Useriøs avl af huskatte! Så harm!

Åhh jeg skal simpelthen have luft for mit raseri, og tænkte det bedste sted var her hos jer andre katte-elskere.

For et par måneder siden overtog min kæreste en usteriliseret hunkat, fra et fælles vennepar (tidligere vennepar for mit vedkomne), Søren og Camilla.
Hun har været i løbetid en del gange siden, men hun er indekat så hun har naturligvis ikke fået nogen killinger.

Nu er hun så i løbetid igen, og igår blev det spontant besluttet, at jo da, Bailey skulle da parres af dette vennepars nuværende hankat, Eddie.

Hvorfor, er der vist ingen der kan svare på. Min kæreste ønsker på ingen måde killinger, understregede han også igår overfor mig, men Camilla vil gerne have de to katte skal have killinger med hinanden så sådan skal det være og de har nu taget Bailey med sig hjem for at få den parret :frowning:

Grunden til at de for et par måneder siden selv måtte komme af med Bailey og også en lille killing, var pga. en reprimande fra vores boligforening, da det kun er tilladt at holde ET husdyr. Så jeg kan da godt se det smarte i nu at skulle have killinger?

Om min kæreste så skal have hende hjem efter hun er blevet gjort drægtig ved jeg egentlig ikke, men i så fald er det heller ikke smart, for der bor en her, der bruger al sin tid på at belure sine naboer, og så klage over hvad som helst, fx har han klaget over en af mine veninder, der har 2 katte og en hund, og samme person har klaget over at jeg har 3 katte. Og min kæreste bor altså lige nedenunder mig, så dvs. denne person også kan se direkte ind til ham.

Derudover er Bailey ALDRIG vaccineret og sundhedstjekket.

Og ja, jeg kunne blive ved.

Jeg har forsøgt af forklare min kæreste hvorfor jeg synes det er en utrolig dum idé at sætte flere killinger i verden, når der findes SÅ mange uønskede huskatte på gaden, og på internater osv.
Men hans kommentar til dette var bare: “Jamen det er da ikke min skyld?!”
Nej, men hvorfor bidrage til dette??
Min kæreste mener hun SKAL have lov til at blive mor, og at han nok skal sørge for killingerne får gode hjem.
Jamen hvordan i alverden kan man garentere det spørger jeg. Suk…

Derudover har hende Camilla altså tidligere nævnt for mig, at hun ikke kunne se nogen problem med en hjemmeaflivning med fx. slag med en skovl, hvis man nu ikke kunne komme af med killingerne! :frowning:

Åhh havde bare brug for at få luft!
Nogen der forstår min frustration?? :(:frowning:

Jeg fatter slet ikke, at I gav Camilla lov at hente katten - det er vel jeres kat? :uha:

Og nej, flere killinger oven i den overproduktion der stadig er, det er det glade vanvid. :thumbdown:

Synd du ike kunne overbevise din kæreste - især hvis det er jer, der kommer til at få hunkatten hjem og skal opfostre killingerne.

Alt det kunne du have undgået, hvis du havde fået Bailey neutraliseret ligeså snart du fik hende - det er ikke for sent, hent din kat og så til doktor dyr!

Lad kæresten og Camila skabe sig alt det de vil - det er dem, der er helt forkert på den. :doh:

Og Camillas aflivningsmetoder for uønskede killinger vil jeg slet ikke kommentere - bare sige, at hun bestemt også havde været min ex-veninde! :gal:

:gal: Er fuldstændig enig med Eva :gal:

Problemet er bare at det ikke er min kat, men min kærestes! :frowning:
Altså ja jeg betegner det som min, ligesom han betegner mine 3 som hans, men da vi ikke bor sammen er det jo desværre hver vores ansvar.
Altså set på den måde at jeg desværre ikke kan tvinge ham fra hans vanvittige idé:(

Men ja er glad for at du mener jeg er på den rigtige side, da jeg skændtes og skændtes med kæresten igår, og jeg endte med at stortude og true med at gå fra ham. Men han stod fast på sin mærkelige idé :frowning:

Nå , jeg troede at I boede sammenn og havde katten i fællesskab - så kan jeg godt se, at det kan være et problem.

Men prøv alligevel om du ikke kan overbevise din kæreste - slæb ham evt. med på et par internater, så han kan se alle de katte, der sidder og venter på nyt hjem.

Bailey savner IKKE at blive mor - der tillæges den menneskelige egenskaber, som den ikke har.

Og jo, det er absolut dig, der har ret her :ok:

Nej desværre :frowning: - Han bor bare i lejligheden lige nedenunder mig.

Men ja tro mig, jeg prøver også. Han går bare fuldstændig i baglås og råber op om at det skal jeg ikke bestemme osv. :frowning:
Og jeg bliver mere og mere gal og ked af det på samme tid. Forstår simpelthen ikke hans tankegang!

Kunne være jeg skulle prøve om han kan lokkes med på internater. Det var en go idé!
Desværre nægter han sikkert, for han har jo ret synes han!:frowning:
Men vil prøve.

