[QUOTE=Ann R;1119306]Det var bare eksempler. Jeg har købt alt muligt fra kamera og el tandbørster over hårfarve og vægure til pillpockets hos amazon. Alt sammen til ca halv pris af den danske.
Husk bare at engelske stik ser anderledes ud end danske, så enten skal du skifte stikket ud eller lige købe en adapter til en tier eller deromkring :)[/QUOTE]
Mere tak… jeg skal ind og lure på ting derinde senere - og så må vi se, om jeg får købt noget… elsker at spare penge :engel2:
hvis man skal prøve med kastanje tricket tror jeg at det ville være en ide at sy kanaler i dynen sådan så de ikke render ned i den ene ende alle sammen.
hvad med en ris dyne ? efter samme princip som de der mikroovns ting. det pakker jo tæt så den behøver ikke være så tyk som en alm dyne. og købes ris i store sække er det ikke dyrt. men måske for kompakt.
hvis man gerne vil have noget volumen og formbarehed sammen med vægt tænker jeg måske LECA sten, for krøyer kugler vejer jo minimalt.
ifht hoved pude så har jeg en tempur og en alm ovenpå- så er der stabil højde og forbarhed samtidig.
Sikke en lang tråd det blev til. Chili sørgede jo for at sabotere min netadgang i går, så jeg har slet ikke set den igen før nu
Jeg faldt over puden, fordi jeg var i gang med at researche ammepuder med henblik på at anskaffe en til en veninde, der snart skal føde. Oprindeligt havde jeg overvejet at få Brita til at sy en med krøyerkugler i, men så så jeg en masse steder på nettet, at folk sagde, de blev alt for varme. Til gengæld anbefalede flere flossflake. Da jeg søgte på det, fandt jeg siden.
Så jeg kunne forestille mig, at krøyerkugler også kunne blive for varme at ligge med i sengen en hel nat. Måske det kunne være rart om vinteren, men jeg tror nu nok, jeg ville foretrække, at det var mere køligt i det.
Jeg har købt fra .com siden - vældig billigt - troede jeg. Så jeg har lært lektien. Alt i alt blev de “billige” ting 2-3 gange så dyre… Amazon går vist aldrig udenom told kontrollen…
Ja, Amazon skriver jo så pænt uden på deres pakker med STORE bogstaver hvor det er fra. Og jeg tror der er en medarbejder ansat i tolden til at stå og sortere samtlige Amazon.com pakker fra Jeg har heller aldrig oplevet en pakke fra Amazon.com smutte under radaren. Massevis af andre ting, men ikke Amazon. I det hele taget synes jeg at ting fra USA nemmere bli’r stoppet af tolden end fra andre lande. Jeg har købt bunkevis af ting fra Hong Kong og Japan - også langt over de 80 kr - uden de er blevet stoppet. Men en snoldet neglelak til måske 90 kr fra USA… Haps!
Sydkorea er forresten vist osse på listen over “haps” lande. Dengang jeg købte dukker beregnede jeg altid prisen efter hvad en kom til at koste INCL told/moms. Jeg tror kun der var en enkelt eller to der røg under radaren dengang. Og der snakkede vi altså 5-600 kr oven i…
Jo, det kan være - men fragten alene løber nemt op over 100 kr. fra Amazon.com. Og du takseres af det fulde beløb du har betalt - inklusive fragt. Op til 100 $ er der ingen told, men der er stadig 25% moms - og postvæsenet skal ha’ 160 kr for at regne told/moms ud og skrive det på…
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1119713]Ja, Amazon skriver jo så pænt uden på deres pakker med STORE bogstaver hvor det er fra. Og jeg tror der er en medarbejder ansat i tolden til at stå og sortere samtlige Amazon.com pakker fra Jeg har heller aldrig oplevet en pakke fra Amazon.com smutte under radaren. Massevis af andre ting, men ikke Amazon. I det hele taget synes jeg at ting fra USA nemmere bli’r stoppet af tolden end fra andre lande. Jeg har købt bunkevis af ting fra Hong Kong og Japan - også langt over de 80 kr - uden de er blevet stoppet. Men en snoldet neglelak til måske 90 kr fra USA… Haps!
Sydkorea er forresten vist osse på listen over “haps” lande. Dengang jeg købte dukker beregnede jeg altid prisen efter hvad en kom til at koste INCL told/moms. Jeg tror kun der var en enkelt eller to der røg under radaren dengang. Og der snakkede vi altså 5-600 kr oven i…[/QUOTE]
Min erfaring er at det kommer helt an på, hvem du køber fra i USA. Især mindre ting fra ebay, den type der ligger i kuverter i stedet for pakker og bliver sendt fra småhandlende eller private. De smutter som regel igennem. Mindre handlende også. Min mineralmakeup gør som regel også, det er sådan lidt tilfældigt. Amazon er kendt og de gemmer ikke deres navn - så ja, de bliver taget.
Ting hvor jeg oplever det som 100% sikkert bliver snuppet er pakker fra det fjerne østen. Kina, Thailand, Indien, Hong Kong. Nok fordi der smugles mere grumme ting fra de lande, lige fra narko til kopivarer? Bare et gæt…
Netop, det er beløbet INCL fragt man betaler moms af. Fuldkommen gak i øvrigt. Og det er egentlig ikke så meget momsen jeg er irriteret over at skulle betale… men de der 160 kr oveni, uanset om det så kun er 20 kr man skal af med i moms… DE p*sser mig af!
[QUOTE=Ann R;1119716]
Min erfaring er at det kommer helt an på, hvem du køber fra i USA. Især mindre ting fra ebay, den type der ligger i kuverter i stedet for pakker og bliver sendt fra småhandlende eller private. De smutter som regel igennem. Mindre handlende også. Min mineralmakeup gør som regel også, det er sådan lidt tilfældigt. Amazon er kendt og de gemmer ikke deres navn - så ja, de bliver taget.
Ting hvor jeg oplever det som 100% sikkert bliver snuppet er pakker fra det fjerne østen. Kina, Thailand, Indien, Hong Kong. Nok fordi der smugles mere grumme ting fra de lande, lige fra narko til kopivarer? Bare et gæt…[/QUOTE]
Sjovt, min erfaring med østen er stik modsat, jeg tror endnu aldrig jeg har haft noget fra Hong Kong der er blevet stooppet i tolden, og jeg har købt RIGTIG meget derfra
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1119731]Netop, det er beløbet INCL fragt man betaler moms af. Fuldkommen gak i øvrigt. Og det er egentlig ikke så meget momsen jeg er irriteret over at skulle betale… men de der 160 kr oveni, uanset om det så kun er 20 kr man skal af med i moms… DE p*sser mig af!
Sjovt, min erfaring med østen er stik modsat, jeg tror endnu aldrig jeg har haft noget fra Hong Kong der er blevet stooppet i tolden, og jeg har købt RIGTIG meget derfra
Måske de blacklister enkelte adresser? L[/QUOTE]
Eller osse er de mistænksomme på en anden måde i Jylland
Nej, jeg ved det kke. Tilfældigheder. Hvem man handler med, måske?
Og ja - de dér 160 kr irriterer mig også vildt. Det er en meget høj pris, synes jeg.