[quote=Jane;368366]Vi har prøvet det samme engang, da vi mistede Victor, der var Neelix’ bedste ven (vi havde 2 andre katte også på det tidspunkt). Neelix savnede tydeligt Victor (han havde i forvejen ikke den stærkeste psyke), og han begyndte også at blive urenlig. Samtidig lå han bare passivt og var ikke interesseret i de andre.
Vi prøvede en masse ting igennem et halvt år: Serene-Um (kortvarig effekt), ny kat (ingen effekt), lykkepiller (længere effekt), clairvoyant (ingen effekt), og til sidst så vi ingen anden udvej end at lade Neelix følge Victor. Det var rigtig hårdt, men han havde det virkelig skidt, og det påvirkede også resten af flokken negativt, hvilket vi især tydeligt kunne mærke, da han var væk.
Jeg tror, at katte skal igennem en sorgproces ligesom de mennesker skal. Langt de fleste kommer sikkert igennem det forholdsvist hurtigt. Enkelte skal måske have hjælp i form af fx. Serene-Um og nogle ganske få kommer aldrig over det. Jeg håber, at dine hører til dem, der selv kommer over det.[/quote]
Ååh, en trist historie! 
Det lyder som om stakkels Neelix var noget hårdere ramt, end mine to. Her er det jo heller ikke “slemt” - men stadig noget der kan mærkes. Jeg håber også at det går over af sig selv, det er bare rart at være lidt på på forkant med tingene.
[quote=danpia;368372]Jeg ved at fyrrenåle-duft kan benyttes til at holde kattene væk, nogle venner havde en urenlig kat, som altid valgte samme sted, det hjalp da de vaskede med noget skumbads-halløjsa med fyrrenåle-duft (OG fjernede låget fra bakken).
Ellers vil jeg anbefale dig enten med det samme at tale med en adfærds-konsulent (kender en veterinærsygeplejerske med det som speciale, du kan sende en PB, hvis du vil ha’ nummeret), eller starte med at prøve Feliway, som min nevø havde meget stor succes med (hans 2 katte var blevet uvenner).
Se evt:
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=16631&highlight=feliway
indlæg nr 14.
Nu får Oliver sig en ny ven - De Kattegale Debatterer
indlæg nr 33.
Held og lykke med det
:)[/quote]
Jeg har faktisk noget Ajax gulvvask med fyrretræ i skabet! Må lige give gulvet en omgang, når jeg har fået aftensmad.
Ög tak for link’ene. 
Jeg ser lige det hele an, prøver med fyrretræs gulvvask - ser det an, og så må jeg se om der er behov for Feliway og en adfærdskonsulent. I så fald får du lige en PB