Nej jeg har også sagt til ham at hun altså ikke går og ønsker at blive mor.
Men det har hans katte altid skulle have lov til siger han. Suk!

[QUOTE=MissHoumann;780614] .

Derudover har hende Camilla altså tidligere nævnt for mig, at hun ikke kunne se nogen problem med en hjemmeaflivning med fx. slag med en skovl, hvis man nu ikke kunne komme af med killingerne! :frowning:

:(:([/QUOTE]

Man må jo formode at killingerne er mindst 12 uger gamle, før man ved om man ikke kan komme af med dem, og så er hendes aflivningsmetode altså ikke lovlig…:gal:så skulle det komme så vidt, vil jeg da fortælle hende at hun bryder dyreværnsloven, og at du melder hende til politiet hvis hun benytter den slags aflivningsmetoder.

du kan evt starte med at vise din kærste denne side: http://kattehandel.dk/pris.htm

Prøv at få ham til tænke over om han er parat til at betale alt dette, bare fordi han veninde vil have nogle killiinger.

ang hjemmeaflivning er jeg faktisk ikke sikker på at det er lovligt at gøre det på den måde, så du kan jo melde hende til politiet for det.

Åh my god :dokdok:

Du har da helt ret og jeg forstår inderligt, at Camilla er x-veninde.
Hvad med kæresten, ved godt det ikke er nemt, men han burde også være x…

Med mindre du kan omvende ham.

Kunne være jeg skulle prøve om han kan lokkes med på internater. Det var en go idé!
Desværre nægter han sikkert, for han har jo ret synes han!:frowning:
Men vil prøve.

Hvis han mener han har ret, kan det jo ikke være noget problem for ham at tage på internat og kigge og overbevise DIG om at DU tager fejl :muhaha:

Jeg vil virkelig ønske du kan få ham OG x-vennerne med ud og kigge på alle de stakler der sidder på internat.
Hvis du nu kan overbevise dem, eller i hvert fald kæresten, så er det ikke for sent at få misse-‘mor’ neutraliseret, selvom hun er blevet parret.

Og hvad med den stakkels hankat, der går uneutraliseret i en lejlighed uden ‘damer’ :frowning:

Synes Camilla ikke det er mere synd for misse-mor, at hun vil aflive hendes killinger på en modbydelig måde, end at hun ikke får nogen?

Iøvrigt MÅ hun ikke aflive killinger selv, med mindre de er under 1 uge gamle.

Håber du kan få banket lidt fornuft ind i hovederne på dem allesammen

Lyder som en kæreste, der ikke kender ordet nej?

Naturligvis er det hans fejl, hvis han går med på det! Basta!

Hvis nogen beder dig røve en kiosk, kan du da ikke sige det ikke er din fejl, bare fordi en anden bad dig om det.

Fandt lige info HER

Se side 10

“Ifølge bekendtgørelsens § 3 skal dyrene beskyttes
bedst muligt mod ophidselse, smerte og lidelse under
aflivningen. Aflivning af hunde og katte må kun
foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn
eller andre personer, der har modtaget uddannelse i
slagtning eller aflivning, med mindre der er tale om
aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der er højst
1 uge gamle (§ 13)
. Dette kan dog fraviges i fornødent
omfang, når det drejer sig om dyr, der på grund af
sygdom eller tilskadekomst straks skal aflives (§ 16).
Børn under 14 år må dog ikke foretage aflivning (§ 4).”

[QUOTE=Eva;780626]
Alt det kunne du have undgået, hvis du havde fået Bailey neutraliseret ligeså snart du fik hende - det er ikke for sent, hent din kat og så til doktor dyr! :[/QUOTE]

SÅ enig :ok:

Killinger slider også enormt meget på tapeter, gulve, møbler, nattesøvn, bøger, budgetpenge.

Om nogle måneder er han blevet en gammel kattedame med en masse killinger i hans pæne lejlighed - så… - go for it! :klapper:

Aicoon - Tro mig, det gør jeg også. Og der bliver også reageret hvis hun regner med killingerne skal sælges som 8 uger gamle!

Cæsar - Takker for linket. Det vil jeg da prøve at vise ham, og hende for den sags skyld, da ingen af dem ligefrem har nogen penge.

danpia - Jamen du har helt ret, og tro mig, jeg overvejer også kraftigt hvor vidt det skal være os to, for jeg har godt nok svært ved at være sammen med en der opfører sig sådan. Det er mig alt for uforståeligt. Specielt med min kærlighed til katte, ja til dyr i det hele taget. Og sagde også til ham igår jeg ville have en pause, hvortil jeg fik svaret: “Pga. nogen katte?”
Øhh ja? :dokdok:

Jamen det med den uneutraliserede hankat klare de jo “bare” på den måde at han også kommer ud og rende frit, og altså derfor kan bidrage til FLERE uønskede killinger:( Suk…

Men må prøve det med internaterne. Må indrømme jeg ikke engang gider prøve tage x-vennerne med, da Camilla IKKE kan overbevises. Hun avler på samme måde på sine mus og rotter… Og er ret ligeglade med hvor ungerne ender henne. Og det samme med killingerne :frowning:
Men må forsøge på alle tænkelige måder at overbevise min kæreste.

