jeg er tynd og høj og får tit komplimenter for det. Jeg hører ikke de der negative kommentarer længere. Det kommer helt sikkert også an på hvordan man selv har det med det, jeg er stolt og kan godt lide at klæde mig flot i stedet for at dække mig til med store bukser og bluser.
:slight_smile:

[quote=Kylesa;468249]Jeg var ret ked af at jeg var meget tynd da jeg var ung teenager og jeg følte mig kejtet fordi jeg var høj og tynd og fik netop tit den der “EJ! -hvor er du tynd!”
-Nu er jeg super glad for at jeg er tynd og høj og får tit komplimenter for det. Jeg hører ikke de der negative kommentarer længere. Det kommer helt sikkert også an på hvordan man selv har det med det, jeg er stolt og kan godt lide at klæde mig flot i stedet for at dække mig til med store bukser og bluser.
:)[/quote]

:inlove::inlove::inlove:

Uanset, om man er tyk eller tynd - betyder det rigtig meget at man har det godt med sig selv.

:slight_smile:

Og tøj kan gøre en himmelvid forskel på, hvordan man ser ud - uanset, om man er tyk eller tynd - skader det aldrig at være velklædt.

:inlove::inlove::inlove:

Undskyld, jeg håber, at det er OK, at jeg spørger:
Hvordan er dette et “Barskt Emne”?
Der er intet om vold og katte-pineri i tråden.
Det er et følsomt, personligt emne, men barskt?
:?

En grund tila t folk spørger kan også være omsorg… Et meget tyndt menneske ser ikke sund ud… og hvis man så som tynd ikke spiser ordentligt, bliver man endnu mere usund at se på. Så af omsorg og ren bekymring! Det vil jo aldrig være for ar være ond at det siges!

Så er sætningen “Har du anoreksi?!” nok ikke den bedste at starte ud med. Tror ikke det handler om omsorg og bekymring, men om misundelse eller ubehag over at se en der er så tynd. Man kunne jo starte ud med at spørge hvordan det går eller sådan noget…
tror også trådstarter taler om folk som man ikke rigtig kender der kommer med den slags kommentarer. -Og det føles meget grænseoverskridende og krænkende.

Nogle (dumme) mennesker går og tror, at de har ret og pligt til at irettesætte og korrekse hele verden. Ofte har de en ret kort målestok mht, hvad der er inden for det normales rammer.

Overvægt, undervægt, kunnen og evner, holdninger, spisevaner - de vil helst have, at vi allesammen er ganske ens.

Hvorfor de ikke kan rumme mangfoldigheden tør jeg knap gisne om.

Måske er de selv blevet “banket på plads” tidligt i livet, og er derfor meget vrede over os, der træder udenfor rammen eller mønstret.

Om du er vegetar, læsehest, tyk/tynd, katteven, klæder dig i glade farver i en tid, hvor alt “skal” være sort i sort, så skal du nok få at høre for det.
Det får mig til at blive rigtig irriteret på “fælles-flok-Danmark”, for det betyder enshed i stedet for lighed.