Udstillingskarantæne?

Bare man nogenlunde kan rette sig efter sluttidspunkten på show indbydelsen, så er det ok for mig.:slight_smile:
Vi kender alle betinelsen når vi tilmelder.

Der kæden hopper lidt af er når dette tidspunkt overkrides væsentlit, hvilket heldigves er meget sjældent, men har du tilmeldt dig et show, som officelt slutter kl. 18.00, men som trækker ud til over kl. 19.00 så kan jeg godt forstå utålmodigheden. Her må man også forvente at publikum ikke er tilstede længere, da udstillingen jo ifl. annoncering og spiseseddel er lukket. Går man i dette tilfælde før sceneshow er færdig bør det ikke udløse straf, da dette må siges at være arrangørenes fejl at tiden er skredet.

Omvendt er det jo skønt når lting klapper og showet slutter tidligere end forventet :thumbup: I søndags fik vi da lov at gå før kl. 16.30 i stedet for kl. 18.00 som annonceret, og når man har 2 timer hjem, var det som en gave - Tak for det Jyrak :slight_smile:

Jamen, det har du da fuldstændig ret i Vivi men nu ER det her jo et debatforum - hvor vi ikke altid er enige - og jeg har vel også ret til at have en mening.

Synes bare, at man skal tage tingene der hvor de hører hjemme - så er der en chance for at blive hørt og at få lavet om på det, man er utilfreds med ![/QUOTE]:

Tut, nu er det ikke kun på de danske udstillinger reglerne gælder - -reglerne er ens på alle andre katte udstillinger,- og det gode ved det er, at man kan se hvornår en udstilling starter og slutter, så man kan tilrettelægge sin transporttid efter det! Det kan måske også være godt for “udstillings-folket” at vide, hvor man så i udlandet evt. må booke hotel !

Cats og Conni der har været på uendelig mange udstillinger!:tihi:

[QUOTE=Wijelo;1088246]Bare man nogenlunde kan rette sig efter sluttidspunkten på show indbydelsen, så er det ok for mig.:slight_smile:
Vi kender alle betingelsen når vi tilmelder.[/QUOTE]

Det gør vi… og jeg synes faktisk at klubberne altid har været gode til at tage hensyn netop til enkelte udstillere, som fx pgr deres transport har nogle særlige behov.
Jeg har også oplevet en udstiller, som blev mere og mere (feber)syg på en udstilling, fik lov til at pakke sine katte og tage hjem tidligt på eftermiddagen.
Der skal være plads til den slags hensyn!
(En enkelt gang har jeg endda som standhaver fået klubbens hjælp til at pakke standen sammen og ud i bilen, sådan at jeg var klar til at køre lige så snart sceneshowet var slut - havde nemlig sagt ja til at få en dommer frem til hendes fly samme aften i Købehavn, men det krævede at vi kørte senest kl 17 :slight_smile: Normalt må standene ikke pakke sammen før udstillingen er officielt slut… )

Nå…
Det værste er næsten, at man får et blik uden lige, hvis man tillader sig at påpege det forkerte, når man ser andre smutte afsted før tid…

At UDSTILLERNE er ved at dratte ned af stolen af træthed…?? Ai det er dog for meget! Lige netop det argument gider jeg ikke høre! Vi andre starter allerede fredag kl. 14,00 med at knokle på at få selve udstillingen op at stå! Denne gang var vi i hallen til 23,30 fredag aften! Vi er de sidste der går om søndagen! Jeg slap folk løs søndag kl. 16,10 denne gang (officiel lukketid kl. 18,00) - vi var selv færdige med at pakke sammen kl. 19,00, Jeg gider ikke høre om hvor trætte lige netop udstillerne er. Stewarderne går og går og går til de næsten ikke kan løfte fødderne mere, tit begge dage. Uden at pivse - jeg har stor respekt for deres indsats. Men jeg gider altså ikke høre om hvor trætte udstillerne er… De sniger sig ikke ud af bagdøren fordi de er blevet trætte. De sniger sig ud af bagdøren fordi de keder sig, fordi de blæser højt og flot på reglerne, fordi de ikke har noget nomineret osv. - og de gør det længe inden den officielle lukketid. Det er dem, vi taler om. Den udenlandske udstiller vi fangede i lørdags gik over en halv time før den offentliggjorte lukketid - igen-igen. Hun var med garanti ikke mere træt end vi andre var…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1088322]At UDSTILLERNE er ved at dratte ned af stolen af træthed…?? Ai det er dog for meget! Lige netop det argument gider jeg ikke høre! Vi andre starter allerede fredag kl. 14,00 med at knokle på at få selve udstillingen op at stå! Denne gang var vi i hallen til 23,30 fredag aften! Vi er de sidste der går om søndagen! Jeg slap folk løs søndag kl. 16,10 denne gang (officiel lukketid kl. 18,00) - vi var selv færdige med at pakke sammen kl. 19,00, Jeg gider ikke høre om hvor trætte lige netop udstillerne er. Stewarderne går og går og går til de næsten ikke kan løfte fødderne mere, tit begge dage. Uden at pivse - jeg har stor respekt for deres indsats. Men jeg gider altså ikke høre om hvor trætte udstillerne er… De sniger sig ikke ud af bagdøren fordi de er blevet trætte. De sniger sig ud af bagdøren fordi de keder sig, fordi de blæser højt og flot på reglerne, fordi de ikke har noget nomineret osv. - og de gør det længe inden den officielle lukketid. Det er dem, vi taler om. Den udenlandske udstiller vi fangede i lørdags gik over en halv time før den offentliggjorte lukketid - igen-igen. Hun var med garanti ikke mere træt end vi andre var…
VH
Susanne[/QUOTE]

Verdens løn er utak … jeg var selv stævnearrangør i nogle år i en rideklub - og fik kørt stævnerne rigtigt godt i gang (der blev mange x fordoblet deltager antal mv.) … der var såååååå meget arbejde i det både før, under og efter… men der er altid brokhoveder, som ikke kan se ud over deres egen lille næsetip - super ærgerligt for jer, som de faktisk burde klappe på skulderen!

På enhver udstilling er der folk med fysiske problemer, som gør at enhver kan forstå hvis de bliver trætte før vi andre. Det er bare aldrig dem, der sniger sig ud af bagdøren… :slight_smile: Og jeg vil da gerne rose langt størstedelen af udstillerne - de 98-99% - for helt automatisk bare at blive til det er slut og uden nogensinde at brokke sig, for det er virkelig kun ganske få der ikke rigtigt forstår denne del af regelsættet. Jeg synes det er respektløst for de nominerede katte at begynde at snige sig ud når best in show starter bare fordi man ikke selv har noget nomineret. Vi kan køre best in show om søndagen på en time - så kan man selv regne ud hvor meget længere man skal sidde og keeede sig på sin stol inden man må gå :wink: Lørdag har vi ofte men ikke altid breed bis OG altid endvidere best of best - der skal vi bruge omkring 1 time 25 minutter. De stakkels stewarder jages rundt med i den tid, men aldrig nogensinde pivser de. De bider tænderne sammen og gør arbejdet færdigt - det er ikke uden grund jeg praler af at vi har Europas bedste, for det synes jeg vi har - både mht. færdigheder og arbejdsmoral. Og vi har også de bedste udstillere :slight_smile: Faktisk har Dieter Filler igår skrevet og rost ikke bare selve udstillingen som vi fik skruet sammen, men også de danske udstillere for at kunne finde ud af at komme med sine katte og i det hele taget bidrage med en dejlig stemning - og jeg er fuldstændigt enig med ham :thumbup:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1088322]At UDSTILLERNE er ved at dratte ned af stolen af træthed…?? Ai det er dog for meget! Lige netop det argument gider jeg ikke høre! Vi andre starter allerede fredag kl. 14,00 med at knokle på at få selve udstillingen op at stå! Denne gang var vi i hallen til 23,30 fredag aften! Vi er de sidste der går om søndagen! Jeg slap folk løs søndag kl. 16,10 denne gang (officiel lukketid kl. 18,00) - vi var selv færdige med at pakke sammen kl. 19,00, Jeg gider ikke høre om hvor trætte lige netop udstillerne er. Stewarderne går og går og går til de næsten ikke kan løfte fødderne mere, tit begge dage. Uden at pivse - jeg har stor respekt for deres indsats. Men jeg gider altså ikke høre om hvor trætte udstillerne er… De sniger sig ikke ud af bagdøren fordi de er blevet trætte. De sniger sig ud af bagdøren fordi de keder sig, fordi de blæser højt og flot på reglerne, fordi de ikke har noget nomineret osv. - og de gør det længe inden den officielle lukketid. Det er dem, vi taler om. Den udenlandske udstiller vi fangede i lørdags gik over en halv time før den offentliggjorte lukketid - igen-igen. Hun var med garanti ikke mere træt end vi andre var…
VH
Susanne[/QUOTE]

Det er ingen hemmelighed at dem der trækker læsset på udstillingerne yder en kæmpe indsats men derfor kan det godt være rigtigt det jeg skriver.

Nu er der forskel på om man er træt fordi man har knoklet rundt hele dage/weekenden og man måske kun har været ved dommer 1 gang.

Hvis jeg “bare” er udstiller så kan det da være kedeligt og jeg derfor føler mig træt, men hvis jeg har været steward så er jeg TRÆT.

Udstillertræt er bare noget HELT andet end stewardtræt (og tør slet ikke tænke på arrangørtræt!)

Igen - man kender ‘besøgstiden’ inden og ved tilmelding, så hvis en lang dag er så stort et problem burde man ikke så ikke helt undlade at tilmelde? Og jeg tænker, hvis man har kat(te) der skal deltage i sceneshowet, så kan man vist godt klare den time eller så mere eller hvad?

Det er ingen hemmelighed at jeg er en af dem som er ved at falde af stolen til sidst.
Men vi er stadigvæk nogle af de sidste som forlader hallen.
jeg synes det er respektløs at snige sig ud inden udstillingen er færdig både over for klubben men også over for sine medudstiller.

Jeg synes faktisk det er dejligt som totalt novice indenfor dette område, at få disse ting belyst og jeg må ærlig indrømme, at nu forstår jeg godt hvorfor man bare har at blive, når først man har tilmeldt sin kat, at gå før ville være respektløst :slight_smile:

Et lille pip fra mig som jeg ikke håber nogen bliver sur over… Det er reel undren… Hvis et af argumenterne for at man ikke må gå før man får lov at der er åbent for betalende publikum til kl. 18.00, hvorfor bliver der så “givet fri” kl. 16.10? Jeg ville da være noget træt af at være kommet 15.45, betalt for at komme ind, og så pakker alle sammen 25min senere :surrender1: Eller hvornår bliver der lukket for publikum?

Da det er søndag, der her tales om, lukkes der for entrekassen kl 15 og herefter er der gratis adgang.

Derudover mener jeg godt nok det er usportsligt og ret uhøfligt at forlade hallen mens andre har deres katte oppe på scenen.

Nå, men vi prøver da bare lige at formidle igen! Én gang til for Prins Knud:

Prøv nu lige at bruge bare lige 30 sekunder på at læse den information, I får. Der står helt klart og tydeligt at der er åbent for publikum til kl. 16,00… OK?
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1087171]Én udenlandsk udstiller, der har for vane at se lidt løst på den del af FIFe show rules, gik før tid igen og får en venlig hilsen fra Felis Danica via 1. DEKZV. Så vidt jeg llige husker koster det 6 måneders time out VH
Susanne[/QUOTE]
Hvis det koster 6 måneders udstillings time out så må jeg konstatere at det er en tom trudsel for mig i og med at der fra jeg var i Fredercia ikke ligger en udstilling som jeg planer på at udstille på alligevel i og med de ligger for langt væk eller jeg ingen kat har som er udstillingsklar de næste mange måneder. Den næste mulige udstilling så vidt jeg kan se ligger et sted udi 2014. Hvis straffen ikke er andet er den vist ikke særlig virkningsfuld for dem der er lidt løse i moralen.

Tjaaa nu er vi jo en hel del som meget gerne vil deltage i WS 2013 til oktober, så her er “truslen” vel meget reel…

Jamen at det ikke er en reel trussel for dig, ja det er jo fint for dig - men der er altså en helt del mennesker som udstiller flere gange om året, så heldigvis tager denne “trussel” alvorlig

Bare en skam at man er nødtil at ty til trusler :frowning:

Hvad synes du så straffen skal være?
VH
Susanne