Vivi_Fletcher - Nej han kender VIRKELIG ikke ordet nej. Han siger ALDRIG nej og specielt ikke til Camilla fordi han er bange for at blive uvenner med hendes kæreste, Søren :S
Men nej er helt enig med dig!

Ja, danpia, for Camilla er hverken slagter, har jagttegn eller lignende…

Har lige snakket med kæresten og Camilla har idag afleveret Bailey tilbage da hun ikke synes hun skulle have killinger alligevel.
Så jeg har åbenbart alligevel kunne trænge igennem til hende.

Jeg valgte så at fortælle min kæreste hvad jeg har skrevet til hende - stolt af mig selv - hvortil jeg så fik smidt i hovedet: “Det er da utroligt som du også skal ødelægge det hele!!”

Jaja, længe leve særheden:?

Kære Maria
Det er sørme ingen nem situation, du er i.
Men nogle gange må man sige fra. Enkelt, udramatisk, men fortælle, at det der er helt uacceptabelt. Nogle gange må man endda meddele nogen, der har stået en nær, at man ikke kan godtage en fremtid med dem, når de gør noget, som er en 100% imod, rent etisk.

Nogle har svært ved at forstå det, fordi de ikke selv kan gøre det. Men hvad der er umuligt for den ene, kan være den eneste løsning for den anden. Kun du kan mærke dybt i dig selv, hvem, du vil have i dit liv, og hvad du vil lade dem byde dig.

Det er sørgelige historier som ovenstående, der gør, at vi på det nye vildkat.dk insisterer på at få dokumentation for, at katten(e) er neutraliseret - vi vil ikke risikere, at en kat kommer ud i sådan et hvad-skal-jeg-kalde-det, dårligt liv, fordi den ikke er blevet neutraliseret.

Når selv børnesange kan videregive budskabet om “neutraliser din kat, din klaphat” (ikke at du, Maria, er en klaphat, men der er vist nogle omkring katten, der er…), så må vi andre også kunne - gøre det bedre end nu, i det mindste.

Men det er ikke let. Slet ikke.

Alle gode, styrkende tanker - at du måske kan gøre noget for katten, så den slipper for alt det.

[QUOTE=MissHoumann;780703]Har lige snakket med kæresten og Camilla har idag afleveret Bailey tilbage da hun ikke synes hun skulle have killinger alligevel.
Så jeg har åbenbart alligevel kunne trænge igennem til hende.

Jeg valgte så at fortælle min kæreste hvad jeg har skrevet til hende - stolt af mig selv - hvortil jeg så fik smidt i hovedet: “Det er da utroligt som du også skal ødelægge det hele!!”

Jaja, længe leve særheden:?[/QUOTE]

Bravo for dig og Bailey!

Og kæresten? Nogle mennesker sætter deres relationer øverst, over hensynet til alt andet, det være sig hensyn og omsorg for værgeløse dyr, eller overfor grove urimeligheder mennesker imellem.
Håber, at han udvikler større selvstændighed med tiden. Modning kan kræve lang tid.

Men jeg er meget glad for at høre, at Bailey ikke skal være “tvungen mor”. Katte har ikke noget moderinstinkt, før killingerne er født, så godt, at det blev stoppet i tide.

Flot at du har kunnet rykke så meget. Så må vi jo håbe at hunkatten ikke ER blevet parret. Det næste skridt må være at få kæresten overbevist om at hunkatten SKAL steriliseres og det NU.

Et argument er, at jo længere hunkatte går fertile jo større er risikoen for brystkræft, underlivskræft og underlivsbetændelser. Ikke bare kan dette være livstruende for katten - men -
og det er desværre ofte et bedre argument - også meget truende for pengepungen da dyrlægebehandlinger koster mange penge.
En kastration/sterilisation er den bedste gave man kan give både katten og ejeren.

[QUOTE=MissHoumann;780703]Har lige snakket med kæresten og Camilla har idag afleveret Bailey tilbage da hun ikke synes hun skulle have killinger alligevel.
Så jeg har åbenbart alligevel kunne trænge igennem til hende.

Jeg valgte så at fortælle min kæreste hvad jeg har skrevet til hende - stolt af mig selv - hvortil jeg så fik smidt i hovedet: “Det er da utroligt som du også skal ødelægge det hele!!”

Jaja, længe leve særheden:?[/QUOTE]

Hvor er det godt :ok:
Godt at det lykkedes dig at trænge igennem til Camilla.

Håber du så kan få talt igennem med kæresten over week-end’en og i kan blive enige om at få Bailey neutraliseret, det fortjener hun.

Måske i skal se tema-aften på DR2 i morgen “Vild med mis

Foreløbig: Godt gået :ok: