Det er desværre ikke første gang der bliver begået selvmord vha. tiger her i landet: http://www.jv.dk/artikel/671251:Indland--31-aarig-mand-aedt-af-tigre
Der nævnes af flere, at “folk er dumme”. Ja, dem er der en del af, og når de så i TV ser fuldvoksne tigre sammen med mennesker (der er de der munke, og så er der en mand, der bare er tiger-tosset) - så tror de, at det kan alle da gøre, det ser jo så nemt ud.
Når det er sagt, så mener jeg også, at han har villet begå selvmord, og da er det svært at stoppe folk. Han har næppe været ved sine fulde fem, syg, påvirket, og måske oven i det ikke så klog.
At det skal fylde så meget i TV… siger alt om vor tids åndelige fattigdom.
… og lur mig om Zoo ikke får flere gæster i de nærmeste dage - der vil se “bæsterne” :rulleøjne:
[QUOTE=Battlestar;893478]du har ret … folk er sgu for dumme…
HVEM finder frivilligt på at tage bare i NÆRHEDEN af et land berømt og berygtet for at tage gidsler og tilbageholde folk og slå dem ihjel efter forgodtbefindende ?[/QUOTE]
Hvis vi snakker om den danske sejlerfamilie, så er jeg enig. Men de to der sidder og rådner dernede lige nu er jo to helt almiondelige sømænd fra et fragtskib. Det ER nuengang den hurtigste vej for rederierne at sejle gennem Adenbugten… Og jeg vil gerne se den menige matros der nægter at sejle med. “Pænt farvel, du står bare af her og du skal ikke bryde dig om at komme rendende efter flere jobs her…”
Så frivilligheden i dette tilfælde er vist sådan … lidt til diskussion.
Men ferierejsende og turister? DE be’r om problemer!
Sikkert - den får jo ikke for lidt i avisen med “glubske bæster” og “morderiske vilddyr”
Det er da tragisk for den unge mand og hans familie - men det ændrer nu ikke mit syn på tigre.
Jeg synes stadig, at det er nogle pragtfulde, smukke dyr
[QUOTE=TrekkieGrrrl;893966]Hvis vi snakker om den danske sejlerfamilie, så er jeg enig. Men de to der sidder og rådner dernede lige nu er jo to helt almiondelige sømænd fra et fragtskib. Det ER nuengang den hurtigste vej for rederierne at sejle gennem Adenbugten… Og jeg vil gerne se den menige matros der nægter at sejle med. “Pænt farvel, du står bare af her og du skal ikke bryde dig om at komme rendende efter flere jobs her…”
Så frivilligheden i dette tilfælde er vist sådan … lidt til diskussion.
Men ferierejsende og turister? DE be’r om problemer![/QUOTE]
Lige mine tanker Trekkie…
[QUOTE=Eva;894005]Sikkert - den får jo ikke for lidt i avisen med “glubske bæster” og “morderiske vilddyr”
Det er da tragisk for den unge mand og hans familie - men det ændrer nu ikke mit syn på tigre.
Jeg synes stadig, at det er nogle pragtfulde, smukke dyr[/QUOTE]
Nej, og i dag stod der på forsiden “De legede med liget”… Ja, det er rovdyr! De har ikke evnen til at føle empati, de ER vilde dyr! En kat leger også med musen på grusom vis indtil den får lov at dø.
For en måneds tid siden var den gal i en svensk dyrepark hvor en dyrepasser blev dræbt af ulve, som hun oven i købet havde opfostret… Og var det sidste år i Orlando at en kvindelig træner blev dræbt af en spækhugger? Vilde dyr bør betragtes som vilde dyr.
Men er stakkels hans familie! Og stakkels dyrepassere at finde liget.
Så blev de da aktiveret lidt
Se det synes jeg så er en smule upassende, ved godt det er tæske sort humor, meen…den er lige grov nok…men kan jo se på sin signatur, at du er en skarptandet indlægshaj
Kom lige til at tænke på en af kloge Piet Heins GRUK:
Den der kun ta’r spøg for spøg
og alvor kun alvorligt
han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt
Det minder mig lidt om følgende vits:
Børnene i 5.klasse sad og så en film fra det gamle Rom, hvor kristne blev kastet for løverne.
Lille Sofie gav sig til at græde og lærerinden forsøger at trøste hende og siger, at det jo også var grimt at se på.
Men det var nu ikke derfor Sofie græd - nej, men der var en af løverne, der ingen kristen fik
Undskyld hvis den er lidt for barsk
[QUOTE=Eva;894124]Det minder mig lidt om følgende vits:
Børnene i 5.klasse sad og så en film fra det gamle Rom, hvor kristne blev kastet for løverne.
Lille Sofie gav sig til at græde og lærerinden forsøger at trøste hende og siger, at det jo også var grimt at se på.
Men det var nu ikke derfor Sofie græd - nej, men der var en af løverne, der ingen kristen fik
Undskyld hvis den er lidt for barsk [/QUOTE]
Det var en af min fars favoritter
I er tossede, he he he…
Jaa… jeg ville så ha’ større problemer med det hvis det var før han var død. Bagefter har han nok været ligeglad…
Det er nu engang katte med deres bytte, selv om det er barsk, når byttet er et menneske. For os, altså. Tigeren gør jo ikke forskel på om det er en mand eller et firbenet bytte.
[QUOTE=Ann R;894166]Jaa… jeg ville så ha’ større problemer med det hvis det var før han var død. Bagefter har han nok været ligeglad…
Det er nu engang katte med deres bytte, selv om det er barsk, når byttet er et menneske. For os, altså. Tigeren gør jo ikke forskel på om det er en mand eller et firbenet bytte.[/QUOTE]
Men der er vel ikke noget galt i at de skriver, at de legede med liget, som sagt det er jo rigtigt? har altså ikke lige læst nogle aviser
Ne, måske - men der er noget galt i at skrive det med det dér underforståede drama mellem linjerne “GISP - hvilke skrækkelige bæster!!”. Endda som overskrift på en forside, åbenbart?
Man kan jo overveje om dette er noget de overhovedet behøver at skrive. Folk der ved noget om rovdyr, kan selv regne det ud. Folk, der kendte ham bliver ubehageligt berørt. Og alle de andre, der bare kigger efter sensationen? De kunne rent ud sagt leve uden den sensation…
[QUOTE=Ann R;894194]Ne, måske - men der er noget galt i at skrive det med det dér underforståede drama mellem linjerne “GISP - hvilke skrækkelige bæster!!”. Endda som overskrift på en forside, åbenbart?
Man kan jo overveje om dette er noget de overhovedet behøver at skrive. Folk der ved noget om rovdyr, kan selv regne det ud. Folk, der kendte ham bliver ubehageligt berørt. Og alle de andre, der bare kigger efter sensationen? De kunne rent ud sagt leve uden den sensation…[/QUOTE]
God pointe:thumbup:
de bevidste blot hvad de er - vilde dyr, man ikke skal lege ta’fat med!
det var vel nok “fint” at få pointeret at de ER vilde dyr med instinkterne i behold, der sidder derinde bag “lås og slå” - omend triste omstændigheder for de pårørende!