Vådfoder fra zooplus

Hvad er de bedste mærker fra zooplus?

Høre også meget gerne hvad jeres katte bedst kan lide af vådfoder :slight_smile:
jeg ved godt katte er forskellige og fortrækker forskellige varianter, men det vil gøre det nemmere for mig at beslutte hvad jeg skal præve hvis jeg får nogle ider :slight_smile:

Jeg skal have bestilt lidt i håb om at lære manne at spise vådfoder, har også bestilt en vandfontæne, så håber jeg at de vil bruge den og ikke syntes den er alt for farlig :tihi:

Glemte at skrive at jeg meget gerne høre fra jer af der har en MEGET kræsen kat, som kun syntes tørkost dur :slight_smile: Manne går i sulte stræke hvis jeg fjerner tørkost og kun giver ham vådfoder, så jeg skal have fundet noget han kan lide.

Af de slags vi har prøvet, foretrækker mine helt klart Feline Porta 21 og helst med tun :slight_smile:

her er favoritterne helt klart gimpet fra shiny cat og almo nature

Glemte at skrive at jeg meget gerne høre fra jer af der har en MEGET kræsen kat, som kun syntes tørkost dur :slight_smile: Manne går i sulte stræke hvis jeg fjerner tørkost og kun giver ham vådfoder, så jeg skal have fundet noget han kan lide.

Vores er meget utilfredse med ikke at få Feline Porta 21. I øjeblikket må de nøjes med Lux, og det sker ofte, at de vælger Lux fra.

Her i huset kan de godt lide Animonda Carny og Cosma … men jeg har også en kræsen pind der ikke vil spise vådfoder og det ville være godt hvis jeg kunne vænne ham til det for han er lidt for stor !!!

Og her i huset er det helt klare hit Bozita i alle varianter…de smoooovser det i sig alle “mand” :slight_smile:
De er også glade for Animonda Carny og Almo Nature og Felix og alle varianterne af Felix i poser …

Mine gider ikke at ha feline porta overhovedet pt. Så jeg har 30 dåser stående de ikke vil have.

Generelt veksler mine meget, og de gider ikke at spise det samme i lange perioder. Pt er favoritterne:
Animonda Carny
Animonda Von Feinsten
Cosma
Applaws
Smilla, men kun dem med fisk.
Gourmet Gold, men kun pate med tun eller kylling

Generelt har jeg altid 6-8 forskellige slags i skabet og køber gerne 1-2 nye slags hver gang jeg bestiller. Så sker der ikke så meget ved at de bliver trætte af en slags, så gemmer jeg det bar 3 måneder og så vil de som regel gerne ha det igen. Jeg giver så også vådfoder 3-4 gange om dagen, og altid noget forskelligt, så kvaliteten tager jeg ikke så tungt, så længe det ikke er noget jeg giver dem dagligt.
Generelt har mange af mærkerne et tilbud hvor de mikser forskellige varianter inden for mærket, så prøv at bestil et mix og se om nogle af dem falder i god jord. Mine kan tit kun lide enkelte varianter inden for et mærke. Hovedreglen er her; Kun pate’er eller rent kød, og gerne fisk. Smilla har overrasket mig rigtigt meget i deres fiskevariant, hvor jeg kan se fiksen i det. Så det er ikke helt så skamtilberedt som andre billige mærker.

Her i huset bruges der mange varianter, men Galliano - min kræsenpind - spiser kun miamor pastete med kanin. Tidligere spiste han kun miamor pastete med fasan og han har også været gennem Animonda Carny, Bozita med oksekød og Lux med oksekød :slight_smile:

Alle, bortset fra Animonda Carny, kan nemt tilsættes vand :slight_smile: (og Animonda Carny kan selvfølgelig også, den indbyder bare ikke til det på helt samme måde)

Hvis man har en kat der ikke er glad for vådfoder er min erfaring man ofte kan lave et mellemtrin, hvor man i starten serverer tilberedt eller råt kød og så går langsomt over på Feline Porta eller andre varianter der er reelt kød. SÅ plejer der efter lidt tid at komme gang i det, og de bliver mere og mere fleksible med hvad de spiser.

Tricket med at putte det på en af mine tallerkner og sætte det på bordet som om jeg skal til at spise og gå på toilettet plejer også at lokke dem til at spise ting de egentligt har bestemt sig til ikke at kunne lide :tihi: Alt er åbenbart mad når det er selvstjålent.

Min ene kat spiser Animonda Carny og Bozita (dåse), hvis der da ikke er andet. Den anden rør det ikke. FP21 og Bozita (tetrapak) er et hit hos dem begge, mens det store hit her i huset er LUX fra Aldi (gul og orange). JEg er kommet frem til at de ikke gider pate, men gerne vil have boller i sovs eller gele.

Zooplus-favoriterne herhjemme er Cosma tun m. krabbe, Schesir m. laks og Sheba (små runde dåser) med kylling og and. Og så alle slags Kitekat i sovs.

Derudover er de også ret vilde med gul og orange Lux fra Aldi.

Her i huset er discount største favorit - har prøvet både bozita, almondy carny, cosma, grau, og tja, en masse andet.
Kitekat i sovs er det eneste der dur! Ellers er det meget begrænset hvad der bliver spist hvis det er andet jeg fodrer med…

kitekat og whiskat er det okay i vådfoder eller har det samme kvalitet som tørkost ? :slight_smile:

I første omgang skal du koncentrere dig om at lære din kat, at vådfoder kan spises - ikke om de langsigtede virkninger af et bestemt produkt :slight_smile:

Temple bar - okay :slight_smile: Jeg giver ham lidt tørkost morgen og aften og ellers kun vådfoder, er det ikke fint? Så må han vel spise noget vådfoder på et tidspunkt. Jeg bliver nød til at give ham lidt tørkost morgen og aften for ellers får han ikke noget at spise.

Det kommer an på, hvor meget du har skruet ned for mængden af tørfoder. Jeg nøjedes med at give det én gang dagligt og to gange vådfoder :slight_smile:

Ja, men dine får jo også mad flere gange om dagen fordi de gerne vil spise vådfoder :slight_smile: Hvis jeg kun giver ham en gang om dagen så får han ikke mad før næste gang jeg giver ham tørkost igen dvs. hver 24 time og det er jo ikke sundt for katten :slight_smile: i de første par dage efter vi kom hjem fra dyrlægen gav jeg kun tørkost en gang om dagen, men han gik bare i sulte strejke, så efter et par dage gav jeg ham to gange om dagen. Giver ham en lille håndfuld morgen og aften.

Nu taler jeg altså om dengang, jeg skulle vænne Galliano til vådfoder. Hvis jeg blev ved med at lade tørfoder stå, ville han kun spise det og ikke spise vådfoder.

Hvad har du prøvet for at få ham til at spise vådfoder?

Ja, men jeg har bare fået af vide så mange gange at det er sundheds skadeligt hvis katten ikke spiser flere gange dagligt? Og hvis det nu tager uger inden jeg får ham til at spise noget vådfoder, bliver han måske mere alvorligt syg end en omgang blærebetændelse?

jeg har prøvet at mose det og komme ekstra vand i, varme det i mikrovnen, putte tørkost oven på, give det fra min hånd. Mange forskellige varianter. bider i sovs/gele/pate/kødstrimler.

Kogt kylling, rå kylling, rå fars, tun, katte mælk, kogt vand fra kylling, leverpostej med vand osv.