Ung mand dræbt af tigerne i København Zoo

[QUOTE=Sussi;894093]Nej, og i dag stod der på forsiden “De legede med liget”… Ja, det er rovdyr! De har ikke evnen til at føle empati, de ER vilde dyr! En kat leger også med musen på grusom vis indtil den får lov at dø.
For en måneds tid siden var den gal i en svensk dyrepark hvor en dyrepasser blev dræbt af ulve, som hun oven i købet havde opfostret… Og var det sidste år i Orlando at en kvindelig træner blev dræbt af en spækhugger? Vilde dyr bør betragtes som vilde dyr.
[/QUOTE]

Jep, og for nogle år siden var den gal i Givskud, hvor et eller andet fjols var rendt ind til elefanterne… Han blev også slået ihjel. Det er ikke kun rovdyrene i zoo, der er farlige…

[QUOTE=Ann R;894194]Ne, måske - men der er noget galt i at skrive det med det dér underforståede drama mellem linjerne “GISP - hvilke skrækkelige bæster!!”. Endda som overskrift på en forside, åbenbart?
Man kan jo overveje om dette er noget de overhovedet behøver at skrive. Folk der ved noget om rovdyr, kan selv regne det ud. Folk, der kendte ham bliver ubehageligt berørt. Og alle de andre, der bare kigger efter sensationen? De kunne rent ud sagt leve uden den sensation…[/QUOTE]

Nu var “avisen” EkstraPladder. Jeg fandt et eksemplar i toget og læste alt om de skrækkelige bæster. Heldigvis var der også et par fornuftige dyrepassere osv der var inde over og forklare at det altså var helt naturligt og kun hvad man kunne forvente.

Den unge mand var (stadig ifølge EB) Afghaner med dansk statsborgerskab. Kendt for at være meget tilbagetrukken. Og havde lige være på Christiania tidligere på dagen for at købe en joint.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det enten var selvmord eller han var høj og tro’de han ku’ flyve de 5 meter ned til misserne?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;894399]Nu var “avisen” EkstraPladder. Jeg fandt et eksemplar i toget og læste alt om de skrækkelige bæster. Heldigvis var der også et par fornuftige dyrepassere osv der var inde over og forklare at det altså var helt naturligt og kun hvad man kunne forvente.

Den unge mand var (stadig ifølge EB) Afghaner med dansk statsborgerskab. Kendt for at være meget tilbagetrukken. Og havde lige være på Christiania tidligere på dagen for at købe en joint.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det enten var selvmord eller han var høj og tro’de han ku’ flyve de 5 meter ned til misserne?[/QUOTE]

Det var hvad jeg ventede - dem eller BT, der er et rent sladderblad.

Og min tanke var også at han måske var fuld eller skæv, Men det får vi nok at vide…

De fleste steder har gjort et godt job med at beskytte os mod disse “forfærdelig blodtørstige bæster” så nu mangler det bare at man beskytter dyrene mod os. :frowning: det er mindst lige så vigtigt, for dyrenes skyld

Jeg tror noget har presset ham derned… han har haft fjender… men lad os nu se om mi intuition holder stik igen.

Havd angår tigerne: EB havde en forrygende advarsel i går som jeg sådan kom til at grine af at tårerne løb ned af mine kinder. Undskyld til den unge mands familie - det vae EB jeg lo af ikke hans skæbne.

Der står “Sådan undgår du tigerangreb!”

(noget vi jo oplever tit her i DK - nu har jeg indiske venner, og ikke en gang der oplever man det ret tit - leoparder er værre)

1. Undgå at møde en tiger

2. Hvis du møder en tiger, så se at komme væk

ja det taler vist for sig selv. Tak for de advarsler - jeg anede ikke mine levende råd, før jeg læste dem da…

Ja, dem læste jeg også :tihi:
Foretrækker at holde mig til tip nr. 1 :wink:

[QUOTE=Ann R;894194]Ne, måske - men der er noget galt i at skrive det med det dér underforståede drama mellem linjerne “GISP - hvilke skrækkelige bæster!!”. Endda som overskrift på en forside, åbenbart?
Man kan jo overveje om dette er noget de overhovedet behøver at skrive. Folk der ved noget om rovdyr, kan selv regne det ud. Folk, der kendte ham bliver ubehageligt berørt. Og alle de andre, der bare kigger efter sensationen? De kunne rent ud sagt leve uden den sensation…[/QUOTE]

Det var ikke bare forsiden - det var skam på spisesedlen, så de kunne være sikre på, at flest mulige så det :frowning:

mindet mig om at jeg engang så et program om de der munke. Hvor en af trænerne/passerne kom til at vende ryggen til tigerne der var 4-5i buret. Også angreb den ham i leg og ligepluselig var alle tigerne på ham. Og turistbusseb måtte hen og prøve at afskærme tigerne. De legede bare men rev og bedt ham i stykker. Han overlevede.

jeg synes, at det er lige så synd for dyrepasseren der fandt ham…det måtte virkelig være et skrækkeligt syn :frowning:

Se det havde jeg jo aldrig fundet ud af selv. Godt at blive oplyst… :rolleyes:

Fantastisk… eller noget… :cool:

[QUOTE=Ann R;894679]Se det havde jeg jo aldrig fundet ud af selv. Godt at blive oplyst… :rolleyes:

Fantastisk… eller noget… :cool:[/QUOTE]
det er virkelig den avis i den største nøddeskal EVER!!